Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MelikaH skrev 2010-09-29 08:31:13 följande:
    Hur länge efter MF/MA blödde ni?
    Jag blödde ca.10 dagar om jag minns rätt.

Låter det lite eller? 
    Jag blödde bara nån vecka lite drygt. Blödde ut mycket av mig själv först och sen fick jag Cytotec för att få ut resten och sen slutade blödningen helt.
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-29 09:16:39 följande:
    Vi får se fram åt helgen vad som händer Men det är frustrerande att inte veta.... Men skall vara tapper och inte slösa massa test i onödan utan se vad som händer nu på fredag.
    Åh, jag vet hur det känns....man vill bara veta NU! Ja, testa på fredag. Förhoppningsvis kan ni fira och skåla i alkoholfritt på fredag kväll Flört
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-29 11:13:39 följande:
    Om mensen inte kommer så skall jag försöka hålla mig till på söndag... Jobbar fredag kväll och lördag. Känns liksom bättre att testa när vi är lediga bägge två.

Just därför kommer säkert  mensen på fredag. Men hoppas den inte gör det!! Känner mig smått fixerad vid bebisverkastad, BIM, äl och allt där emella
    Åh, det gör nog många av oss. Nästan omöjligt att inte bli fixerad även om man går in i det med en avslappnad inställning från början.
  • Pancakes

För min del är sånt där bara mer stressande men visst, kan man skratta av det och har kul i sovrummet av det så är det väl inget fel. Har dock hört att det inte spelar någon som helst roll. Precis lika lite som det spelar roll om man är avslappnad eller inte.

• Pancakes

Trist Mimmi! Jag tycker du är jättestark som kämpar på trots motgångar på motgångar. Snart vänder det för dig vännen!

Jag tror på ett plusstim nu tjejer! Väntar med spänning de nästkommande dagarna! Dragningar i äggstocksregionen hade jag också en vecka efter ÄL men sen försvann det :) Som sagt, man måste inte alls må illa eller ha ömma bröst innan BIM, man kan vara jättegravid ändå!

Vill gärna smitta massa gravidbaciller på er men känner mig inte särskilt gravid...men "blås blås" i alla fall!

• Pancakes

Med två små, hur går det för dig? BIM är passerat ser jag..

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-30 15:18:57 följande:
    Hahah... ja just ja... jag skulle ju missionera för det eller hur var det? =)

Nu känns det mer som mensvärk så det känns som det kan sluta hur som. =)  Ska tjuvtesta i morgon bitti... som upplagt för besvikelse men vem kan låta bli.....
    Jag har också, och hade även innan BIM, "mensvärk" fastän det är ju inte mensvärk utan växtvärk som Sofy skriver. Det känns jättekonstigt, kände inte så när jag var gravid förra gången. Tror att jag håller på och få missfall hela tiden och springer och kollar på toa om det blöder. Måste känslorna vara så lika??? Jag har massa flytningar också så jag känner att det "rinner" till ibland och så den där mensvärkskänslan, känns precis som mens eller missfall.

Heja heja, MCT, jag tror du är gravid :)
  • Pancakes

Godmorgon tjejer! Håller tummarna för att all mens håller sig borta. LillaMy, var det mensen som kom eller bara en liten blödning? Hoppas hoppas..

MCT, det testet behöver inte betyda nåt. Det var ju jättetidigt. Dessutom kan ju mens och ÄL vara lite konstiga efter MF så det är ju svårt att veta när du har BIM exakt. Ömma bröst låter ju mycket lovande!

• Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-10-01 10:14:28 följande:
    Det var helt klart mensen, tyvärr. Så nu sitter jag här i soffan min lediga förmiddag och fäller en tår och funder på vad som är fel på min dumma kropp. Ingen ide att ringa min gyn, för henne är jag sur på. Borde antagligen byta, men vet inte helt till vem. Får väl ge det ett år så som gyn sa från början.

Nu har jag gnällt av mig lite och skall ägna mig åt att hålla tummarna för er andra här i tråden så att ni andra plussar snart!!! Och får äl och allt sånt!
    Åååh, vännen....vet att det inte är nån tröst men jag vet PRECIS hur du känner dig! Fem tunga månader satt jag där och fällde en tår varje gång mensen kom och fattade inte varför det inte tar sig. Fattar fortfarande inte men jag tror inte det är nåt fel. Ibland tar det tid helt enkelt. Även om man timar och anstränger sig. Jag trodde jag skulle vara ensam kvar på listan till slut men ALLAS tid kommer, förr eller senare plussar man. Kolla bara på den jättelånga gravidlistan. När jag anslöt mig till den här tråden var det bara några få namn på den.
    KRAM!!!!
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-10-01 10:46:08 följande:
    Tack!!

Det blir försök 8 nu totalt för oss. nr 5 sen efter missfallet i maj. Men lite frustrerande är det måste jag erkänna. Redan innan sonen föddes  (han blev till på första pergotimeförsöket) så var visste jag att jag ville ha helst ca bara 2 år mellan barnen. Så det känns lite som ett personligt misslyckande nu när kroppen inte alls vill...

Ja in på grav-listan skall jag!!! Nu skall jag bara klura ut när evt nästa BIM kan tänkas bli så jag kan uppdatera mig på den övre delen av listan i vart fall.
    Åh, man får försöka släppa det där med minutiös planering och tänka att allt händer av en anledning. Om det inte blir exakt två år mellan barnen så har det säkert andra fördelar ändå. Jag slutade med p-piller för ett år sedan och då var jag 30 år. Nu kommer barnet födas (förhoppningsvis) när jag är 32 och det var inte riktigt så jag hade tänkt att det skulle bli...men men. Det tog mig fem månader att bli gravid först och sen fem månader efter missfallet. Så jag verkar inte vara en sån som det tar sig för direkt men det behöver inte vara nåt fel för det. Kroppen gör som den vill. Snart sitter du där och är gravid, jag lovar!!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3