Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush: Men snaaart är det våran tur, men tills dess (och därefter så klart!!) är det bra att det finns så många gulliga tjejer som stöttar varandra här! Önskar jag kunde vifta med trollstaven och så var vi alla gravida igen! *kramar* 

odd: Hur gör man temp-metoden?

Vet att det finns nån annan metod där man kan se på flytningarna om man har ÄL, den känns rätt enkel att upptäcka. Tyvärr har jag inte haft några sådana ännu (vad jag märkt). 

Nu är det sovdags här, massa med kramar till er sötisar!!  

• Dag och natt
    Odetta skrev 2010-07-05 23:49:10 följande:
    Tempmetoden är jätte enkel, men den kräver att man är lite diciplinerad. Man tar sin temp varje morgon samma tid INNAN man går upp. Tiden får skilja +-30 minuter, men hellst samma tid. Sedan noterar man tempen antingen på en egen kurva på ett block eller på www.fertilityfriend.com . Tempen innan ÄL är altid lägre än efter. När tempen dippar för att sedan stiga i 3 dagar och hamna på en högre temp än innan dippen så har man haft ÄL (kör man på fertilityfriend så säger den till....dem har superbra redskap)

*kram*
    Åh vad skoj, det där måste jag börja med omedelbart bums imorgon bitti! Skrattande Tack för alla superbra tips, jag lär mig så mycket här (och mycket mer ska det bli!)  Solig *bamsekram* 
    sugarrush skrev 2010-07-06 08:41:29 följande:
    Havsklippan: jag har sällan riktiga ÄL-flytningar jag heller. Däremot får jag mycket MER flytningar (sorry för detaljerna) när det är dags för ÄL.
    Ja jag brukar också få mer flytningar i mitten av månaden, min sambo säger att jag har mer flytningar nu än för några dagar sen så jag tror att det går åt rätt håll (haha vad han skrattade när jag frågade om han märkt nån skillnad på konsistensen på flytningen jämfört med tidigare dagar mitt i sexakten...)! ÄL-stickan idag visade dessutom ett svaagt teststreck inom 5-minuters gränsen (bebislycka.ses stickor) så det kändes jättebra!! Haha ingen fara med detaljer, det är ju detaljer man vill veta på FL! Cool

Är det förresten någon som vet (jag vet att ni vet Flört) om ÄL-stickorna visar något speciellt om man redan är gravid? 

• Dag och natt
    ElleMelle skrev 2010-07-06 19:10:03 följande:
    Nej nu får blodet allt hålla sig undan i en sisådär nio månader. Jag kunde inte låta bli att skriva in mig redan nu, trots rädslan för mf. Hoppas du får en helt underbar graviditet i de nästkommande ca: 9 månaderna : )
    GRATTIS!!! Åh vad glad jag blir av att höra att det går så bra för så många efter tråkiga besked!! Känns som hoppet tänds för oss andra som tappert kämpar vidare! Det är klart att du ska stå på listan, där ska du bli kvar!! {#emotions_dlg.flower}
  • Dag och natt

Lite glädjande nyheter har jag att komma med idag - jag är äntligen på väg att få ÄL efter mitt mf! Såg att teststrecket syntes svagt igår, idag såg jag att min flytning blev liiiite klibbigare och när jag testade på stickan efter jobbet var teststrecket starkare än igår men ännu inte lika starkt som kontrollstrecket. Hade redan förberett sambon på tidig hemgång från jobbet för här ska bakas bullar!! Han sa inte emot Tungan ute Blir en trevlig helg här med andra ord Skrattande

• Dag och natt
    sugarrush skrev 2010-07-09 09:31:38 följande:
    mimmi80 och pancakes:
    Vår relation har också blivit jättejobbig efter missfallet. 
    Jag och sambon bara bråkar hela tiden.

Min sambo fyllde år igår och jag hade köpt en massa presenter och och sjöng och så.
    Men han vaknade och sade bara att han var sur över en jobbgrej och ville knappt öppna paketen. Kändes rätt... otacksamt... men jag höll masken och försökte muntra upp.

På kvällen var jag inbjuden till en drinkkväll med tjejkompisarna men skippade det för att jag ville gå ut och äta med killen på hans födelsedag. Då satt han bara på restaurangen och sade att jag lika gärna kunde gå tillbaks till tjejerna för att han ändå var sur. jag kämpade med att muntra upp honom i en timme, sedan fick jag nog! Jag blev jättesur och sårad själv, jag tyckte han var otroligt otacksam. Vår planerade mysweekend som vi tänkt åka bort på nu idag trodde han tydligen inte vi skulle åka på längre (eller så ville han inte) för vi hade inte pratat om det nu i veckan alls - det sårade mig såklart det också. 

