Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Längtan efter liten skrev 2010-09-21 12:15:34 följande:
    usch jag hatar verkligen bim deppen. den slår lixom aldrig fel.. men snart slipper du den vännen snart är det din tur
    Tack, jag hoppas det :)

Nu borde man ju vara förväntansfull till skillnad från mensveckan eller veckan innan ÄL men jag tycker bara de här dagarna är jobbiga.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-09-21 13:41:26 följande:
    Tyvärr har jag inga goda nyheter. Mitt embryo var hade tillbakabildats 2 mm, fostersäcken motsvarade 6+6 och det var ingen tvekan om att det var ett MA.
    Så nu är jag snart tillbaka här i den här tråden.
    Neeeeej, vad är det jag hör? Åh, älskade vännen vad ledsen jag blir!!! Fy vad orättvist det är! Finner inte ord....
    Många många kramar till dig!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-21 14:19:05 följande:
    Jag blev alldeles kall när jag läste dina rader... jag vet inte vad jag ska säga Sugar... det skulle ju gå bra den här gången...

Jag lider så med dig, önskar det var nått mer jag kunde göra än att bara finnas här i tråden....*massor med kramar till dig!*
    Ja, man får verkligen tårar i ögonen på riktigt. VET hur det känns att ligga där med benen i vädret och läkaren rynkar pannan och säger "hmm, det här ser lite konstigt ut". Önskar inte ens min värsta fiende att få vara med om det här! Fy!

Kram på dig Sugar och om det kan vara någon tröst så plussade du ju väldigt fort efter ditt förra mf och gör det säkerligen igen denna gång!
  • Pancakes

Godmorgon! Hur mår ni? Sugarrush vännen, hur känner du dig? Usch vad mycket sorgligt som hänt i den här tråden på sistone... Varför ska vi behöva vara med om detta? Nu vänder det ska ni se tjejer! Nu har ju tråden nått botten så nu kan det bara bli bättre!

Jag drömde att jag plussade i natt och det var ett så starkt plus och jag var så glad så jag blev alldeles ledsen när jag vaknade och insåg att det inte var sant.

Mallanis, hur är det med dig? Vi har BIM samtidigt ser jag!

• Pancakes

Fy, vad obehagligt. Drömmar är konstiga ibland, man undrar ju liksom om kroppen visste om det. Jag hoppas att min glada dröm också har lite förankring i verkligheten...

Muffe, det är dags för nåt positivt här i tråden så ditt VUL kommer gå bra, det känner jag på mig! När ska du dit?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-22 09:45:00 följande:
    kl 16 imorgon får jag vår dom! skitnervös. rädd att blödningarna var en hint om MA men vi får väl se. är inställd på både och
    Åh, förstår att du är nervös! Hoppas så att det går bra! Som sagt, det har varit nog med elände här på sistone. Nu får det banne mig vända!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-22 10:26:05 följande:
    Hej tjejer... vad tråkigt att du kommer tillbaka till oss Sugarrush... :(( Hur känns det idag`?

Ego, Äl över för denna gången...myste i förrgår och igår, borde kanske mysa lite idag men vi får se hur lusten är ikväll...... nu inleds väntan....å väntan...
    Skönt att ni är igång igen! Åh, denna väntan!! Att två veckor kan kännas som så lång tid. Den här veckan känns också lååååång för mig. Vill bara veta om mensen ska komma eller inte. Är hyffsat inställd på att den kommer men man blir ju grymt besviken ändå.
  • Pancakes

Happiness, det var länge sen! Hur är det med dig?

• Pancakes

Förresten, är det någon som bokat tid hos gyn bara för att kolla att "allt är okej"? Det har nu gått fem månader sen missfallet och har inte blivit gravid än och jag vet att det kan ta tid men man börjar ju undra lite ändå. Måste man vänta ett år innan man söker hjälp? Tänk om man bara har en enkel infektion som lätt kan botas...

• Pancakes
    MelikaH skrev 2010-09-22 15:36:36 följande:
    Fick reda på att jag fått MA förta veckan och jag fick ut embryot i söndags hemma :( Var hos gyn igår och allt var borta men en tunn hinna var kvar. Den skulle lossna av sig självt sa han. Det var bra att min kropp själv stötte ut embryot tyckte han.
    Om grav.testet som jag skulle ta om tio dagar fortfarande visar svagt positivt så skulle jag besöka gyn igen.
    Men jag tänker ändå gå på konstroll om några veckor. Kan inte slappna av annars. 
    Beklagar ditt MA. Här är i alla fall en väldigt stöttande och bra tråd!

Det enda råd jag kan ge är att gråt ut tillsammans och låt det ta tid. Snart känns det bättre! Jag ville bara dra mig undan och gjorde det ett tag tills det känns lättare. Så fort man varit på återbesök och fått konstaterat att allt är borta känns det mycket lättare, jag lovar. Då kommer ÄL snart och så kan man försöka igen.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3