Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Happiness - fiiiint pluss!! Härlig!! Mår du bra - ngra kul symptom??
Kram på dig!
Happiness - fiiiint pluss!! Härlig!! Mår du bra - ngra kul symptom??
Kram på dig!
Happiness - jag går till en privat gyn som är känd i området här för att vara duktigt på fertilitetsproblem.. Behövs det så får jag nog en utredning så småningom, han nämnde vid förra besöket att det finns ivf o annan hjälp, mest så att jag inte skulle oroa mig så tror jag.. Har testat sköldkörteln, och enligt gyn hade jag jättebra värden. Läkarn säger att "allt ser såå bra ut så" o ser inga problem (ännu!) Men jag skulle behöva gå ner en del i vikt, så jag får ner mitt BMI... kämpar med det men det går så där! Kanske får jag nu moroten (läs sparken i baken!!) jag verkligen behöver för att lyckas med det där! Hoppas att det kan hjälpa mig så att jag får behålla nästa lilla krabat som vill flytta in...
Kan man sätta upp en stor skylt tro - ledig bostad finnes! Mat o värme ingår, samt väääldigt trevliga hyresvärdar Japp - ska genast lägga upp en annons på Blocket!
Happiness - tack snälla för att du svarar på mina frågor! Visst känns det som om man vill göra allt - om det innebär att leva på broccoli resten av livet så får jag väl göra det då..
Stort GRATTIS Happiness - lycka till i andra tråden!! Vill inte behöva se dig här igen - men gästinlägg är ju självklart alltid välkomna
Jag gjorde ett studiebesök i andra tråden härom dagen, behövde lite hopp om att det nog ska gå vägen för oss också så småningom.. Trevlig tråd den med, jag hoppas att fler från denna kan hänga där istället snart!
LillaMy3 - välkommen hit!! Jättetråkigt men trevligt att få sällskap av fler i samma situation!
ODD - hur har det gått för dig idag? Fortfarande inget mer blod om jag läst rätt - det är ett jättebra tecken! Du ska se att allt kommer gå super, wips så har du din lill* i famnen. Men jag vet hur det är att blöda, man kan inte sluta oroa sig.. =(
För ett tag sen berättade jag för min mamma att vi försökte skaffa barn, o att vi hade fått 2 mf. Jag vet att hon har fått några mf hon med, så jag tänkt att hon skulle förstå.. Iaf så sa hon att alla 6 gånger hon varit gravid, hon har tre barn, fick 3 mf, så har hon blött alla gånger - dvs även alla de gånger det gått BRA!! Försöker fokusera på det - att det lika gärna KAN GÅ JÄTTEBRA även om man blöder en del..!! Men jag vet hur det känns, det känns ju som om det inte ska blöda när man är gravid. Men du äter ju trombyl, o blir väl mer lättblödande, så jag tror faktiskt inte att det är ngt som är fel!
Är det färskt blod eller mer "gammalt"? Jag håller tummar o tår för att allt ska gå vägen för dig!
För mig har det drällt in graviditeter hela helgen! Jag är superglad för mina vänner som efter långa försök äntligen fått det där plusset, men märker att jag nog oroat dom med mina mf.. =( Så försöker att inte prata om det - så skönt att det finns denna härliga tråd då!
Och så får man höra att folk beklagar sig för att dom blivit gravida fastän det inte varit planerat, de hade ju egentligen velat vänta någon månad... Jag kan bli lite trött då...! Att PLANERA sina barn är inte för alla, jag tycker att man borde vara lite mer tacksam för den fantastiska gåva man får.. Men det är ju mitt perspektiv, och jag kanske hade tyckt likadant om jag inte hade de erfarenheter jag har, man blir ju lite förändrad då..
Happiness - hur går det för dig då? Några gravsymptom ännu?
Tjejen80 - välkommen hit!! Beklagar ditt mf, usch vad jobbigt att få ett så sent! Ska du bara gå "o vänta ut det" ingen skrapning eller så? Jag har haft 3 mf, alla tidiga, som längst i vecka 6, måste vara jättejobbigt att få så sent! =( För mig kom mensen o äl igång som den skulle, vet att jag var jätterädd över att få gå o vänta, såå tråkigt! Håller tummarna för att det snart kommer igång för dig med!