I vanliga fall hade jag nog inte blivit så sur utan skitit i det och låtit honom sura klart, men nu orkade jag inte sitta och se på en jäkla tjurskalle! Jag vill ju att han ska vara lite glad när jag fixat så mycket för honom! Den främsta orsaken till att jag känner mig så sjukt ledsen just nu är att jag har liksom fullt upp att orka med att bära mig själv nu efter missfallet, och att kämpa med att muntra upp honom för någon (i mina ögon banal) jobbgrej nu kändes helt oöverstigligt.

Så nu har vi bråkat hela morgonen och jag vetifan när det kommer ta slut. Känner mig så trött och kraftlös.
    Jag är så känslig och ledsen, och han säger att jag ska vara ledsen och inte låtsas vara glad, men jag VILL ju FÖRSÖKA vara glad och uppåt. Det blir ju bara skit om man inte ens försöker vara lite glad emellanåt. Men som sagt, mottagandet är ju ganska svalt så jag kanske ska gömma mig under täcket några dagar och bara gråta istället. Känns ju meningslöst alltihop nu.

Sorry för mitt deppiga inlägg...
    Usch vad jobbigt att han beter sig så. Kan låta uttjatat men har ni pratat med varandra efter missfallet om era tankar och känslor, funderingar och orosmoln? Han kanske inte har sagt något till dig men han kanske klandrar sig själv? Sur över jobbet kan man ju vara men det finns ju ingen anledning att låta det gå ut över dig. Fråga varför!

Odd: Grattis på mammadagen!! Hoppas att du fått prata med 10-åringen nu!

Nu har jag en fråga till testexperterna här, jag blev nämligen lite ledsen när jag tog mitt ÄL-test ikväll och det inte visade något teststreck. De senaste två dagarna har det funnits svaga teststreck, inte spökstreck men streck som varit svagare än kontrollstrecket, båda var ungefär lika svaga/starka i styrka. Men när jag testade ikväll så kom bara kontrollstrecket upp!! Rynkar på näsan Jag fattar ingenting, i anvisningen står att teststrecket ska vara lika starkt som kontrollstrecket för att räknas som positivt men att det gradvis kan bli starkare dagarna innan ÄL. Men nu hade jag aldrig nåt streck som var lika starkt - så vad hände med min ÄL som jag trodde var på väg?! Rynkar på näsan
  • Dag och natt

Inne en liten stund här i sommarvärmen, jag håller på att smälta bort så fort vi är hemma i lägenheten, och ännu mer när jag har datorn i knät....

sugarrush: Brukar inte känna av ÄL, har oftast bara sett på flytningen att det har varit klibbigt. Och efter mitt mf så tycker jag att jag har känt av mina äggstockar nästan varje dag på nåt sätt, tycker inte att jag borde känna av ÄL 1,5 vecka innan?! Men jag har ingen aning eftersom jag aldrig brukar känna av den. 

Puttekulan: Nej fy fan rent ut sagt, du verkar säker på din sak men jag håller verkligen tummarna för att det inte är som du tror. :(

