Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

BIM AUGUSTI
    24 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    25-27 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010) - testat neg. 25/8
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011
    Sugarrush 30/4 2011
  • Pancakes

MCT79, du är ju gravid ju för sjutton! Grattis! Förstår att du inte riktigt vågar tro det än men det är ju något där och det kommer bli starkare!

Tack för er omtanke! Kändes förjävligt imorse men har försökt rycka upp mig sen dess. Har varit på gymmet och tränat stenhårt på morgonen. Får jobba på superkroppen nu när man inte blir nån tjockis... :) Sen ska jag unna mig lite shopping idag, löning och allt ju, och ikväll ska vi surfa lite resor och kanske boka nåt. Vad gör man inte..

Är mer orolig för att nåt är fel. Det har gått fem månader sen missfallet och nu sist använde jag ju ÄL-test och timade perfekt. Varför tar det sig inte?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-25 08:42:30 följande:
    Jag är skitsugen på att testa och fattar inte hur jag ska hålla mig til söndag helt ärligt
    Kan du inte testa och sen hålla tyst inför sambon tills han kommer hem och sen slå in testet och säga att "jag har en liten present till dig"? Så klart med hylsan på så att han inte behöver befatta sig med kissdelen...

Den har jag tänkt göra flera gånger men det har inte blivit av eftersom jag aldrig PLUSSAR...suck!
  • Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-25 08:52:45 följande:
    Ja du, varför? Den frågan har jag gråtande ställt mig många gånger. Kunde inte förstå hur vi under 7 månaders tid prickade äl, både före, under och efter, varje månad utan resultat. Man känner sig så maktlös och har liksom inga fler knep att ta till.

Vet inte om jag berättat det i denna tråd men jag har varit gravid 4 gånger (1 abort i unga år, mf, dotter, mf). Alla dessa graviditeter har blivit till på ETT ENDA sextillfälle den månaden. De tre första grav kom dessutom till på första försöket utan någon som helst koll på äl, så därför blev jag extra frustrerad när det aldrig blev något nu när vi verkligen hade stenkoll på alla bitar.
    Det tärde fruktansvärt på oss så vi lade ned bebisverkstan inför sommaren och hade bara sex en enda gång i juni och det inte alls i bebissyfte. Och pang var jag gravid igen. Så nu när vi sätter igång igen kommer vi att ha sex på dag 12, det är då alla mina grav blivit till. Äl hade jag nu sist på dag 15, de andra gångerna hade jag som sagt inte koll på äl.
    Av någon anledning kanske det inte passar min och sambons fertilitet att sexa varje-varannan dag under äl. Han kanske har få spermier som behöver samlas upp några dagar, vad vet jag? Men en gång i månaden före äl är det som funkar för oss.
    Min poäng är att man kanske får släppa mass-sexandet om det inte funkar och prova på andra sätt.

Samtidigt som sjukvården säger att innan man försökt ett år så räknas det inte som att man har svårt att bli gravid. Man förväntas helt enkelt inte plussa på en månad eller två då det är så mycket som ska klaffa.
    Men det är tungt, tro mig jag VET precis vad du går igenom en dag som denna. Man är sur, arg, ledsen, SKITER I ALLT!

Alicia
    Tack för ditt stöd! Ja, jag antar att fem månader inte räknas som lång tid. Det var fem månader det tog för mig att bli gravid sist, efter att jag slutat med p-piller. Då hade vi ingen koll på ÄL utan hade sex två dagar i rad exakt två veckor innan BIM (har jag räknat ut i efterhand). Innan hade han varit bortrest så det var ett upphåll på nästan en vecka. Vet inte om jag orkar hålla på och göra om exakt samma scenario som sist, vill helst bara låta det vara och inte ta kål på all spontanitet och passion. Dessutom slutade det i missfall sist ändå.

