• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Tack SoMa!!!

Nu har jag ringt gyn, ska dit kl 8 i morgon, snälla håll tummarna för att våra provresultat är bra, är så nervös!! O att jag får bra medicinsk hjälp!

• FruW

Underbart Leaeva!! Tror nog du får ställa dig in på att köpa 3 av varje grej framöver!!! Så glad för er skull, tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg., :)

Nu har vi varit hos läkaren, gick väl bra! Sambons simmare var normala, skönt!! Mitt tsh låg på 2,5 vilket han tyckte va ok. Jag har fått pergo utskrivet för 2 månader, samt mer metformin, ska återkomma i aug för återbesök.

Måste fortsätta jobba på vikten, men det vet jag ju..

Inget progesteron får jag dock, då läkaren inte tror det funkar.. Tänk att de tycker så olika!! Men funderar på att beställa sån där kräm efter sommaren, om inget hänt då..,

Så tjejer, ni som vet! Vilka biverkningar har jag att vänta av pergon? Humörsvängningar o bitchighet?

Leaeva, du behöver inte skicka tabletterna till mig, men kanske finns ngn annan som behöver dom bättre!

Stora kramar till er! Ni är bäst, men det vet ni väl redan!!

• FruW

Åh vad svårt att veta hur man ska göra!! Vågar man verkligen självmixtra med levaxinet? Då har ju ingen koll på det?? Tror på vad ni säger, absolut, bara feg!! Men dr sa att vid graviditet ska det ligga under 2, men att man inte visste vad som krävdes, förutom under 4, för att bli gravid...

Hur funkar det att äta både levaxinet o pergo?

• FruW

Nej SoMa, va fasen!! Dumma kroppar vi har som inte vill vad vi vill!! Skickar en stor stor kram till dig från mig!!

Sofy o leaeva, Gud va fina ni är som erbjuder mig hjälp!! Jag tycker det känns lite läskigt att labba med levaxinet själv, så jag avvaktar till hösten, ska undersöka det lite mer o ta upp det med min dr på mitt besök efter sommaren. Har ni ngn bra infokälla, muntlig eller skriftlig som ni kan hänvisa mig till, hade varit bra att kunna visa dr ngt "akademiskt" om ni förstår vad jag menar, de är ju tyvärr så skeptiska till forum som detta... Men jag är övertygad om att ni har koll, missförstå mig inte!

• FruW

Usch stackars er, hoppas ni snart mår bättre!!

Leaeva, nix inget levaxin, min dr tyckte inte det behövdes.. Men ska forska lite i det o ta upp det med honom på mitt nästa besök.. Ngn som kan länka till ngt bra material om tshvärde o fertilitet?

• FruW

MissT härligt att allt såg bra ut! Hur mår du?

Tack Telge, ska kika där :)

Jobbigt bara då läkare verkar säga så olika!

• FruW

Hihi, enligt de skriftliga instruktionerna jag fick från läkaren när han skrev ut pergon står det att under äl-perioden är det mkt viktigt att ni har sex varannan dag!! Så så får det väl bli, bäst att följa doktorns order, haha!!

• FruW

Känner igen det där... I dag är det dags för första pergo-tabletten, spännande!

• FruW

Tack jowian!

Havsklippan skickar dig en lyckospark o en påse energi, o håller tummarna för att ni är framgångsrika i verkstan!!

En liten fråga.. Har fortfarande himla ont i ryggen, ska ringa o försöka få tid hos sjukgymnast i morgon.. Tog 2 Ipren igår, de är ju inflammationsdämpande, men kom på att det kanske är dumt att kombinera nu med pergon, vad tror ni??

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3