Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

pixerpie skrev 2010-09-25 15:43:05 följande:
    Grattis Pancakes! Hoppas kunna göra dig sällskap nere på lista nästa vecka... Håll tummarna för 5:te ggn gillt för mig med!!! VILL,VILL, VILL ha plus nu!!! Visst skulle du med haft bf i okt om det gått vägen??  ( Kommer kännas skit att inte vara gravid då- så håll någon extra tumme för mig!)  Fyra nära mig är höggravida nu.... 

Sugerrush- jag hade också två täta mf... man kommer sakta över det... men kul är det inte... Jag rasade massa i vikt.... Styrkekram!

Ömma bröst men inga andra symptom- försöker att inte analysera! Var ju till läkaren förra veckan- och han undrade vad jag gjorde där... Allt såg iaf bra ut och han tyckt jag skulle lägga pengar på nåt roligare än gravtest! Sa att om man testar varje dag under en cykel är det inte ovanligt med utslag under ett dygn även om det är "inte" är en graviditet eller iaf en misslyckad!

Kramar!!
    Japp, skulle också haft BF i oktober. Nu blir det i juni istället om allt går vägen. Hoppas hoppas att du plussar nu!!!

Som sagt, man behöver inte ha en massa symtom innan BIM. Jag har inte haft det varken nu eller förra gången jag plussade. Enligt läkaren jag pratade med idag är det många som inte får det och de som får det är det vanligare att man börjar må illa i vecka 8 typ.
  • Pancakes

Hej på er!

MCT79, låter lovande!!!! Snart plussar du igen ska du se! Ni har ju kört järnet ju så det har säkert tagit sig :)

Mimmi, håller tummarna för att det tig sig under din ÄL. Om du hade fullt på ÄL-testerna så borde du ju haft ÄL? Jag har inte heller haft typiska ÄL flytningar varje gång. Det har varit lite olika.

Sofy, jag vill också kräkas!!! :) Nääe, förstår att det är skitjobbigt men blir lite småavis ändå. Skulle så gärna vilja känna mig gravid..

• Pancakes

Jag tror man kan köra igång direkt. Vissa säger ju till och med att det är lättare för att kroppen "är inställd på att bli gravid igen". Läkarna säger ju ofta att man ska vänta men jag vet inte.. Vi försökte inte jätteaktivt men undvek inte sex heller.

MCT, jag tror på dig! Hoppas så att du plussar igen nästa vecka!!!

• Pancakes

Ååh spännande MCT! Att ha samma symtom som Sofy är ett gott tecken. För några veckor sen frågade jag om de där stickningarna och huggen jag kände en vecka efter ÄL och det kände Sofy igen och veckan efter plussade jag :) 

• Pancakes
    sofy skrev 2010-09-28 15:39:14 följande:
    Hahaha, just ja ;) Du ser!

Och ang symptom. Jag hade ömma bröst i början, o molvärk till o från. Annars nada. Känner mig fortfarande ganska ogravid faktiskt, trots illamåendet ;) Så de kommer, de kommer.. o när du hänger över toastolen kommer du inte va liiika glad över de som du tror ;D
    Nej, man får säkert äta upp att man tyckte så :)

Vad är molvärk egentligen? Som liknande mensvärk typ? Det är lite så jag känner plus att det ömmar lite i underlivet, fast det gör inte ont direkt utan känns bara lite skumt.
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-09-28 15:45:35 följande:
    Haha, japp de kan ja skriva under på som ville må illa. Nu ångrar jag mig grovt ;)

Ja, växtvärk. Känns som mensvärk. Jag kände mig svullen, hade ibland skitont, de högg o krampade. Och ibland lite mildare, så de finns i alla former :)
    Det är ju så svårt att veta. Det är ju precis så det känns när missfall är på gång också så man vet inte vad man ska tro.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-28 16:21:00 följande:
    Hahhaha vad bra att jag känner som Sofy... förra månaden hade jag nån känsla också... har lite samma nu... bara vet... men.. bara för det är det säkert inget... skengravid så det skriker om det säkert!

När tycker ni jag ska testa då? ;)  Tidigast..hmm.. lördag tror jag... bim-2...
    Ja, lördag blir bra! Testa inte för tidigt för då blir det jobbigt att sitta och tolka starka och svaga test och spekulera. Åååh, det är bara några dagar kvar ju! Hoppas tiden går fort!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-28 16:35:17 följande:
    Spermierna mår nog finfint, frågan är väl hur du ska få sexet?Cool
    Du får väl göra hela jobbet själv helt enkelt och ge honom en kopp te sen som belöning :)
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-28 21:15:39 följande:
    Jag skulle inte leta symptom... Men är dålig på att inte göra det. Fick ju lite molvärk ut mot äggstockarna/i magen precis innan helge. Har haft det lite till och från men nu mest från igen. Inga speciellt ömma bröst heller.

BIM på fredag. Skall försöka att inte testa innan dess.

Blir lite deppig när jag känner efter hela tiden, men samtidigt försöker att inte hoppas. Tolkar ju både frånvaro och närvaro av symptom som tecken

Nej nu skall jag distrahere mig med ett avsnitt av House!
    Jag har också alltid försökt känna efter och inbillat mig en massa från och till. Men sanningen är att det inte är så stor skillnad de två gånger jag plussat jämfört med de gånger jag varit skengravid. Känner varken mer eller mindre innan BIM. Så avsaknad av symtom behöver inte betyda nåt!
  • Pancakes

MelikaH, om du fick ut en klump och det slutat blöda är det nog klart nu. Kör på ni om du mår bra och det känns rätt. Vill inte kroppen så vill den inte. Jag hade lite oregelbunden och konstig mens i början och plussade inte förrän efter ett par månader när allt var regelbundet igen så kroppen var väl inte redo antar jag.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3