Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Fan, jag undrar vad som hände den här månaden med min ÄL egentligen. Började få stegring på mina billiga ÄL-stickor och bytte då till CB:s digitala, och trots att jag tog varje dag (dock vid olika tidpunkter eftersom jag är bortrest) har jag inte fått något positivt test. Såg på CB strecken (som det står att man inte ska titta på men jag förstår inte varför, fungerar väl likadant som andra ÄL-tester egentligen förutom att den ger en glad gubbe?) att det blev starkare än dagen innan. Och precis när jag trodde att ÄL skulle ske eller nån dag innan det fick jag blåskatarr! Det har gjort att jag inte har kunnat vänta 4 timmar med att gå på toa innan jag tagit mina ÄL-tester, sprang ju på toa så fort jag fick möjlighet istället. Sen blev strecket svagare igen två dar i rad. Har inte heller haft sex sen i onsdags eftersom det sved så mycket när jag fick blåskatarren i torsdags. Så jävla typiskt, jag blev så besviken! Nu tror jag inte att det har tagit sig eftersom vi inte har haft sex sen i onsdags. Min temp steg 0,2 grader idag vilket skulle kunna innebära att jag hade ÄL igår. Eller så har jag inte haft nån ÄL? Och precis som förra månaden har jag idag fått som nån slags skärande "smärta" i höften ibland som jag inte förstår vad det är. Känns bara ibland. Trodde förra gången att det kanske var att jag var gravid men det var jag ju inte.

Nej jag är så besviken den här månaden, det var ju nu det skulle ske. Rynkar på näsan 

• Dag och natt

Längtan: Ja men det SKA gå bra! Så är det bara! Och vul såg ju bra ut nu så låt dig själv få slappna av nu även fast det är svåååårt. Det är ju bra att de har sån koll på dig nu, det måste kännas skönt trots allt. *kram*

mimmi80: Nä första dan jag hade blåskatarr så kände jag inte alls för att ha sex, det sved och jag fick springa på toa hela tiden. Andra dan var det bättre, men jag vill ju inte att det skulle bli värre igen så jag har avstått från sex helt och hållet. Nu ska jag bara ta penicillin sista tabletterna idag och två imorgon och sen är kuren klar så det är väl bara till och ladda inför nästa ÄL....

Är fortfarande på semester så jag är bara inne en kortis, är just nu i ett regnigt Göteborg så ikväll ska vi gå på bio och mysa bara.

Kram allesammans! 

• Dag och natt

Ja tjejer det är dags att få lite plus i tråden nu Skrattande
    Jag tror ju chansen är minimal att något hände mig den här månaden men vi hade ändå sex två dar innan ÄL så helt kört är det ju inte. Men att känna efter symtom gör man ju även om man försöker att inte göra det. 
    Tänkte bara önska er en trevlig helg, jag ska åka iväg på bröllop i helgen och blir inte så aktiv här då. Kram på er!! 

• Dag och natt

Hej tjejer!

Ja min BIM närmar sig med stormsteg. Fick ju en sen ÄL så BIM kanske inte stämmer, kan vara 20:e också, men jag har alltid varit punktlig så jag kör på 18:e. Men det känns som det händer massor nu! Hör här:
    Symptom: känner nånting i tjejmagen och i ryggen, igår blev jag väldigt trött och seg (hade iofs varit på fest dan innan haha) och idag känner jag mig också skumt trött och seg (första dan på jobbet efter sem.. hmm..). Har börjat nysa lite mer senaste dagarna, kanske kan vara ett symptom?
    Ren fakta: Jag tempar ju, och enligt den metoden har jag förstått att man ska hålla utkik efter en sänkning i tempen mellan dag 7-10 efter ÄL samt om det sker tre tempstigningar efter ÄL. Jag har nu haft dessa, hade två höjningar dagarna efter ÄL samt på dag åtta sjönk min temp, gick sen upp till samma temp som jag haft tidigare och imorse hade den stigit ytterligare 0,3 grader, dvs tredje gången! Tog därför ett gravtest imorse som visade ett spökstreck nästan direkt. Kanske kan ta nån bild när jag kommer hem sen och visa.

När jag var på bröllopsfest i lördags pratade jag med en gammal bekant kille som började prata nästan i gåtor med mig och jag fattade ingenting. Han såg jätteglad ut och sa att jag snart kommer att bli överöst med kärlek (jag började fundera på hur mkt han hade druckit egentligen) och att jag kommer förstå sen. Vi blev avbrutna men nån timme senare när jag skulle åka hem kramade jag om honom och då viskade han i mitt öra något i stil med "lycka till med barnet i magen". Jag visste inte vad jag skulle säga och sa bara skrattade "men du...". Han satt ju bredvid mig på festen och såg mig dricka både det ena och det andra med alkohol så det kan ju inte vara att han tror att jag är gravid pga att han sett mig dricka vatten hela kvällen eller så. Visst är det konstigt?! Han kanske är synsk eller nåt haha.

