Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Bev skrev 2010-06-07 17:29:50 följande:
    Åhhhh jag blir sååå himla arg! och ledsen... Lilla älskade ODD, *kramar om dig hårt*. Håller alla tummar jag kan för att det inte ska vara något tokigt och att lillapys kommer som det är tänkt. Hoppas hoppas hoppas! Kram kram kram

Själv har jag nu kommit tillbaka från semestern och sitter på jobbet, blä. Önskar jag hade hela sommaren ledig, men men min tid kommer med ledighet.

Happiness: vad är det jag läser, ska du lämna oss i denna tråd? *tår i ögat* i denna tråd får ALLA vara kvar, gravida som snart gravida. Det är ju vi som inger hoppet!

Själv mår jag illa o är super trött, men inget att klaga över bara ta sig igenom. På torsdag ska det bli nytt UL så då får vi se hur det står till där inne. SPÄNNANDE! Är nu i 9+3!

Kramar om er alla och speciellt dig ODD, det kommer att ordna sig. Och när du orkar får du gärna inboxa om Usa resan. TÄNKER PÅ DIG!
    LOVE YOU ALWAYS!!!!!! Hoppas du mår bra BEV och att allt har rett ut sig på hemma fronten. Skönt att se dig igen vännen! Kan du tänka dig va? Jag har blivit på tjocken? Det trodde jag baske mig va omöjligt. Tänk jag var sist från den första listan. Nu håller jag tummarna för att bönan får stanna. Kram
    **************VARJE PLUSS RÄKNAS!!!!!*******************
  • Happiness

Lillamy du få lägga in dig igen i listan!

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
    Happiness 21/2-2011
  • Happiness

Bev: Ja det kanske du har rätt i tänkte inte att vi kunde vara lite hopp så att säga. Om du fortfarande vill ha mg i tråden...ja självklart går jag ingenstans då. Trodde bara det var opassande att tjata om graviditet hot och dit. Men du har rätt självklart är jag här med

För övrigt känner jag inte mig det minsta gravid. Jo kankse lite har bråkat med dom flesta i min omgivning. Haha! Sur som ättika! Grinkärring. Haha! Sen har jag varit rikigt otrevlig med några på FL...HAHA ja du ser...Stora tuttar har jag som attan. Gottesugen konstant. Inget illamående...aningens mer trött.

Gött att se dig i tråden. Hoppas allt är bra där hemma och at din mage växer och frodas....

******************************************PUSS**************************************************

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-06-07 21:10:53 följande:
    Tittar in och blåser gravidbaciller på er. Blås, blås!!
    HAha ska vi tävla kajsa???? Jag tar alla kvinnors gravidceller på hela denna jord och fullkomligt trycker in allt ihop i denna tråd...slå den du
  • Happiness

Har inte sett dig inloggad på länge ODD allt väl???? Alltså man sitter ju som på en igelkott hela tiden här. Det svänger och hoppar i tråden. Själv är jag lite smårädd för att kolla i trosan. hade lite ont i magen tidigare under dagen och blev självklart livrädd...men herregud så här kan jag ju inte hålla på tänkte jag då...vet ju själv vad jag skrivit innan. Vid MF är det oftast embryot det varit något vajsing med och som inte skulle bli livsdugligt. Vilken klen tröst egentligen....man önskar ju bara av hela sitt hjärta att det lilla livet ska få vara friskt.

Tjejer nu menar jag allvar om det är så att det blir too much grav snack så måste ni säga till mig oavsett vad BEV säger ....

• Happiness

Snackade med BM idag. Hon började förklara en massa för mig. Ok...det blå strecket på CB behöver inte alls bli starakre för att säkra en graviditet. Nähä. och embryot sitter inte alls starkare till slemhinnan bara för att strecket är blåare. Nähä! Och strecket i sig säger inget om den mängd hCG man har i blodet. Nähä!

Där ser man även gamla hundar lär sig nya saker varje dag. Jag trodde absolut ett CB fungerade som ett ÄL-test! Menmen tji fick jag.

tog ett CB test imorse och det ser fortafrande likadant ut som tidigare så jag hoppas BM har rätt. Ska dit den 23 juni på VUL och om jag ser en tomhinnsäck, inget foster alls eller att det sitter på fel ställe. Ja tjejer då ansvara inte jag längre för mina handlingar.

Då tar jag ultraljuds staven och kör upp den på någon. HAHA! Undra om man blir lite aggresiv när man är gravid. Testosteron som pumpar

Hoppas ni alla har det bra.

************************FROM YOURS TRULEY HAPPY****************************************

• Happiness
    Pancakes skrev 2010-06-08 11:37:03 följande:
    Åh, vad jag hoppas att allt ser bra ut när du går på ditt VUl, Happiness! Så där sa min BM också om alla strecken. Det behöver inte bli starkare osv. Du ÄR gravid, så är det bara! Känner på mig att det kommer gå bra för dig!
    Kram!
    Så känner jag för dig med vännen! Snart kommer jag få se dittnman på listan Kram
  • Happiness

ODD: Vi hörs sen.....BEBISGUDARNA!!!! Vilket bra uttryck. Nu ska jag gå ut och tillbe bäbisgudarna. Det är ju lysande!!!!!!!!

P.s: Tack för se/känna tipset. Har du fler sånna tar jag tacksamt emot D.S

• Happiness
    FruW skrev 2010-06-07 20:13:11 följande:
    Happiness - jag gjorde som du sa o ringde min läkare angående testerna på sköldkörteln.. Kan du hjälpa mig att tolka vad dom innebär?

T4 var 9
    TSH var 1,8

Detta säger mig inte så mkt tyvärr - vore toppen om du kunde hjälpa mig! Du skrev tidigare att TSH skulle ligga under eller runt 1 om man ville bli gravid, är mitt lite högt då??

På läkaren (han är erkänt duktig på fertilitetsproblem) så var mina prover jättefina, men nu börjar jag bli lite orolig! Rynkar på näsan

Här är en bra tråd där det bra pratas om sköldkörtelproblem. Vad bra att du fick dina värden. Alltid bra att ha. Jag tycker dom ser fina ut. Man ska ligga under 2,5 och det gör du ju. Sen om jag förstod dig rätt så har du inte känt av några symtom. Du ligger bra för att bli gravid!!!!! Mitt T4 var något högre och jag är lite osäker på din T4 siffra. Kan du inte fråga på sköldtråden vad dom säger. Men jag tror den också är bra. Hade aldrig något problem med T4 så jag har svårt att uttala mig om den. Men TSH verkar toppen...när det gäller graviditet. Sen finns det dom som skulle må dåligt av att ligga på 1,8...det är nämligen lite lömskt det där. Vissa mår bättre av att trycka ner värdet mer andra kan ligga högre och må jätte bra. LYCKA TILL MIMMI!

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m52081292.html
  • Happiness

Såg att jag skrivit fel BF datum den 10 februari ska det ju vara

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

LillaMy3. Äl på g 6-12 juni!?! (1a försöket efter mf i vecka 6 i maj-10. Fjärde försöket tot med dubbelkur pergotime)
    Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010