Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sofy skrev 2010-08-24 10:40:55 följande:
    Just nu vill jag bara gråta och sova tills imorn när jag får träffa min vettiga läkare! ALDRIG mer kontakt me den idioten från Spec MVC på Huddinge sjkh.
    Men stackare! Vad förbannad man blir!!!! Spec. MVC som inte vet om blödningar är normalt eller inte, herregud!

Skönt att du får träffa en annan läkare imorn! Men du, det är säkert inget fara eftersom det bara blödde lite och inte har blött något sen dess.
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-08-24 11:12:40 följande:
    Sicken pajas du råkat på Sofy. Man upphör aldrig att förvånas...
    Ja, det är mycket tråkigt och ledsamt just nu i den här tråden för många av oss. Hoppas det händer nåt positivt snart som piggar upp oss! Hoppas du får de hinnsäcken imorn Sofy och att den andra läkaren är bättre.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-24 11:45:25 följande:
    Klart vi hänger med i er tråd! Att hänga med er som har varit i samma situation är ju så himla skönt. Och det är ju världens bästa tjejer där, och FLER ska det bli *hint hint*
    Längtar dit!!! Känns lite avlägset nu...men förr eller senare så!
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-08-24 11:53:50 följande:
    Suck. Nu är de blodblandat, med progesteronet. Stoppade upp en sån när jag kom hem för 2 tim sen, o nu äre blod igen. Vet inte om de har me den o göra, eller om de kommer igång på riktigt nu.
    Gumman, förstår att du är jätteorolig! Skickar strykekramar! Snart snart är morgondagen där och då får du veta i alla fall. Ta det lugnt så länge, kolla på film och bara vila!
  • Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-24 12:37:57 följande:
    Alltså.... Trots att både du och jag vet att en blödning i ensamt majestät (utan ont) absolut inte är lika med missfall så förstår jag PRECIS den oro, panik, rädsla du känner! Det känns som att man fått en smäll i magen och luften försvunnit när man ser det där f:bannade blodet i trosan!
    FAN!
    Jag blödde en del rött blod under min grav, den som gick bra. Det var som sagt aldrig någon fara utan berodde troligen på sköra slemhinnor.
    Nu är det så här att tills motsatsen är bevisad så väntar du barn och inte missfall!

Annars så kan jag meddela att embryot nu under lunchen kommit ut. En 2,5 cm stor hård "kärna" med slemhinnor runt omkring sig. Kan inte tolka det på något annat sätt. Är så glad och hoppas att detta nu var det sista! tänk om jag gått till gyn i morgon och hon satt in cytotex och prylar! UHÄHH!!

Hoppas det slutar blöda nu, sambon och jag ska ju på myshelg och bo på herrgård i helgen! Vore ju sjysst att kunna mysa lite då...

ALicia
    Precis så hade jag och då slutade blöda efteråt och på VUL kunde de konstatera att allt var klart! Så det låter som du är färdig med det här nu och kan gå vidare, vad skönt!
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-24 13:19:06 följande:
    Ingen mens än Men värk...
    Skönt! Tänker du vänta med att testa till efter BIM?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-24 13:58:56 följande:
    Om mensen inte kommer kommer jag testa först på söndag!!! Det ni!!
    Sambon kommer hem då och har lovat att vi ska testa tillsammans...
    Men kommer inte mensen innan torsdag så borde jag nog vara gravid :)
    Jag var precis som du för några månader sen och svor att jag aldrig skulle bli en sån där galning men nu sitter jag här ett par månader och testar på BIM-1. Vet inte vilket som är värst riktigt. De gånger jag inte testat förrän efter BIM har förväntningarna blivit skyhöga och besvikelsen enorm..
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-24 14:21:08 följande:
    Äh, BIM -1 är väl inte så galet!
    Själv började man ju på BIM-8 (fast säg det inte till någon...hrmmm *skäms*)
    Hehe, jag var också sugen redan förra veckan...du är inte ensam!
  • Pancakes

Mina vänner, skulle behöva ett råd av er! Funderar på att muntra upp oss i höst med en resa, typ oktober/november/december nånting när det är som gråast här hemma Har varit så deppig idag så det har varit skönt att sitta och surfa lite resor. Inte bara Europa utan lite långt bort typ Thailand eller Mexico eller västindien eller nåt.

Är det en dum ide OM jag skulle ha blivit gravid tills dess? Vill inte låta bli att boka bara därför men om man skulle vara gravid då så skulle jag nog bli lite nojig att åka till såna länder med ett missfall i bagaget. Samtidigt är det ju precis vad vi behöver - att fokusera på annat. Något som ytterligare rör till det är att vi älskar att dyka så vill gärna ta nåt ställe med bra dykning, men dyka får man inte göra som gravid. Hur skulle ni gjort?

• Pancakes

Jag har testat idag. Fetminus :( Bara att invänta mensen..

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3