• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Lyfter fram listan bara!

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli ) ÄL 26e augusti
    13 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF) ÄL 1 sept
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    28 sept.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Fick EN egen cykel Hoppas på en egen äl til! (ca 14 sept))
    30 sept - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011

Vad hände med Pixan? Hon skulle iväg på ridlektion sen blev det tyst...??

• MCT79

Näe det är ju inte bra om man stressar upp sig över dumma test... kör på lust bara! Herregud... det är ju så befolkningen fortplantat sig i evigheter och det har ju fungerat hittills...
    Jag jag slutade blöda i söndags/måndags... men det känns tiiiidigt med äl redan?? Iofs när kroppen gjort sig av med hcg så kanske den direkt sätter i gång med ägglossningshormonerna istället för den latenta fasen mellan bim och nästa äl? bara spekulerar..=)
    När jag hade mitt utomkveds i våras och hcg inte sjönk som de skulle så såg ju hon vid sista vaginala ultraljudet att jag precis ägglossat... då var hcg fortfarande på 5 i blodet och jag har för mig att jag fick svaaaagt plus på stickan då med. Nåja... har precis myst lite.. man får passa på när innan sambon ska iväg och kvällsjobba!

Jag pratade lite med min mamma före helgen. hon ringde när jag var lite ledsen så jag berättade om missfallet... hon är så bra så... tröstade bra.. jag frågade om hon hade haft nått men det hade hon inte vad hon visste...
    MEN som hon sa....mensen var sen 1-2 veckor flera gånger och på den tiden (70-80 talet) var man tvungen att gå över en mens och att nästa var sen innan man kunde se nått på graviditetstest.... vilket isf betydde att man var v. 8-9 sådär när man plussade... Jag och min två år yngre syrra kom till på bara ett par försök.. sen försökte de med min yngsta syrra... det tog över ett år och mamma fick äta en del hormon...  nyttigt att höra...

Det är kanske inte enbart av godo att kunna testa så tidigt alla gånger...

• MCT79

Hej SoMa72! trist att du måste göra oss sällskap men välkommen!

Jag plussade supersvagt på bim -3.. men jag har sett statistik på att 50% plussar två dagar före beräknad mens, två dagar EFTER förväntad mens är det ca 95% som plussar.. så det finns alltså de som plussar senare än bim också.
    Inom vården säger man väl att man inte ska testa förrän en vecka efter att mensen uteblivit... personligen startar jag tidigare....  man hinner ju bli besviken i onödan om man testar dock... eller så stressar man upp sig över det svaga plusset som inte blir starkare som jajg gjorde sist... jag hade ingen anledning att testa tidigt för jag hade inga symtom utan gjorde det för att jag visste när jag hade haft äl.. för mig gick det åt skogen... igen.. men det är bara att försöka.
    Lite nackdelen med att testa för tidigt.. man blir superledsen över ett tidigt mf som annars "bara" hade varit en sen mens...

Kram på dig och lycka till!

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-09 11:13:17 följande:
    Ojojoj, mer morgontrött människa än min man finns inte...och jag går upp halv sju på morgnarna, så det kan jag nog glömma. Eventuellt en lunchsnabbis på offentlig toalett :)

Som sagt, detta planerande gör mig lite småhysterisk. Inte min grej riktigt. Är avundsjuk på er andra som får till det så bra och har en partner som alltid är sugen!
    Hhahhah offentlig toa! Porrigt värre, det kan han ju inte säga nej till! ;)
  • MCT79
    pixerpie skrev 2010-09-09 12:22:44 följande:
    Pancakes och SoMa- jag hänger på och hoppas på 5 ggn gillt och en juni-bebe! *smile* Alla andra med- det är ju en försommarbebbe vi ska ha- allihopa! Det röstar jag för!!

Denna månad är första som jag inte bröt ihop totalt när mensen kom... Känner mig ovanligt lugn, trygg att det ordnar sig- jag blir ju iaf gravid... har en underbar solstråle ( som iof ger mersmak), trivs på nytt jobb- försöker se det positiva i att hinner jag jobba 1½- 2 år så kommer jag uppskatta mer att gå hem... Men visst hade jag gärna suttit höggravid och väntat på bim också. (Men den tiden kommer!!)

Ringde iaf en klinik och undrade om hon tyckte jag skulle söka för mf:en, att det tar tid och mjölk i brösten. Döm om min förvåning när jag fick tid i nä vecka och ett jättetrevligt bemötande!! Hade iof hört att de skulle vara bra- men alla andra jag ringt har ju sagt vänt a ett halvår och återkom sen... Ska ta hormonprov och hoppas på ett ul som visar äl.

Ha en skön dag!
    Härligt med läkartid så fort! Håller tummarna för att det antingen inte är nått galet eller att det är nått de fixar plättlätt! Sen är du med på Juniebebis!!
  • MCT79
    Pilgrimmen skrev 2010-09-09 20:52:22 följande:
    Neeej men va fasiken..BLOD!!
    Jag gick på toa och gjorde nr 2 och tog i lite mer än vanligt och gissa vad som händer, jo BLOD kommer. Och inte från baken Inte mycket och ingen som helst smärta men den kommer väl säkert snart!! Precis va jag trodde. Och jag tror tyvärr inte jag är en av alla som får en ofarlig blödning för det känns inte alls så Faan faaaan!
    Men nej var tråkigt.... det kan vara en liten blödning för att kroppen är inställd på mens.. men det kan också vara som för mig att ägget kanske inte riktigt fäste? Jag fick också bara svaga plus...

KRAAAAM hur som helst!
  • MCT79

Morrn på er...
    Tråkigt att höra att dina test inte blir starkare pilgrimmen men det behöver inte betyda nått vet du! Jag håller mina tummar för dig!

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-10 09:48:26 följande:
    MCT79, hur gick det med dina ÄL-stegringar? Nåt på g? Flört
    Jadu... det är ett mysterium... tycker det är svagare idag.... vilket iofs skulle stämma med att det nte alls är äl på gång men.... jag hoppade över sticka i förrgår... var så kissnödig och orkade inte hämta burk... nu undrar jag om jag hade fullt utslag då... och alltså missade äl.... eller så reagerar stickorna på nått annat och äl har inte varit än.

Hade ju varit skönt att veta eftersom jag äter rosenrot... :S testar några dar till så får vi se...
  • MCT79

Fast vi myser ju ändå.... ;)  Nöjesmyser som sambon kallar det...

Han var lite rolig igår.. jag drog upp frågan om att vi styr sexet lite efter äl.stickorna och frågade honom hur han kände kring det, om han var rädd att vi förstör sexlivet.
    Jag sa att vi KAN ju skippa stickorna och bara köra på lust... då flinade han och sa att han hade räknat på det där och kommit fram till att han fick ju mer sex på det här sättet...hahaha!
    Men som han sa... nöjesmyser gör vi ju när lusten faller på... arbetsmys är man kanske inte så sugen på när man börjar men vi har försökt tänka på att ha långt förspel så man blir sugen ändå....

• MCT79
    SoMa72 skrev 2010-09-10 13:24:32 följande:
    Åhhh, du kör från din iPhone, hur funkar det?

Är det kanske nån mer som har FL i sin iPhone? Glad Och kan ni rekommendera den eller?
    Jag har laddat ner den appen med.. den är ju gratis så testa kan man ju göra. Men det är lite buggigt när det gäller vilken sida som visas... alltså.. det står att man har senaste sidan framme men den visar första i en tråd. Om man då väljer näst sista och sen sista igen så funkar det som det ska.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3