Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Tack alla, gud vad ni är gulliga!! Får ta ett test ikväll och kika igen då. Tur att man har typ 40 test hemma...

Det smala testet har varit såhär:
    Mån kväll: svagt streck. Tis morgon: Svagare streck. Onsdag morgon: ännu svagare än tisdag morgon. Onsdag kväll: starkare än nånsin. Torsdag morgon: inget streck alls!

Det breda testet: starkare varje dag förutom just idag (torsdag morgon) då det blev svagare än nånsin.

Hehe, klurigt va!
    Puss på er, underbara tjejer, vad skulle jag göra utan er!!!

• sugarrush

Tack tack Pancakes, jag hoppas också att Odd har rätt.. Hon borde ju veta ju, efter 11 graviditeter! Nu ska jag försöka hålla mig tills jag kommer hem, om 3-4 timmar, och kissa vidare då. (Kommer nog dö av kissenödighet innan dess dock... Har just druckit en massa kaffe! )

• sugarrush

Nu ska jag sluta spamma tråden. Testen blev nu vääääldigt svaga och hormonet går tydligt neråt.
    Så nu är det bara att vänta in mensen. Jaja, det var ju rätt väntat.
    Sorry Pilgrimmen, nu är du sist på listan igen...

BIM OKTOBER

11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)

BIM NOVEMBER
    1 nov.-Lillamy3 (5e efter mf i maj-10.)
    5 nov - MCT79 - (1:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    7 nov  - Atti (5:e försöket efter ma juni-10)
    6-8 nov Pixan (  6 försöket efter mf april även mf feb)
    8 nov - Mimmi80 (6:e försöket efter MF)
    1? nov - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10), vet inte hur jag ska räkna BIM eftersom jag var sen 4 dgr

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6-2011
    Pilgrimmen BF 29/6-2011

• sugarrush

Nja, jag har gett upp den här månaden. Och sambon är jättetrött på mig som bara pratar om graviditeter, hade ett stort bråk om det igår kväll.... Så för att rädda förhållandet måste jag sluta älta det nu... Kanske är bra för alla inblandade.

• sugarrush

Tack söta tjejer.
    Jag tror jag har börjat få mens idag faktiskt, men det verkar som om jag hade lite kvar från missfallet eftersom det kommit ut små små klumpar, precis som i slutet av blödningen.
    Känns helt okej, jag är trots allt glad att kroppen tar hand om det sista och signalerar att allt är som det ska. Nu börjar en spännande månad, med ÄL förhoppningsvis, och chans att bli gravid igen.

Jag tror knappt att jag ens hade ÄL alls nu faktiskt, med tanke på hur mkt hormon jag haft kvar i kroppen.... Men det känns som sagt helt okej.

Jag kommer finnas kvar i tråden, även om jag inte kommer spamma den 20 ggr om dagen längre.. just nu iaf..

Pancakes, GRATTIS till lyckat ultraljud!

• sugarrush
    mallanis skrev 2010-10-23 11:31:42 följande:
    Beklagar Sugar, det är verkligen en berg och dalbana det här med graviditeter! =( Håller tummarna för en bra nästa månad och för att du behåller hoppet och snart får ett fint pluss som INTE luras.
    Ja, men sånt är livet. På något sätt har jag käns det på mig, har inte alls haft symptom som jag tidigare haft när jag varit gravid. Jag försöker tänka att det är skönt att kroppen faktiskt funkar igen. Och jag och sambon behöver nog smälta allt som hänt i ett litet tag till.

Om några veckor är det dags att starta min endometios-utredning, träffade ju en jättegullig läkare vid det andra missfallet som tog mig på allvar. Då ska jag även passa på att fråga om proggisar..  om det är något som kan vara möjligt att få inför nästa graviditet. 
  • sugarrush

Tänk att det är så många som har det likadant.... absolut är det så mimmi, killarna fattar ju inte fullt ut, det är ju inte de som känner av alla hormonförändringar som vi gör. Det är ju inte på deras kroppar det sliter att hela tiden bli gravid för att sedan förlora det...

Ja, jag förstår ju hur sambon tänker, det är ju inte så kul att vara med någon som är negativ och bitter hela tiden, och där humöret pendlar kopiöst. För antingen är jag gravid och överlycklig, eller så har jag precis fått missfall och är djupt deprimerad. Så har det ju hållit på sedan i maj. Visst vore det bra om man hittade ett mellanläge.

Sambon hävdar att det vore bra om jag kunde känna mig lycklig även om jag inte är gravid. Men jag hävdar att jag inte är deppig just för att jag inte är gravid, utan för att jag fått missfall! Jag var ju inte sån här innan vi blev gravida första gången, liksom. Det är ju för att jag burit på ett barn och det har dött.
    Just nu känner jag att jag bara går omrking och spelar teater och låtsas vara glad, men djupt inom mig är jag jätteledsen. Jag är faktiskt inte speciellt ledsen för att det inte tog sig den här månaden, men jag är ledsen för att två foster jag burit på har dött, inom loppet av några månader. Det tar hårt på psyket.

Har iallafall haft en väldigt aktiv helg, fixat hemma och försökt hitta på nya projekt hemma som inte har något med graviditet eller bebisar att göra. För det mesta känns det bra. Men ibland, när jag är trött eller hungrig, då känns det tungt igen. Och då måste jag gå in i ett rum och vara själv - jag vågar knappt visa att jag är ledsen framför sambon just nu.

MCT: låter underbart med Paris! Perfekt att göra sånt nu när höstmörkret tränger sig på här hemma i sverige. Skönt det låter att släppa gravid-stressen lite också.

Jag har varit och tränat idag för första gången på länge, det var verkligen skönt. Nu är jag så trött efter det att jag får ta ett tupplur tror jag.
    Kram på er alla!

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-10-29 13:11:21 följande:
    Sugarrush, hur är det med dig?
    Jodå det är okej.
    Har haft mens sedan i måndags, och nu i helgen åker mannen bort fram till onsdag, så det blir väl först efter det som det kan ske något mysande. Men det är ändå okej, för det mesta.

Igår var jag hos kuratorn, jag tänker inte släppa henne ännu. För hemma går det inte så bra att prata om missfallen, det känns som om min sambo blir så orolig när han ser hur ledsen jag fortfarande blir ibland. Det är märkligt, ibland känns det som om missfallen är sjukt långt borta, ungefär som om de hänt någon annan. Men ibland blir jag påmind om hur långt gången jag hade varit om jag fått behålla något av barnen och då känns det jobbigt. Ja, ni vet hur det är.

Har beställt lite nya tester och ska försöka hitta ÄL om några veckor. Och om några veckor är det endometrios-utredning på programmet och då ska jag försöka övertala läkaren att börja en utredning.

MCT: mina test vid senaste ägglossningen när jag blev gravid var aldrig sådär positiva som dina är. Så jag tror du ägglossar för fullt! Hem och hångla med dig, bums!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3