• Dag och natt
    sugarrush skrev 2010-07-12 08:36:12 följande:
    Havsklippan: Jag kände också av äggstockarna typ varje dag efter missfallet och tyckte mig ana äggglossning varenda dag. Men test visade inget förrän nu i helgen! Jag fick inte någon supersuperstark stegring på de billiga testerna, teststrecket blev bara NÄSTAN lika starkt som kontrollstrecket, men clearblue visade ändå glad gubbe. Så jag antog att det var ÄL. Kände av endel värk i äggstockarna (ungefär som ÄL) igår, men är ändå inte heeeelt säker, för den ÄL när vi blev gravida hade jag ännu ondare, nästan så jag inte kunde gå. Nu är det bara att hoppas på att det ändå betydde att det var äggsläpp på gång denna helgen.
    Hur går det för dig själv? har du fått mer stegring sedan sist? 
    Vad skönt att höra att du och jag har känt likadant efter mf, då verkar inte det vara så konstigt! När jag testade i ons och tors såg jag teststrecket men som sagt, inte lika starka som kontrollstrecket, på fre och lörd var det i stort sett inget teststreck alls längre. Hade tyvärr bara billiga tester och inget CB som jag förstått är bra, jag får köpa det också om jag behöver det så man kan dubbelkolla. Men vilket fall som helst, jag började ju med Tempmetoden i förra veckan, ons-fre hade jag exakt samma temp (36.6) men på lörd steg det till 36.7 och på sön-mån 36.6. Så visst borde jag ha haft ÄL fre på fm/lunch?? För på fre em var teststrecket knappt synbart. Typiskt nog hade vi sex på ons, fre och lörd men inte på tors. Men jag hoppas att det var tillräckligt. Har iaf känt mig tröttare idag än på länge och lite mer kissnödig, skulle kunna vara symtom, men lika väl inte. Glad Och såå tidigt borde man väl inte känna av det tycker jag.... Cool
    ElleMelle skrev 2010-07-12 13:22:42 följande:
    Tack för omtanken kära ni! Kanske kanske förhoppningsvis drog jag förhastade slutsatser. Kanske hjälpte det att ni alla höll tumamrna för mig, kram på er!
    I min värld har ju blod i samband med graviditet inneburit missfall, men det har inte kommit mer blod än så möjligtvis är det bara ett falskalarm. Jag har pratat med BM och hon sa i alla fall att det verkade som att det var en vanlig enkel blödning som man kan ha under graviditeten, ja vi får se vad som händer. Vågar dock inte vara allt för optimistisk ännu.
    Jag förstår dig, om jag blir gravid igen och börjar blöda skulle jag bli jättenervös också och det r ju helt naturligt att du förknippar det med mf direkt. Men det är ju vanligt med blödningar utan att det innebär något negativt för graviditeten. Jag hoppas du har en bra BM som förstår din oro och tar dig på allvar! Och så fortsätter jag hålla mina tummar så att de blir alldeles blå!!  Solig
  • Dag och natt
    Dag och natt skrev 2010-07-12 22:22:39 följande:
    Vad skönt att höra att du och jag har känt likadant efter mf, då verkar inte det vara så konstigt! När jag testade i ons och tors såg jag teststrecket men som sagt, inte lika starka som kontrollstrecket, på fre och lörd var det i stort sett inget teststreck alls längre. Hade tyvärr bara billiga tester och inget CB som jag förstått är bra, jag får köpa det också om jag behöver det så man kan dubbelkolla. Men vilket fall som helst, jag började ju med Tempmetoden i förra veckan, ons-fre hade jag exakt samma temp (36.6) men på lörd steg det till 36.7 och på sön-mån 36.6. Så visst borde jag ha haft ÄL fre på fm/lunch?? För på fre em var teststrecket knappt synbart. Typiskt nog hade vi sex på ons, fre och lörd men inte på tors. Men jag hoppas att det var tillräckligt. Har iaf känt mig tröttare idag än på länge och lite mer kissnödig, skulle kunna vara symtom, men lika väl inte. Glad Och såå tidigt borde man väl inte känna av det tycker jag.... Cool
    ElleMelle skrev 2010-07-12 13:22:42 följande:
    Tack för omtanken kära ni! Kanske kanske förhoppningsvis drog jag förhastade slutsatser. Kanske hjälpte det att ni alla höll tumamrna för mig, kram på er!
    I min värld har ju blod i samband med graviditet inneburit missfall, men det har inte kommit mer blod än så möjligtvis är det bara ett falskalarm. Jag har pratat med BM och hon sa i alla fall att det verkade som att det var en vanlig enkel blödning som man kan ha under graviditeten, ja vi får se vad som händer. Vågar dock inte vara allt för optimistisk ännu.
    Jag förstår dig, om jag blir gravid igen och börjar blöda skulle jag bli jättenervös också och det r ju helt naturligt att du förknippar det med mf direkt. Men det är ju vanligt med blödningar utan att det innebär något negativt för graviditeten. Jag hoppas du har en bra BM som förstår din oro och tar dig på allvar! Och så fortsätter jag hålla mina tummar så att de blir alldeles blå!!  Solig
    Skrev fel, ons-fre var tempen 36.3 Glad
  • Dag och natt
    {#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}
    19 juli-färnevik (2:a försöket efter MA i april,samt MF jan-10, MF maj-09...) 
    22 juli - LittleJunia(fjärde försöket efter MF)
    23 juli - Havsklippan (1:a försöket efter MF i juni-10)
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta
    Lillamy3
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Atti (Ma juni -10)

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

Gravid GRAVIDA Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011

Tror att jag haft ÄL så jag tror jag datumet för BIM ska stämma ungefär. 
  • Dag och natt

Hej raringar! 

Hoppas ni har det bra i sommarvädret!

Jag har redan börjat få upp förhoppningarna över att det ska ha börjat tillverkas något i magen. Tycker att jag är mycket tröttare, gäspar så fort jag får chansen (och allt går väl inte att skylla på värmen hoppas jag), kissar oftare och lite gasigare också. Hoppas hoppas hoppas!!
    Ska försöka att inte läsa in för mycket i det heller men det är lättare sagt än gjort.....Drömmer 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3