• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej vänner! Hur mår ni? Ser att tantskrället hunnit komma till några av er :( hur mår ni?

Själv har jag några dagar kvar till bim, inga symptom alls förutom inget tålamod o väldigt lättirriterad mor sambon, stackarn..

Har dock ännu inte haft mina spottings som brukar komma, så kan ju hoppas på att metforminet haft ngn tur där.. När mensen kommer, bim på tis tror jag, ska jag ringa min läkare för att få en ny tid hos dom. Förhoppningsvis får jag då hormontabletter, snälla håll tummarna för detta!! Vi ska också få provsvaren från spermaprovet på sambon samt omprovet på mitt sköldkörtelvärde.. Sambon verkar ta det hela med ro, men jag börjar bli lite nervös för just simmarna...

Hur tänker ni andra som inte har barn sen innan o som har fått minst 2 ma/mf kring det här med barn? Jag menar, funderar ni över hur länge man orkar försöka? Jag gör det.. Ibland känns det som iaf ett år till, ibland som inte en minut till!!! Ngn som har börjat fundera på andra alternativ, som Ivf eller adoption?

Nu till ngt roligare!! I går hittade jag rätt, äntligen hittade jag MIN brudklänning, är sååå lättad!! :D

Jo en sak till, jag har för länge sen slutat leta symptom.., blir ju bara besviken! Men va tror ni om smakförändringar, lättirriterad o värk i ryggen över svanken?? Desperat!! ;)

Stor kram från mig! Hoppas ni alla kan njuta av värme, sol o ledighet!!

• FruW

Tack underbara MCT, du är så fin!! Håller tummarna för dig med, det vet du!

Javisst, fattar hur du menar med adoption. Jag trodde inte heller vi hade svårt att bli gravida. Första gången kom spontant, utan att vi försökte. Det var i augusti -09, sen hade jag ytterligare 2 mf, väldigt tidiga, i april o maj -10, sen ingenting.. Så försök 14 för oss sen det senaste mf, så bara att inse att vi inte är superfertila direkt :( känns urjobbigt för att va ärlig..

Men jag känner just nu att det är ganska lugnt om det dröjer till december med pluset, då hinner vi med bröllop o resan utan att behöva oroa sig för ytterligare ett mf just få iaf.. Men jag längtar som tusan o är trött på att vänta!!

Med tre ma, har ni fått göra ngn utredning? Håller tummarna för dig att du snart plussar igen o att bebis då stannar hela vägen ut!!

Bim på ons förresten, kunde inte låta bli att testa nu på kvällen, varför liksom??? :(

• FruW

Testade fett minus i morse :( det onda i ryggen är kvar, men kan ju bero på annat. Bim är i morgon, så borde ju synas på testet om det är ngt där?

Jaja, bara att bryta ihop o komma igen! I kväll ska jag beställa min brudklänning, i en storlek för liten, så bra att veta nu att det inte är en liten i magen, då kan det ju bli lite tajt att komma i klänningen..

• FruW

Ang produktion funderar jag lite över vad det gör med romantiken, lusten o sexlivet i övrigt... Men det är nog bra att göra som ni säger, skilja på romantik o produktion!!

Leaeva underbart med dina små, förstår absolut hur du känner med oro o så, tror vi alla hör det här inne, så ös ur dig bara!

Ang pergon, krävs recept för det? När min mens nu kommer, tror det blir i morgon, ska jag runga o boka ny tid hos gyn. Får jag inte tabletter av honom köper jag gärna dina!! Skulle det va ok att göra så, ni som har kol, eller kan det va dumt att labba med kroppen på egen hand?

Ska se om jag kan lägga upp en bild på klänningen, har ingen aning om hur man gör., går väl inte göra från iphonen va??

• FruW

Leaeva tack vännen, du är helt underbar!! :) progesteron kan man köpa det receptfritt, ngn som vet?

Bim idag, kanske tanten kommer i morgon bara för att jäklas, orkar inte testa idag..

Heja er med äl nu!!!

• FruW

Är det inte typiskt! 2 SEK efter jag postade mitt förra inlägg knackade tanten på..

Leaeva fina du, jag inboxar dig min adress, men blir först i kväll då jag bara har mobilen nu...

• FruW

Leaeva, kolla din gästbok! Vore snällt om du raderade det sen...

Stor kram till dig!

• FruW

Tack SoMa, kan jag köpa det på Apoteket? Hur gör jag med det, när ska jag börja o hur ofta?

Va skulle jag göra utan er, finaste tjejer!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3