Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Muffe80 skrev 2010-09-03 15:58:03 följande:
    Nej ja är inte ett dugg klokare... bara att vänta och se!
    Läste i den andra tråden...usch, vilken tråkig ton på den läkaren. Fattar de inte att man vill veta OAVSETT om de kan göra nåt eller inte. Att bara vänta är ju olidligt.

Men du, läser man de andras erfarenheter i tråden så finns det ju massa hopp, eller hur? Bra att du får en ny tid om en vecka. Jag tror att du kommer veta innan ändå. Slutar du blöda så är säkert allt ok och skulle du börja störtblöda och det fortsätter så vet du ju antagligen vad de innebär.

Usch, så tråkigt att både din och MCT:s glädje blev så kort! Ta det lugnt och ta hand om dig nu i helgen! Köp massa goda saker och kolla på nån icke-sentimental film. Kram
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-05 21:45:42 följande:
    Näe det lär nog dröja ett par veckor till äl.. eller iaf 1½ vecka. Blöder än!

För mig tog det precis två veckor efter mf att få ÄL så du är snart där tror jag! Glöm inte testa neg. innan så att du inte blir förvirrad om du skulle plussa direkt.

Skönt att du ser framåt! Du är en kämpe vännen!

• Pancakes
    Annica P skrev 2010-09-05 22:52:04 följande:
    Myra: Jag har fått enkeldos pergotime.
    Har inte alla fakta i huvudet, det börjar bli för många missfall :( Jag har aldrig kollat ÄL förrän den sista graviditeten så jag har ingen dunderkoll.

Min historia (ungefärligt): Första graviditeten som blev ett barn: blev gravid direkt efter att ha slutat med p-piller, fick aldrig mens emellan. Så enkelt det kan gå, även om kroppen reagerade häftigt på graviditeten med extremt illamående som inte försvann helt förrän han var född.

Några år efter försökte vi igen, inga uppehåll mellan försöken:
    2:a grav på 2:a försöket efter att hormonspiral tagits ut - MA.
    3:e grav på 3:e försöket  - MA.
    4:e grav först på 10:e försöket efter 3 mån pergotime - MA.
    5:e grav på 4:e försöket, hela tiden med pergotime - MA.

Kan tyvärr inte dra några slutsatser av detta mer än att jag behövt flera kurer. Efter fjärde MA tog det över 6 veckor innan mensen kom tillbaka, annars har det varit ca 4 veckor.

Har också hört att det skulle vara lättare att bli gravid strax efter missfall. En kompis till mig fick vänta flera år på ett syskon till sin förstfödda och när det väl blev plus slutade det med missfall. Dock blev hon direkt gravid efter detta (vilket ju inte rekommenderas) och denna gång gick det bra! Ett fall som stöder tesen. 
    Men oj, vad du fått vara med om! Här sitter man och klagar över ett missfall liksom...
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-06 13:35:16 följande:
    Börjde med mina äl-stickor idag, så jag har koll.. det ska inte få smita förbi nån äl obemärkt så länge jag får bestämma... ;)
    Åh, du har en underbar inställning! Helt rätt! Nu kör du på som om inget hade hänt. Vi är snart på samma BIM-datum igen ska du se!

Jag har inte bestämt mig om jag ska köra med ÄL-stickorna den här månaden. Jag tycker det blir lite stressande på nåt sätt. Samtidigt är det skönt att veta om man prickade in eller inte. Fast besvikelsen blir ju ännu större om man inte lyckas bli gravid. Äsch, jag vet varken in eller ut... Jag hade (vad jag tror) en riktig ÄL-flytning idag. Ursäkta detaljerna men det var verkligen slemmigt och mycket, fick torka flera gånger för att få bort allt. Är det normalt eller kan det vara tecken på att nåt är fel?
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-09-06 20:58:32 följande:
    Hej flickor!

