• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jaa... jag är gravid..... SHIIIT! Tyst

• MCT79
    sofy skrev 2010-08-26 20:42:57 följande:
    Hur kom du på de? ;)
    Ni sa det! hahahah!
  • MCT79
    Atti skrev 2010-08-26 20:40:44 följande:
    God kväll

Idag på jobbet så ringde maken min, och berättade att han blivit uppsagd.... det var som ett slag i magen! han har haft samma arbete i drygt 12 år, sedan direkt efter gymnasiet. Nu är det kanske inte säkert att han måste sluta, eller om han måste, så kan ha kanske komma tillbaka i början av nästa år, men allt är ev. eller om!!! så just nu så känns allt skit, det känns som om vi inte just nu har råd att börja tillverka en knodd till om jag ska vara föräldraledig och han går arbetslös. Jag vet inte vad jag ska göra..

Ledsen, behövde bara skriva av mig lite...

Förresten, visst var det några på BIM/BF listan som det är BF för snart, nån som vet hur det går för dom. Eller är jag helt ute och cyklar??

MCT :  WOW, vilket snyggt test och ett bamsestort GrattisSkrattande

Kram på er alla.
    Men fy vad tråkigt, har inte ni haft tillräckligt med elände som det är redan! *kraaaam* till dig! Hoppas det ordnar sig på ett bra sätt, och det fort!
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-26 21:27:33 följande:
    Hej igen :)

Måste fråga er en sak.
    Vårt gäng ska boka alpresan i helgen och kommer nog åka i mars eller april lutar det åt...
    VAD gör man, troligen vet vi imorgon om vi är gravida eller inte...

Men om vi är det, vad gör vi då? ska han åka och inte jag? Jag vågar nog inte åka iväg 6 veckor innan... eller?
    Hur åker ni ner? Flyger ni? För du lär väl inte bli  ombordsläppt på ett flygplan 6 veckor före bf? Om det är sån skidresa som min sambo gjorde där man bussade ner så... orkar man sitta i en buss så länge? Du kanske har foglossning och så?

OM du skulle boka finns det möjlighet att boka av när det närmar sig? Om det skulle visa sig att det inte funkar alltså..
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-26 21:51:45 följande:
    Tror man kan boka av. Tror faktiskt det är buss och det orkar man väl inte?
    Kanske blir resan i början av mars.... men orkar man?

Och vill jag att sambon åker, är frågan??? Tänk om han behövs hemma?

Nu vet jag ju inte om jag är gravid men tänka kan man ju...
    Testa först, grubbla sen. :)

NU ska jag sova och i morgon ska jag testa... inte! hahah!  Som om jag kommer kunna låta bli... hade lite för många test liggandes...
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-27 06:41:30 följande:
    Ingen mens inatt heller och today is the day!!

Sambon kommer hem kanske innan jag åker till jobbet och då testar vi då isåfall, i annat fall ska jag spara kiss i kylen hihi. sitter och håller mig nu för detta.

Jag var tvungen att kissa i natt vid halv tre, och kommer nu kissa igen vid sju... Tror ni det gått för få timmar för att det ska vara tillförlitligt???

I  dag håller JAG mina tummar för mig själv!! Hoppas det inte bara är mensen som är sen Blir besviken då!!!
    Återkommer såklart med rapport direkt när jag vet mer :)
    Yääähjj!! Håller alla tummar och tår för dig!!
  • MCT79

Tog ett test jag med nu.. svagare.. har grym mensvärk... så det skiter sig nog... :(( Knappt synbart streck på bim lär ju inte bara bra. :((

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-27 09:26:53 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!!!
    Sambon kom hem precis innan jag skulle fara till jobbet så jag plockade fram kisset och stoppade ner testet... Hann lagom tillbaka till sängen där sambon väntade och då stod det redan GRAVID.

Gissa vem som är glad???

Superspermier igen alltså.. sambon är stolt..

Blir ett 1 maj barn om allt går bra denna gång!!!

Tralalallalalalalalalalal
    ÅÅÅÅHHH grattis!!! Gud vad roligt!!!  Woohooooo!!!
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-27 09:46:49 följande:

Tack tack Kan inte fatta det.... eller jo, mådde asilla imorse så innan jag testade fattade jag nog...

Har nog förstått hela veckan, för min kropp är som en klocka men man vet ju aldrig...

Sambon hade också förstått att jah var gravid.. vi hade ju inte ens pratat om att jag inte fått mens eller så.. haha!

Gud vad härligt!!

Jag blir aaaavis! Jag vill också må illa ju! Ska köpa ett CB idag.. för nån mens har det inte kommit iaf...än.
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-27 11:53:10 följande:
    Nu får man grubbla lite..

Hur skulle ni göra med en alpresa i mars månad med buss ner i 30 timmar? inte åka va??

Hur säger man till övriga gänget att man inte kan åka med och ska/vågar jag låta sambon åka???
    Jag hade inte åkt själv.. av praktiska skäl.. och jag hade nog hunnit döda ett par stycken under den resan.. ;)

10 veckor före... ptja.. det är två månader... sannolikheten att man föder då är ju liten... men det där är nog mer en fråga om hur man känner sig... Jag hade nog tyckt det var jobbigt att bli lämnad då... men han kan ju boka nu och avboka isf?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3