Annica P skrev 2010-09-05 22:52:04 följande:
Myra: Jag har fått enkeldos pergotime.
Har inte alla fakta i huvudet, det börjar bli för många missfall :( Jag har aldrig kollat ÄL förrän den sista graviditeten så jag har ingen dunderkoll.
Min historia (ungefärligt): Första graviditeten som blev ett barn: blev gravid direkt efter att ha slutat med p-piller, fick aldrig mens emellan. Så enkelt det kan gå, även om kroppen reagerade häftigt på graviditeten med extremt illamående som inte försvann helt förrän han var född.
Några år efter försökte vi igen, inga uppehåll mellan försöken:
2:a grav på 2:a försöket efter att hormonspiral tagits ut - MA.
3:e grav på 3:e försöket - MA.
4:e grav först på 10:e försöket efter 3 mån pergotime - MA.
5:e grav på 4:e försöket, hela tiden med pergotime - MA.
Kan tyvärr inte dra några slutsatser av detta mer än att jag behövt flera kurer. Efter fjärde MA tog det över 6 veckor innan mensen kom tillbaka, annars har det varit ca 4 veckor.
Har också hört att det skulle vara lättare att bli gravid strax efter missfall. En kompis till mig fick vänta flera år på ett syskon till sin förstfödda och när det väl blev plus slutade det med missfall. Dock blev hon direkt gravid efter detta (vilket ju inte rekommenderas) och denna gång gick det bra! Ett fall som stöder tesen.
Men oj, vad du fått vara med om! Här sitter man och klagar över ett missfall liksom...