• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Maria - nej vad säger du!! Gråter Livet är f´n inte rättvist!! Hur mår du?? Skickar en hel hög kramar till dig!!! Låter bra att ta en paus, jag hoppas vi får se dig i plusstrådar snart! Kika gärna in här emellanåt om du orkar...

KRAM vännen Hjärta

• FruW

Tejj, hur gick det med bilderna? Kikade in hos dig, men det var bara gamla tester..

Testade med ÄL-test i morse, fortfarande starka utslag, o nu tycker jag mig ha fått äl-flytningarna med, så jag antar att äl är här... Glad och förvånad! Ska minsan se till att hoppa på sambon i kväll Flört

Myste i torsdagskväll, så det borde ju va bra om äl är nu... Kanske har supermixen av akupunktur, homeopatmedicin och RR gjort susen, bara att hoppas på att det ta sig och STANNAR kvar nu med...

Att ngt så "enkelt" ska vara så svårt...

Happiness - hur går det för dig? Har blödningarna kommit igång ännu, hur mår du?? Tänker på dig vännen!

Kram till alla kämpare! {#emotions_dlg.flower}

• FruW

Tack för gravidbacillerna tjejer!! Gärna mer sånt - sprider hopp i tråden Glad

Pancakes - du o jag! Har fått min äl tidigare än beräknat, trodde den skulle va runt onsdag, men fick utslag på stickorna fredag o lördag, lite svagare i går, men superstarkt idag.. Kanske akupunktur, homepatmedicin o RR har gjort sitt på äl, kan ju hoppas att det ger supergraviditet med!! Flört

Längtar sååå efter att få bli gravid igen! Går runt bland magarna på jobbet, har flera nära vänner som väntar barn... ibland känns det som om det BARA är jag som inte är gravid eller redan har barn, skönt att kika in här då... Men jag är ändå ganska lugn, nu när äl-dagarna är så är det ju för tidigt att fundera över om man är gravid, om mensen är på g, om symptomen man känner tyder på något - ganska lugnt o skönt faktiskt, haha!

Tejj, ska genast kolla dina tester!

Ha en skön kväll tjejer!

• FruW

Tejj - jag skulle absolut säga att du har haft din äl-stegring!

• FruW

MCT79 - ja det kan kanske förklara saken.. Jag fick fullt uslag på äl igår, jättestarkt! Lite svagare i dag tycker jag, så då är ju inte äl såå tidig som jag först trodde. Har också fått de där flytningarna.. Hoppas verkligen att det tar sig den här gången, men kanske inte så troligt då jag fått mf två månader i rad nu,,,

Usch, lite gnäll från mig kommer nu, hoppa över om ni vill, men vill få berätta för några som kanske förstår...

En nära vän till mig har försökt bli gravid i över ett års tid, Först för några veckor sedan fick de sitt efterlängtade plus, så det har ju tagit ett tag.. Fick reda på detta tidigt, men samma dag som jag kunde konstatera mitt tredje mf... Känns ju lite dubbelt det där.. Till saken hör att vännen är väldigt insatt i min "historia", hon vet vad som har hänt och hur ledsen jag har varit.. Jag är jätteglad för hennes skull, det tror jag att ni vet... Tydligen har hon mått ganska illa under den senaste tiden =( I dag fick jag ett mejl av henne där hon beklagar sig över att hon mår illa hela tiden och spyr flera gånger om dagen.. Jag vet att det är överkänsligt av mig, men jag blev så otroligt ledsen över det hon skrev.. Kändes lite onödigt att klaga över detta till mig, hon vet att jag inte vill ngt annat än att sjäv vara i den situationen... Usch, känner mig som en dålig kompis som känner så, samtidigt blir jag ju irriterad o ledsen över att hon beklagar sig, hon är ju gravid!  Vad tycker ni, har ni liknande erfarenheter, hur har ni hanterat detta?

• FruW

Skickar en kram till dig Tejj - hoppas du fått gråta ut i soffan & att det känns lite bättre nu..

{#emotions_dlg.flower} KRAM Hjärta

• FruW

Tejj - GRATTIS!! Jag vet - jätteskumt att bli glad över mensen, o att gratulera ngn till det, när man vet att personen vill ha ett plus, men jag vet hur det känns! Blev jättetacksam när mensen kom igång efter mf, o jag behövde ju inte vänta alls så länge som du! Skönt att höra, nu är nog kroppen redo igen! Skrattande Kör med äl-test tycker jag, så du inte missar det.. tyckte min var lite annorlunda efter mf..