Kram till er alla i tråden - både ni som är ledsna o oroliga o ni som är fantastiskt lyckliga!!
//mimmi
Happiness - jag gjorde som du sa o ringde min läkare angående testerna på sköldkörteln.. Kan du hjälpa mig att tolka vad dom innebär?
T4 var 9
TSH var 1,8
Detta säger mig inte så mkt tyvärr - vore toppen om du kunde hjälpa mig! Du skrev tidigare att TSH skulle ligga under eller runt 1 om man ville bli gravid, är mitt lite högt då??
På läkaren (han är erkänt duktig på fertilitetsproblem) så var mina prover jättefina, men nu börjar jag bli lite orolig!
KajsaLisa - tack gumman!
Vilken bra info du fick från BM Happiness!! Tack för att du delade med dig!
Odd - inget mer blod ser jag, härligt!!
Tog ett gravtest nu när jag kom från jobbet, för att se så alla gravhormoner har gått ur kroppen, men fick svagt positivt, så jag antar att det finns rester kvar som spökar.. =( Har börjat med rosenrot igen, och hade jag trott att jag fortfarande var gravid så hade jag bedömt känslan i magen som molvärk, men nu vet jag inte vad det är, är nog RR som sätter fart i källarvåningen hoppas jag!
Men lite jobbigt att se det där gravtestet visa positivt, dumma tankar börjar härja i huvudet om att det kanske inte ändå var mensen som kom..
Ska iväg på akupunktur i kväll, som ska främja fertiliteten. Har aldrig testat tidigare, ska bli spännande! Är lite nervös för att det ska göra ont. Någon som har testat?
Jag ska tydligen få nålar i öronen - långtidsverkande som ska sitta i ett par dagar.. ajaj tycker jag att det låter!!
Lovar att rapportera resultatet!
Ja, konstigt att bli irriterad över ett positivt test, det är ju det jag vill ha, men bara om de indikerar bebis, annars kan det va!
Happiness- tack för tråden, jag ska kolla där om mina värden!
Nej Happiness, vad är det du skriver?? Hur mår du, har du ont???
Skickar tusen o åter tusen kramar till dig o mannen!! Usch, lider med er!
Kram, kram, kram!!
Go morgon sötaste!
Polaris - grattis till plusset! Jag har också haft lite strul med plussen, men mina blev ju inte speciellt starka alls, o slutade i mf.. Jag tror att du får ge det ngn dag, så ska du se att det blir starkare - men jättejobbigt jag vet!! Man vill ju veta nu nu! Men du blöder inget? Läste i en annan tråd om ngn som alltid fick starkare tester vid lunchtid, för urinet var mer koncenterart då, kanske värt att testa....?`
Happiness, vännen, hur mår du? Tänker på dig!!!
Började med mina ÄL-tester i går, hade egentligen tänkt att börja testa idag, räknar med äl runt onsdag i nästa vecka.. Men fick i stort sett fullt utslag på testerna igår!! Fattar ingenting!! Tänkte att det kanske var rester från mf, fick ju svagt positivt i måndags med gravtestet, så gjorde ett nytt gravtest i morse som visade helt blankt (förutom kontrollstrecket då!) Så gravhormonerna borde ju vara ute ur kroppen nu, men väldigt konfunderad över om det är äl på g eller inte... Har haft lite äl-känningar i magen, men tänkte att det kan ju bero på akupunkturen, rosenroten mm... inga äl-flytningar dock...
Tejj, vilken härlig semester!! Spännande med symptomen, du kanske får en liten grek Jag har hört att cb digital kan vara mindre känsliga än de vanliga, men jag vet inte.. jag hade nog satsat på de lite billigare så länge.. LYCKA TILL!!!
Skönt att se det helt blanka gravtestet med, då VET jag ju att det var ngt annat som gjorde att jag fick strecken, även om de bara var svaga...