Det lustiga är att folk tror att vi nu tagit en paus och jag får höra kommentarer som "det verkar ju vettigt att ni tar det lugnt nu och väntar med det här med barn".  Eh, det gör vi inte. Är bara inte så fertil som alla andra i min omgivning verkar vara. Det bestämmer sig för att skaffa barn och så vips är de gravida månaden efter och inte slutar det i missfall heller.
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-08-25 09:02:16 följande:
    Hahaha ;) Ta ett digital imorn eller freda vetja! :D

Nu sticker vi till läkaren. Jag skakar! Gah.

Hörs om 2 timmar!
    Lycka till! Håller tummarna för er! Kram
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-08-25 09:08:08 följande:
    Taaack!

Beklagar ditt test. När har du BIM? :/

Kram!
    Idag..tror jag. 28 dagar sen senaste mens idag men mina cykler har varierat från 26 dagar till 32 dagar sen missfallet. Så säker kan man ju inte vara. Fast jag känner i kroppen att mensen är på g.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-25 09:09:57 följande:
    Är det inte fantastiskt vad folk måste snacka?? Kan de inte bara hålla käften, huruvida ni försöker varje kväll eller har tagit en paus är er ensak och ingen annans!! jag blir så trött....

Men skulle ge svar på tal... "nej vi försöker men det vill sig inte".. men då kommer det väl en massa goda råd med.... "har ni provat ha sex vid ägglossningen"... man blir så trött....
    Haha, det där stämmer verkligen. Tror folk man är dum i huvudet. Fick höra häromdagen som en som kvittrade om hur de bestämde sig för att de skulle göra barn på bröllopsnatten.....och det gjorde de också! Men hallå, hur stora är oddsen liksom att det var ÄL precis just den dagen och dessutom tog det sig.
  • Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-25 09:16:30 följande:
    Det är vad DU ser och tror. Man har ingen aning om hur pass ärliga de är med huruvida de försöker skaffa barn eller inte. De som säger sig vilja vänta med barn kanske jobbar som tusan i sänghalmen och mår lika skit som oss varje månad. T.ex. heter det gentemot mina kompisar och de av dotterns kompisars föräldrar som vi umgås med att vi faktiskt inte vet om vi vill ha syskon, att vi tycker att ett barn är rätt lungt och skönt egentligen. Inte riktigt sant...
    Och de som säger att det gick på första försöket kanske inte heller är helt ärliga.
    För att inte tala om alla missfall som sker i det tysta, det är ju absolut inget man basunerar ut till allmänheten.

Kör på den inställningen till bebis som du skriver att du skulle vilja ha, dvs kasta äl-testerna och kör när NI vill sexa, OM ni vill sexa, osv. Man orkar inte hålla på att vara hyperseriös med detta i allt för lång tid, det tar knäcken på förhållandet tycker jag.

Alicia
    Ja, du har så rätt. Det tar knäcken på en. Min man tycker precis som du och jag har gjort det hela tiden också fram tills för nån månad sen när jag började bli frustrerad över att det aldrig tog sig. Men han vet ingenting om ÄL-tester, jag berättar det inte för honom. Vi pratar inte så mycket om när och hur det ska till, försöker ha det spontant. Det är bara jag som vet om vi timade ÄL eller inte.
  • Pancakes

Muffe80, lider med dig! Är ju i exakt samma sits just nu. Det suuuuuger, jag vet!

Kram på dig vännen!

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-25 10:45:33 följande:
    man är ju sjuk somskriver om sina flytning här haha, men nu är de ljusa igen! Hm!
    Dock mensvärk... Får väl se vad som händer!
    Mensen brukar inte vara sen...

Varför ska sambon vara borta för? GAH!!!
    Jag hoppas såååå för din skull!!!

Själv sitter jag och VILL att mensen ska komma nu. Lika bra att få det överstökat eftersom jag ändå testat negativt. Snabbare mens = snabbare ny ÄL = gå vidare snart!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3