• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Happiness - usch, förstår din oro!! Men jag tror som övriga redan har skrivit, vul i kombination med dina tabletter! Jag håller tummarna stenhårt, passar på att även önska mig att det går hela vägen för dig i födelsedagspresent.

MCT, men va fasen då! =( Var helt övertygad om att du skulle plussa idag! Testade du med "koncentrerat" urin?? Fortsätter hålla tummarna för dig vännen!

Ego - hoppas snart sluta blöda från tanten, ställer om siktet till ÄL istället, mkt roligare!! Glad Passar även på att njuta av att jag kan dricka vin på födelsedagen på lördag! Tänk, det kommer att komma hela 4 gravida girls hit på lördag - ska passa på att va nära nära o hoppas på att bli smittad, haha!

• FruW

Sofy - hej! Va kul att se dig här, tänkte på dig härom dagen och funderade på hur det hade gått för dig.. Skönt att alla prover är tagna? Hoppas på "bra" resultat för er! Passar också på att njuta av sommaren o ta lite paus, ska ringa läkaren till hösten har jag tänkt.

• FruW

Hej vänner!

Måste få beklaga mig lite.. vi var o hämtade vår nya bil idag, en kombi.. frågade säljaren om var man fäster bilbarnstol i baksätet,, hon frågade om vi hade barn, nej sa jag, så frågade hon om det var några på väg o kollade på min mage (hade klänning på mig, så kunde kanske va lite svårt att se..) nej sa jag.. hon bara fortsatte - ja men då blir det väl snart det ni som köper en kombi! O många köper en kombi för att det ska bli barn snart... bla bla bla.. hon kände inte av alls att jag sa nej flera gånger, utan bara fortsatte babbla om att det snart är dags för oss att skaffa barn! Till slut sa jag att vi har en kombi redan som vi haft i flera år, sambon sa att det var bra för att kunna köra saker.. men tror ni tanten gav sig?! Hade god lust att skrika till henne att jag tror då inte att bilen hjälper oss att få barn!

Blä, totalt överkänslig är jag, men usch vad jobbigt det var när hon bara fortsatte att tjata om att vi snart skulle skaffa barn.. är ju inte direkt så att man har lust att disktutera sina 3 mf med bilförsäljaren!!

• FruW

MCT79 hur har det gått för dig? Ngn tant på besök än?? Hoppas verkligen inte!!

• FruW
    Flyttar fram BIM-listan så den inte hamnar alldeles för långt bak! Glad Mallanis, Pancakes, LillaMy3, hur mår ni? Några symptom?? Håller tummarna för er tjejer!

BIM JULI/AUGUSTI 
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    1 aug- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug Väntan på en liten (3:e försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING

Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS 
    Maria204

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 30/3 2011
  • FruW

MCT, nej vad tråkigt!! Attans när den luras så där!

Blä, nu är den här, dagen jag inte sett fram mot! Var helt övertygad om att i dag, då är vi föräldrar, eller åtminståne skulle jag fira min "stora dag" med en fin mage att visa upp för familj o vänner... Usch, känns jobbigt att vi inte är närmare att bli föräldrar än vi var förra året, vid det första mf´et.. Känner mig som om jag snart är gammal tant o att fertiliteten o där med chansen till barn börjar rusa snabbt nedför..

• FruW

God morgon!

Usch, Sugarrush, vad jobbigt! Jag vet inte vilken relation du har till din syster (kanske inte den bästa?) men du kanske ska försöka prata med henne, säg att du är jätteglad för deras skull, men att du nyss fått ett mf vilket gör att du har lite svårt att helt dela hennes glädje..? Jag brukar själv bli jätteledsen när någon i min närhet berättar att de väntar barn, blir så påtagligt för mig själv om min egen barnlängtan o mina mf.. men som tur är brukar det lägga sig ganska snart och jag kan glädjas med dom andra - är så nyfiken av mig att jag brukar fråga om hur de mår mm så då blir det lite bättre efter ett tag..

Jag tycker verkligen att det här med mf är fruktansvärt!! Min finaste syster ringde i morse, de har efter ganska lång tid blivit gravida, passerat den magiska v 12 och i natt fick de mf.. Gråter De fick sitt pluss ganska i samband med mitt ena mf, så  min glädje för deras skull var blandad med min egen sorg.. Men nu, åh jag önskar av hela mitt hjärta att de inte skulle behöva gå igenom det här!! Det räcker med att en i familjen ska få mf! Deras graviditet har varit mitt hopp o mitt ljus när jag har varit deppig för vår egen del..

Sugarrush, som sagt, vet inte hur din relation till systern ser ut, men kanske vinner du mycket på att prata med henne? Att få dela hennes graviditet kan självklart vara jobbigt, men vill du missa det??

Stor kram till dig, o lyckospark till Väntan med nya boendet o nya GRABBEN!! Flört Flörta på tycker jag!

• FruW

Färnevik - stort LYCKA TILL!!! Kommer gå jättebra, KRAM!!

• FruW

Färnevik - GRATTIS vännen!!! Åh så härligt att allt såg bra ut!! O vilken läkare, haha!! Fast bra när de är raka, värre när de lindar in och man inte fattar, eller det blir pinsamt.. Så glad för er skull!!

Atti - min cykel har fortsatt som vanligt efter mf´en, inga större förändringar där..

• FruW

Längtan - lycka till idag!! Vilken vecka är du i?? Håller tummarna stenhårt för dig, du ska se att det kommer att gå bra!

Kram till dig

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3