Skönt att höra att du slutat blöda MCT79, det brukar kännas sååå mkt bättre då! Är impad av din inställning - smitta gärna mig är du söt! Är SÅ under isen idag Gråter Det här med att försöka få barn känns hopplöst! Skulle ju ringa till den där läkaren idag, men fick bara prata med en sur sköterska.. hon kunde som bäst erbjuda mig en telefontid med läkaren om 1,5 vecka - jag har ju BIM på måndag, o testerna ska ju tas i början av mensen, så det är bara att vänta ytterligare en månad då.. Kromosomtesterna tar tydligen flera veckor att få svar på (8 har jag hört) så det lär ju dröja innan vi får veta om det är något som är fel... Blev så besviken, o sköterskan som jag pratade med var allt annat än trevlig! Blä... så anti idag! Efter samtalet med sur-sköterskan bröt jag ihop totalt på jobbet och började gråta, satt på mitt rum en halvtimma innan jag kunde visa mig för folk...
    Åh fy sjutton, vad trist! Styrkekram till dig! Försök att ringa igen så får du förhoppningsvis prata med någon annan. Annars, bryt ihop i telefonen och spä på lite extra så kanske du får lite förståelse från surpuppan!
  • Pancakes

[quote][quote-nick]MCT79 skrev 2010-09-06 17:32:04 följande:[/quote-nick]Blödningen verkar ha slutat så nu hoppas jag att  min stabila cykel håller i sig och äl och bim kommer som planerat! Räknar utifrån det! Sååå Pancakes, vi har nästan BIM samtidigt igen!

Härligt! I alla fall för mig....men jättesorgligt att du ska behöva komma tillbaka på den här listan! Jag tycker du är jättestark i alla fall.

Jag tog ÄL-test i alla fall idag. Svagt utslag men det står att man ska bortse från det. Borde ha ÄL typ på torsdag-fredag. Funderar på att ta ett till imorn och sen sluta och så ta det lite som det kommer. ÄL borde infalla om ett par dagar så sex varannan dag nu blir väl lagom kanske? Eller borde man "kämpa" mer? Orkar inte riktigt...det blir så tråkigt sex när det bara blir bebisverkstad.

• Pancakes
    Pilgrimmen skrev 2010-09-07 08:26:08 följande:
    God morgon allesammans!
    Har både idag och igår fått jätte jätte svaga streck på gravtesterna :) Så jag kan bara tolka det som att jag plussat..MEEEEN precis så har mina mf börjat. Svaga plus som inte ökar i styrka sådär jätte mycket. För visst ska det öka ganska så fort såhär i början? Fan att man aldrig kan sluta oroa sig.
    Men oj!!!! Vad kul! Avvaktar väl med ett grattis då om du är tveksam?! Men lägg upp en bild så kan vi tolka åt dig! :)
  • Pancakes

Grattis!!! Hoppas det växer sig starkare! Du är ju faktiskt bara på BIM idag! Håller tummarna!

• Pancakes

Skönt att tiden går fort! Minns när man var gravid och tyckte det kändes som en eeeevighet till vecka 12. Nu tror jag inte det skulle kännas likadant.

En liten fråga...ni andra som tar ÄL-test, har ni sex flera dagar i rad så fort ni får utslag på stickan eller kör ni varannan dag-metoden? Eller bara den dagen ni får utslag eller dagen efter? Sexlusten är inte superstor just nu pga jobb och annat så vill inte "tjata ut det" liksom.

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-09-07 11:03:31 följande:
    Vi hade sex en gång om dagen. Det tog sig.
    Det var långt ifrån passionerat, mest oromantiska snabbisar i produktivt syfte... vi höll väl på i fem-sex dagar tror jag.
    Jag orkar inte hålla på så varje månad. Det tar verkligen död på glädjen och spontaniteten och är precis motsatsen till rådet alla ger om att man ska slappna av. Men vad ska man göra??? Jag är lite vilsen just nu och står och väger mellan att skita i ÄL-tester och låta allt vara (men då tar det tid...) eller försöka pricka in rätt så har man i alla fall gjort allt man kan.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3