• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Bellas7 skrev 2011-01-26 03:03:16 följande:
    Hej vänner
    jag fyller 38 i vår och mf, ma och x är något som man spyr nu på. Ring direkt och börja på hormoner ni som inte går på de än. Det gick så mycket lättare när jag började med dem. Vänta inte för allt i världen utan överdriv så du/ni får dem helst i morgon.
    Tiden tickar och hormonerna har iallafall hjälpt mig att producera ägg. Läkarna är på grund av vår ålder ganska kvicka att hjälpa med hormoner.
    Ja 2011 är vårt år och tack tack tack alla för all stöd ni anar inte vad ni betyder :)

Ni är underbara

Kram
    Jag fyller ju 39 i vår, var till läkaren i måndags eftersom mensen var så skum och då sa han att mina äggstockar var trötta sen senaste missfallet, därav sen samt konstig blödning. Sen sa han även att "med tanke på min ålder" så få rman förvänta sig många missfall osv längs vägen Skrikandes Gråter Hur j-a kul är det då????? Han skickade mig till nån provtagning för att kolla hypofysen, sköldkörteln och för att se att förra grav var ute ur systemet. Får svar om ca 2-5 arbetsdagar. Om det inte har tagit sig till i sommar så skulle jag ev. få börja med Pergotime, men tydligen inte än. Kan ju vara att han väntar på de övriga proverna för att se vad de säger först..
    Känner mig lite småknäckt måste jag säga, är inte alltför kul att få åldern slängd i ansiktet, jag vet ju hur gammal jag är redan

Håller med, ni är UNDERBARA Hjärta

Kram
  • SoMa72
    MCT79: GRATTIS, gumman! Hjärta {#emotions_dlg.flower} Kyss Vad roligt att läsa!!!! Har inte varit så aktiv på ett tag nu, antar att jag har massor att läsa igen...

Bamsekram på dig och lilla pyret!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-02-08 15:35:32 följande:
    Tack!! Skiträdd än så länge.. helt säker på att det är både missfall och utomkveds på gång... har inga symtom.. Men... plusset talar för sig själv..
    Snart måste det vara er tur!!
    Håller med föregående talar, den här gången kommer det gå bra ska du se!

Ja, nån gång är det väl vår tur får jag hoppas... Vet inte om det blir nåt den här månaden heller, fick då inget utslag på äl-testet i söndags, då jag borde haft äl, men vi myser på.
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-02-09 11:14:40 följande:
    Ord och inga visor...

SoMa till sambon... "Duuu... det är en tjej på nätet som säger att vi måste mysa idag......"  Cool
    Hehe, jag hade redan förvarnat innan och sagt att det var gynekologens order! Oskyldig Då kan han inte komma dragande med nån trötthet eller så... {#emotions_dlg.djavulsk}
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-02-09 12:34:58 följande:
    Bra SoMa! Gynekologen och 20 tjejkompisar från internet. Låter förtroendeingivande
    Smyg ner lite dextrosol i nattduksbordet också... att användas vid nödfall!
    Skitbra idé! Nu tvingar jag mig även att ligga still lite upppuffad på ett gammalt täcke också i 30 min efteråt, det borde väl öka chanserna lite får man hoppas?
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-02-09 12:34:58 följande:
    Bra SoMa! Gynekologen och 20 tjejkompisar från internet. Låter förtroendeingivande
    Smyg ner lite dextrosol i nattduksbordet också... att användas vid nödfall!
    Har förresten lagt till din tråd du startade 14 jan bland favoriter, får hoppas jag kan joina den snart även om det mer blir vinter 2011 än sommar/höst. Vill ju inte förlora kontakten med er Hjärta 
  • SoMa72
    Pancakes skrev 2011-02-09 13:30:51 följande:
    Jag har också hört att det är en myt men kunde liksom inte låta bli ändå. Det kändes som man hade tyngdlagen emot sig annars liksom. Äsch, det kan ju som sagt inte skada och blir man själv lite gladare av det så är det väl alltid nåt :)
    Alla sätt är bra... Sen är det svåraste att försöka att inte stressa (på jobbet osv), men det är ju lättare sagt än gjort.
    sugarrush skrev 2011-02-09 13:26:11 följande:
    Men vad skrev jag nu??? Benen rumpan? Jag menade att jag hade rumpan på en kudde! Inte benen...
    Hahaha Roligt skrivet... Kanske är gravhormonerna som ställer till det?
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-02-09 13:53:25 följande:
    Det där med stress... jag känner mig lite dubbel till det. De finns massor av kvinnor som blir våldtagna i krig runt om i världen. Vår stress är förmodligen en piss i missisippi jämfört med deras. Och ja, de blir gravida, visserligen högst oönskat men ändå, under otrolig stress. Och det talar emot stressteorin.

Det som talar för stressteorin är att just denna graviditet kom till världen när jag var övertygad om att åka tjejvasan och tänkte att "det gör inte så mycket om jag inte blir gravid just nu, för då kan jag ju träna hårt och köra tjejvasan". Jag tänkte att det skulle få bli antingen skidåkning eller en graviditet, och båda alternativen kändes riktigt bra just då. (Klart jag ville bli gravid, men samtidigt så kändes det helt okej om jag hade blivit gravid först i mars. )
    Ungefär som jag tänker nu, antingen får jag dricka Sangria en vecka eller två veckor på semestern, båda alternativen är bra! Helst vill jag (naturligtvis) få ett plus, men det är inte hela världen om jag får mens eftersom jag ändå kommer vara utomlands då. Är en win-win situation oavsett!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-02-09 14:08:02 följande:
    Samma för mig ju! Jag tog upp ridningen och hade ju tom bokat provridning för att köpa egen häst, fixat stallplats osv..... kände att jag var tvungen att GÖRA något med livet och inte bara vänta på mitt plus.

Nu blev allt lite snopet...
    Jag hade ju precis återupptagit ridningen jag med förra året, var bara att sluta o vinka adjö till pengarna för ridkursen, men det var det värt!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3