• Dag och natt
    färnik skrev 2010-08-16 14:08:38 följande:
    Längtan: bra med en så förstående läkare! En sådan hade jag också velat gå hos... Här får man tjata, och det är på nåder att man får kolla upp det.

Jag ska göra VUL i morgon, iom smärtorna jag haft som kommit och gått. Det var likadant förra graviditeten, och då visade det sig vara ett MA, nämligen... Så jag ska dit i morgon, får inte äta innan, för de räknar väl lite med att det kanske behöver göras en ingrepp... Gråter (men, om allt ändå skulle vara bra, får jag ta det här VUL:et istället för det inbokade om 2 veckor, inte också. Snåljåpar!)
    Da ska jag tanka pa dig och hoppas att allt ser bra ut! KRAM

Ursakta att jag skriver utan svenska bokstaver, de har av nan konstig anledning bara forsvunnit fran min dator under dan. Lite latt storande. Glad Jag kanske ska forsoka lista ut vad som har hant innan jag skriver mer....
  • Dag och natt

Längtan: Fanns inget sånt vid min klocka tyvärr men jag vet vad du menar för så har jag på min dator hemma! Det funkade att skriva å, ä och ö i Word men inte i vårt dataprogram eller på internet. Jag startade om datorn så den fick göra några uppdateringar och vips så försvann problemet! Glad 
    Hoppas förresten också att allt ser bra ut för dig på måndag, det måste trots allt kännas skönt att de kollar upp dig så noga med tiodagars intervaller! Och att ni kommer iväg på er resa och vågar låta er njuta av resan! Jag förstår ju att det kan vara svårt att att sluta tänka på det även om det ser bra ut, men om det gör det ut så hoppas jag att ni kan börja slappna av lite grann iaf! {#emotions_dlg.flower}

Nu ska jag åka hemåt... !

• Dag och natt
    sofy skrev 2010-08-16 18:16:53 följande:
    HERREGUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !! jag e gravid!!!! va uppe o köpte test, kissade för 2 tim sen men kunde inte hålla mig me o testa.. strecket kom DIREKT o har ALDRIG NÅNSIN varit såhär STARKT!!!!!!!!!!!!!! jag bara skakar o gråter...!! HÅLL ALLA TUMMAR för att de ska gå bra nu!!!
    GRATTIS!!! Gud vad underbart besked! Jag håller alla tummar och tår jag har för att det ska gå bra den här gången för dig! Det är du verkligen värd! Solig
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 17:03:08 följande:
    jag försöker övertala mig själv att om det ser bra ut på måndag så KAN det väl ändå inte vara någon fara med de här flytningarna? och sen har jag ett till vul innan resan, det vill säga den 31 augusti och då är det 4 dagar kvar till Grekland, så har jag klarat mig dit ska jag banne mig klara 2 veckor i Grekland.

Sen känner jag så här med. att om jag avstår Grekland och ändå får missfall då kommer jag ångra mig till 1000 att vi inte åkte. Och får jag missfallet där, ja då är jag ändå glad att jag åkte, för det hade ändå inte blivit bättre att bara sitta hemma och tycka synd om sig själv. det hade ändå hänt..
    och får jag Inget missfall alls och jag avstår Grekland så kommer jag bli arg på mig själv att jag tilläts stanna hemma bara för den sakens skull...
    tänker jag fel?
    Jag tycker du tänker helt rätt! Jag skulle ha åkt jag med för som du säger, blir det mf så skulle det ha blivit det hemma också - och man skulle bara sitta och ångra sig vilket fall som helst om man inte åkte. Så jag tycker absolut att du ska åka, ni behöver komma hemifrån och få koppla av lite nu när det varit så mycket. Och händer det nåt som ni undrar över så finns det ju sjukvård även där! 

• Dag och natt

Hehe... vad tror ni om det här testet? Cool
    Hela dan har jag känt mig gravid nu så jag hoppas verkligen...

• Dag och natt

Åh jag hoppas så sugarrush och Muffe80! Jag testade på morgonurinen. BIM enligt mina gamla cykler innan mf på 28 dagar ger onsdag - efter missfallet fick jag dock vänta längre än så på att mensen kom igång. Så mellan ons-lörd typ... Ja nu tycker jag att det är mycket som talar för att det faktiskt är en graviditet, både testet och min temp. Nu kommer jag bli testgalning närmaste dagarna haha... Skrattande

• Dag och natt
    Muffe80 skrev 2010-08-16 20:10:48 följande:
    Havs- Ser ju svagt postivt ut,vågar man hoppas? När är BIM? :)

Hur skulle ni göra, jag har bim på måndag och ska på fest i helgen där det bjuds på dricka. hur gör man om man sätts till bords och det serveras alkohol? Törs man dricka något eller ska man försöka smussla och hur gör man det på bra sätt så ingen fattar??
    Jag var på fest i lördags och jag drack, så länge jag inte känner till att jag faktiskt är gravid så unnar jag mig det. Glad
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3