• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Myra skrev 2010-09-05 19:55:40 följande:
    Ohh dags för äl för dig. Ohh vad spännande. Du vet att det är så många som blivit gravids direkt och inte fått någon mens mellan. Bara hoppas på gubben där hemma nu..;) här hejjas det på av bara den..:)
    Näe det lär nog dröja ett par veckor till äl.. eller iaf 1½ vecka. Blöder än!
  • MCT79
    Pilgrimmen skrev 2010-09-05 20:23:00 följande:
    Hihi tack va snäll du är
    Nja nää inga direkta symptom faktiskt. Lite lite lite öm i brösten men det kan man ju ha innan mens och sen inget med. Kanske kanske en liten stickande känsla i livmodern ibland, men det kan också lika gärna vara tecken på mens...Haha snacka om att man inte vågar tro något Men man blir ju sååå besviken annars.

Jo visst är det några dagar kvar men man läser ju om alla 1000 människor som får plus massa dagar innan, haha och då tappar man hoppet lite mer när det inte blir plus på bim-3 eller 4 :(

Jag ska hålla alla mina tummar för dig..Och hoppas att det inte är förkylningen som spökar utan att det faktiskt är en liten i magen på dig . Haha när ska du testa då?
    Håller mina tummar för dig!
  • MCT79
    Myra skrev 2010-09-06 11:17:09 följande:

ohh vilken lättnad. Ringde läkaren och han skrev ut nya pergotime för mig. Så jag kan börja äta dom idag. Trodde det var kört och att inte kunde skriva ut flera. Nu jäklar ska det bakas bullar..;)

Annica P: Hoppas verkligen att du blir gravid snart och slipper flera mf, du har haft tillräckligt så nu får det vara nog med mf för dig.

MCT79: Nää det kommer inte ta flera v för dig att få äl, du kommer att få det inom någon vecka. Jag fick äl 1,5 v efter mf och jag blödde 1 vecka efter så dt var bara blödnings fritt ett par dagar innan jag fick första äl.
    Var redo med äl stickor så du vet och har koll. Jag testade även med grav stickor så jag visste när hcg försvan n i kroppen efter mf.

Börjde med mina äl-stickor idag, så jag har koll.. det ska inte få smita förbi nån äl obemärkt så länge jag får bestämma... ;)
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-06 09:47:13 följande:

För mig tog det precis två veckor efter mf att få ÄL så du är snart där tror jag! Glöm inte testa neg. innan så att du inte blir förvirrad om du skulle plussa direkt.

Skönt att du ser framåt! Du är en kämpe vännen!

Jag tror jag testar neg redan... hcg var bara på två i fredags... under två är icke gavid så. Ohh jag hoppas jag plussar direkt!
  • MCT79
    Myra skrev 2010-09-06 11:17:09 följande:

ohh vilken lättnad. Ringde läkaren och han skrev ut nya pergotime för mig. Så jag kan börja äta dom idag. Trodde det var kört och att inte kunde skriva ut flera. Nu jäklar ska det bakas bullar..;)

Annica P: Hoppas verkligen att du blir gravid snart och slipper flera mf, du har haft tillräckligt så nu får det vara nog med mf för dig.

MCT79: Nää det kommer inte ta flera v för dig att få äl, du kommer att få det inom någon vecka. Jag fick äl 1,5 v efter mf och jag blödde 1 vecka efter så dt var bara blödnings fritt ett par dagar innan jag fick första äl.
    Var redo med äl stickor så du vet och har koll. Jag testade även med grav stickor så jag visste när hcg försvan n i kroppen efter mf.

Skönt att det löste sig med tabletterna! Nu kööööör vi!!
  • MCT79
    Annica P skrev 2010-09-05 22:52:04 följande:
    Myra: Jag har fått enkeldos pergotime.
    Har inte alla fakta i huvudet, det börjar bli för många missfall :( Jag har aldrig kollat ÄL förrän den sista graviditeten så jag har ingen dunderkoll.

Min historia (ungefärligt): Första graviditeten som blev ett barn: blev gravid direkt efter att ha slutat med p-piller, fick aldrig mens emellan. Så enkelt det kan gå, även om kroppen reagerade häftigt på graviditeten med extremt illamående som inte försvann helt förrän han var född.

Några år efter försökte vi igen, inga uppehåll mellan försöken:
    2:a grav på 2:a försöket efter att hormonspiral tagits ut - MA.
    3:e grav på 3:e försöket  - MA.
    4:e grav först på 10:e försöket efter 3 mån pergotime - MA.
    5:e grav på 4:e försöket, hela tiden med pergotime - MA.

Kan tyvärr inte dra några slutsatser av detta mer än att jag behövt flera kurer. Efter fjärde MA tog det över 6 veckor innan mensen kom tillbaka, annars har det varit ca 4 veckor.

Har också hört att det skulle vara lättare att bli gravid strax efter missfall. En kompis till mig fick vänta flera år på ett syskon till sin förstfödda och när det väl blev plus slutade det med missfall. Dock blev hon direkt gravid efter detta (vilket ju inte rekommenderas) och denna gång gick det bra! Ett fall som stöder tesen. 
    Oj... där ligger man i lä.. jag hoppas verkligen det tar sig för er snart! Det har inte varit på tapeten med ivf eller så?
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-06 14:02:49 följande:
    Åh, du har en underbar inställning! Helt rätt! Nu kör du på som om inget hade hänt. Vi är snart på samma BIM-datum igen ska du se!

Jag har inte bestämt mig om jag ska köra med ÄL-stickorna den här månaden. Jag tycker det blir lite stressande på nåt sätt. Samtidigt är det skönt att veta om man prickade in eller inte. Fast besvikelsen blir ju ännu större om man inte lyckas bli gravid. Äsch, jag vet varken in eller ut... Jag hade (vad jag tror) en riktig ÄL-flytning idag. Ursäkta detaljerna men det var verkligen slemmigt och mycket, fick torka flera gånger för att få bort allt. Är det normalt eller kan det vara tecken på att nåt är fel?
    Ja det är vrkligen på två sätt det där... det jag märkte den månad vi skippade stickorna är att jag börjar leka med hjärnan kring bim... letade symtom och tänkte att äl kanske var senare än jag trodde eller tidigare... nu VET jag (nåja... inom 24-48 timmar iaf...) och jag slipper fundera över den saken...

Sambon är på hugget och han äter rosenrot han med.. hahahah!
  • MCT79

OJ klickade iväg lite för fort... vissa månader har jag fått rejäla äl-flytningar, superslemmigt och lägger sig liksom ovanpå pappret och man får torka en massa för att få "bort det"...
    Förra månaden hade jag knappt nån flytning alls så jag vet inte vad min kropp sysslar med på den fronten... :D

Jag tror absolut inte att nått är galet...=)

• MCT79

Blödningen verkar ha slutat så nu hoppas jag att  min stabila cykel håller i sig och äl och bim kommer som planerat! Räknar utifrån det! Sååå Pancakes, vi har nästan BIM samtidigt igen! ;)

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli ) ÄL 26e augusti
    13 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF) ÄL 1 sept
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    28 sept.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Fick EN egen cykel Hoppas på en egen äl til! (ca 14 sept))
    30 sept - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011

• MCT79
    kajsalisa skrev 2010-09-06 16:31:11 följande:
    Härligt att se dig så positiv MCT. Innan du vet ordet av så är du tillbaka i den andra tråden. Kram på dig!!
    Tack! Klart man blir ledsen när det aldrig går vägen.. men någonstans måste man välja inställning. Det kommer ju inte gå bättre om man gräver ner sig. Även om det är fasen så mycket enklare...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3