Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Pancakes skrev 2010-10-20 08:21:04 följande:
    Sugarrush och Pilgrimmen, hur går det för er? Antar att ni testat idag också? Håller tummarna för att det blir starkt!
    Asså, jo, men jag vettifan ifall jag är gravid alltså...
    Kolla på den tunna gravstickan, där ser strecket till och med svagare ut idag om du jämför med testen 18 oktober! Suuuuuuuuck! Jag fattar inget....................

• sugarrush

Dagens test är alla tre på den översta bilden. Ett ÄL-test och två gravtest med olika fabrikat...
    Det där fabrikatet med den tunna stickan är det jag testat negativt med emellan missfallet och nu.
    Nu börjar jag tvivla och tänker att tänk om inte homonerna hade försvunnit efter missfallet, bara det att jag testade med ett så kasst test och TRODDE det var borta.

Det enda sättet att veta om man är gravid är ju då om man lyckas se att hormonerna ökar.... hmmm... Fan, jag vet inte om det ökar! Ser de ut att öka? Jag blir GALEN!

• sugarrush

Jag vet! sjukt svårt. Det tunna har ju ett sagt streck 18 oktober.idag hade det en svag svag antydan till streck, svagare äbn den 18 oktober. Samtidigt så ser det bredare strecket en aaaaaning starkare ut. Jag blir så trött!

• sugarrush

Och inte kan jag skriva heller....

• sugarrush

På fredag är det fyra veckor sedan så det borde ju vara negativt eller svagt. Förra gången hade jag pos i 1,5 vecka ungefär... Fattar inte vad det där svaga testet visar alls, de andra blir ju inte svagare.

• sugarrush

Ringde sjukhuset och fick prata med den sjuksköterskan som jag verkligen ogillar (just hon är alltid så himla sur och kritisk, fasen att just hon var i telefonen). Hon trodde absolut inte att jag var gravid och tyckte bara jag sjåpade mig.
    Har fått tjocka flytningar (sorry detaljerna) som skiftar i rödbrunt, har ingen aning om vad det kan betyda. Kanske är mensen på ingång, vi får se....

• sugarrush
    sofy skrev 2010-10-20 16:09:54 följande:
    Men fan va irriterande, säg ifrån på skarpen o fråga varför hon blev SSK om hon bara ska va grinig!! Suck, såna människor drar ju ner ryktet inom vården. Blä!

Hm, skumt allt de här är.. Kan du inte ringa ngn privat o fråga om blodprov osv?
    Ja, jag bad att få prata med någon annan, hon sade att det bara var hon där.... Jag sade att jag var orolig, att jag kände min kropp och ville veta vad som pågick, då suckade hon bara och sade att hon minsann jobbat som BM i 30 år och visste vad hon pratade om...
    Det är samma bitch-tant som vägrade ta in mig när jag hade så ont att jag inte kunde gå efter missfallet (hon påstod att det var normalt), och några dagar senare visade det sig att jag hade en infektion. Gången därpå jag kom till sjukhuset, för att kolla upp ny smärta, sade hon "jag fattar faktiskt inte vad du gör här..."

Jaja, skit samma. Kanske har hon rätt, att det inte är något, vi får väl se. Orkar inte ringa och fråga fler nu, käner att det här tog musten ur mig totalt...
  • sugarrush

Åh mimmi-gumman, du kommer plussa! Du kommer bli mamma! Världens bästa också!
    Men fan vad det SUGER att vänta. Det är verkligen skitjobbigt. Jag har själv exempelvis inte satt min fot på facebook på flera veckor, för jag blir så ledsen av att se alla ultraljudsbilder och bilder på nyfödda. Alltså, jag är ju glad för mina vänner, men det känns så hopplöst ibland... Det är så lätt att tänka på vilken vecka man hade varit i, eller hur gammalt ens barn hade varit, om man inte fått sina jäkla missfall....

Jag har varit lite ledsen idag efter det där smala testet där mitt streck bara blev svagare och svagare, samt den dumma sköterskan som sade att jag ABSOLUT inte kunde vara gravid. Hon sade även att "det tar ALLTID 4-6 veckor för hcg-hormonet att försvinna efter ett missfall". Nej, sade jag irriterat, vid mitt förra mf försvann det efter 10 dagar. Då kontrade hon med att det var det dummaste hon hört att testa med gravstickor för att se om hormonet gått ner. Jäkla kärring!

Jag gjorde iallafall nya test nu på kvällen och nu blev det ett TYDLIGT rosa streck på den smala stickan (jag lade bilden i mitt galleri). Har inte fått ett så tydligt rosa streck på den smalaste stickan på två veckor....! Men jag vet fortfarande inte om jag kan lita på det.. Fabrikatet med den lite bredare stickan (med text hcg på skaftet) har ju blivit lika starkt eller lite starkare under de senaste dagarna, men den smala stickan med klarblått skaft har ju blivit svagare och svagare... tills idag. Så det går verkligen upp och ner.
    Fan vad man ska analysera då, men det är ju det enda man kan göra när ingen mottagning vill ta i en med tång...

• sugarrush

Sorry mitt spammande, men idag var testen svagare. Alla testen. Så det var nog inget...
    Blä!

• sugarrush

Vad ni är söta! Men jag tror inte det är något nu faktiskt, känns som mens i kroppen. Så är det något får det vara en trevlig överraskning!
    Men jäklars vilka idioter det finns inom sjukvården alltså.....

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3