Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
färnik skrev 2010-07-21 20:47:22 följande:
Hapiness: vilken jobbig dag du har haft! Och vilken fantastisk tur att allt var bra med lilla !Mina missfall har alltid börjat med smärta, inte blödning som är det vanligaste, och näst sista gången kom smärtan efter en 8 kilometer lång promenad i högt tempo med dottern i pulka på släp, så jag hoppar den typen av fysiskt ansträngande också den här gången... Och nu när du nämner sammandragningar, det får jag alltid efter sex när jag är gravid, så nu blir det sexfritt helt under de närmaste 2 månaderna om jag får behålla alltså!
Idag vägrade jag gunga gungbräda med dottern, hon är rätt "vild" då, så det studsar rätt regält. =) Sedan, köra häst och vagn på de jättegropiga vägarna häromkring är väl kanske ingen höjdare, men det måste jag till viss del, ridandet är uteslutet dock...
Det allra tyngsta på gården kan jag komma ifrån, det får maken göra. Men bära vatten till hönsen, mocka åt hästarna & hönsen och deras skötsel är svår att komma ifrån. Vi har hästar, får, höns, vallodling, odlar egea grönsaker och sådär, och har skog. Är vedproducenter, men det får maken sköta själv oftast, även när jag inte är gravid eller sjuk. Sedan är det mycket byggnationer på gården hela tiden, mycket snickeriarbete... och plockning och föräldling av div frukt, bär, grönsaker. Tunga grytor och sådant, så en del belastning blir det ju...
Gör så här: Låt mannen göra: ALLT!!!!!! Hyr i en dräng och du kan på sin höjd safta och laga mat (kanske plocka svamp). KRAM!