Längtan - har du ngt mer test hemma så kan du ju testa med det, spökstreck ska man ju inte kunna få på 2 olika tester... Jag har billiga tester från testlagret hemma, de är toppen när jag får testmani! Jag har sett nu att när de är svaaaaaga streck så är det ngt där, nu efter mf när hormonerna är ute ur kroppen finns absolut inte tillstymmelse till streck! Så jag tror nog att du har fått en liten hyresgäst där allt, men testa igen, ett streck på ett test till så borde du nog kunna va säker, jag håller tummarna!! Solig

Pinklove - välkommen hit! Beklagar ditt mf, usch det är jättejobbigt! Jag har haft mf tidigt med, i april, fick tydligen äl direkt efter, o blev gravid direkt.. Tyvärr slutade detta i ännu ett, ännu tidigare mf, men det behöver det ju inte göra! Jag håller tummarna för dig!

Många kramar till er kämpare i tråden! Min äl är över för den här gången, fick jättestarkt strek på ältest i går, idag knappt synligt... så sista verkstadsjobbet blir i kväll, sen är det bara den lååånga längtan kvar till BIM... Har räknat ut att BIM borde va den 1 juli, hur tidigt tror ni att man kan testa? Skulle va kul att testa på midsommarafton, bara för att, o så att man vet med alkohol o så... tror ni det finns en chans att det kan synas ngt på testet så tidigt??

Nu ska jag skutta i ridkläderna för en kvällstur i solen!
    Ha det fint!

• FruW

Längtan - testa du med äl-stickor, jag har också hört att de kan vara känsligare - MEN de kan också ge utslag även för att mensen är på g.. Jag läste det här på FL, letar du under planera barn graviditetstest brukar det finnas lite diskussioner om detta. Bland annat denna tråd www.familjeliv.se/Forum-1-289/m52424205.html

Vid mitt förra mf fick jag suupersvaga pluss på gravtest (testlagrets stickor) men starka utslag på testlagrets äl-stickor.. Men bäst är väl att använda ett riktigt gravtest! Jag tror du kommer få ett fint plus inom ett par dagar!!

Har nu kommit hem från ridturen - här är strålande sol, blå himmel o nästan 20 grader, sååå härligt att rida =) Är skönt att ha hästarna att syssla med, det tar tankarna från annat (läs bebis!!) ett tag, o är avslappnande att pyssla med.

Nepp, nu blir det lite fotboll... Ingen som har koll på hur tidigt jag kan testa mig?

Kram allesammans!

• FruW

ODD - underbart att höra!! Det måste kännas sååå fantastiskt skönt att ni fick se det lilla hjärtat slå! Du är verkligen GRAVID!!! Skrattande Grattis!!

Happiness - kul att du orkar titta in hit emellanåt! Usch för oförstående klinik & läkare!! Jag har inte koll på alla värden du beskriver, men konstigt tycker jag att de inte tog de vanliga testerna på dig innan IVF-försöket! Låter som en bra plan att jobba på sköldkörtelvärdena, och få ordning på dom, då slipper ni förhoppningsvis ytterligare mf! Lyckokram till dig!

Ego - äl över för mig, fick en yttepytteblodfläck på pappret idag när jag torkade mig, nidis kanske?? Kan det vara så tidigt?? Fick superstarkt utslag på ältest i förrgår, o glad guppe på digitalt äl-test, inget utslag på testerna i går, o blodet idag... någon som har en idé??

Gah, sitter framför tv´n, bara bröllop på kanalerna, kan inte sluta kolla, kan inte bestämma mig för om det är bra eller bara desperata försök att få mkt tv-tid...

• FruW

MCT - ja så kan det nog vara.. såg i någon annan tråd att det skulle ta iaf 7 dagar efter äl innan det kunde bli nidblödning, så förmodligen efter äl, jaja.. den som väntar på ngt gott... blir frustrerad!! Drömmer

Såg att du tänkte testa på midsommar! Jag funderade över det med, men har du bim 1 juli, så lite för tidigt... dessutom är jag rädd att jag bara blir lessen om det blir ett minus, så blir midsommar förstört istället,,, ska fundera på saken.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3