Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

LillaMy3 skrev 2010-07-16 21:02:12 följande:
    Bara kasta på

Men det var svåra frågor... Jobbar inte i sverige längre så jag har inte stenkoll på det som inte är godkända prep i sverige, men armour thyroid bör vara ett licensprep. Det är, om jag inte mins helt fel, ett preparat som är tagit från sköldkörteln på gris och innehåller därför lite mer (både t3 och t4) än "vanlig" levaxin som bara är syntetiskt  T4.

De andra måste jag kolla upp.

Slog upp Porcine och det betyder "grisliknande" skulle tippa på att det kanske är liknande armour thyroid fast antagligen inte godkänt som läkemedel eftersom jag inte hittar det bland dem, utan var tvungen att googla. Det betyder att framställningen och säkerheten inte är så strängt kontrollerad som för lm.

Adrenal låter som någon form av kortisonprep. Adrenal gland, binjuren, producerar ju kortikosterioder man behöver i kroppen. Adrenal kan kanske ha med det att göra. Känner inte till det.
    Tusen tack för att du tog dig tid att besvara min "omöjliga" frågor. Jaha så du skriver inte från Sverige nu då? Vilket land befinner du dig i *nyfiken*. Varför jag frågar dig om Armour är för att jag har Hypotyreos och jag är på jakt efter en läkare som är villig att ansöka om licens. Men det verkar jätte svårt att få tag på. Läkarna verkar inte alls villiga att förskriva detta preparat så jag undrar om du visste om det är av någon särskild anledning. Mer än att det kommer från grisen då. Mår väldigt dåligt på Levaxin men jag har inte hitills hittat någon läkare som kan förskriva. Om du har råkat stöta på någon under din karriär så får du gärna hojta till.

Ska i september träffa en gammal läkare som jag vet tidigare i sin karriär förskrivit det...men jag är tveksam till att han gör det idag. Jag känner mig mycket uppgiven och har t o m varit beredd att åka till en läkare i Finland för detta. Äter Porcine istället men det går ju som hälsopreparat och jag vet ju inte dom exakta mängderna jag får i mig. Nu när jag är gravid måste det ju vara väldigt viktigt att jag vet vilken mängd jag får i mig (Hypotyreos kan orsaka MF) Tog TSH för 2 veckor sen och låg på 0,5 ca. Men det är inget stabilt värde.

Fick MF i juni p ga av att jag inte läkaren inte höjde dosen Levaxin. Efter det tröttnade jag på läkare som struntar i denna patient grupp och började med Porcine. Idag mår jag mycket bättre...men som sagt får jag Armour kan jag hålla reda på dosen och det är ett exakt värde. Det går inte Med Porcine.

Tack för att du kollade! Tar Adrenal idag tillsammans med Porcine. Adrenalet är natrurlig binjure från svin. Tar det för att stötta upp binjurarna. Vet du något mer om detta eller kan hänvisa mig någonstans är jag dig evigt tacksam. KRAM!

P.S Du skriver att Porcine inte är godkänt som läkemedel, men kan det ändå innehålla samma som AT? D:S
  • Happiness

Tack Mimmi för attt du letar upp BIM-istan . Håller tummarna för att det var ägget som fastnade.

• Happiness
    Färnevik: Håller tummarna för dig också. Du är först ut på listan. Hur var det nu igen..äter du Albyl denna omgången eller la du ner det? Tar du några andra prep/ natur medel nu?

LillaMy3: Det är många härinne som tagit alternativa läkemedel. Vad tror du om det? Fungerar dom tror du? Eller är det bara humbugg och försäljningstricks Rosenrot..vad tror du om det? Det måste ju vara det allra vanligaste som kvinnor tar. Sen har vi ju Bisolvon? Det känner jag mig väldigt tveksam till själv. Glandin 25? Hmmm vad finns det mer? Drottninggelé..heter det va? Munkpeppar? Progesteron salva (säljs på nätet). Nu kommer jag inte på fler. Hade varit jätte intressant att höra din åsikt. Tror du det överhuvudtaget på att dessa prep skulle hjälpa till att kvinnor blir gravida?

Dessa prep och frågor har vi malt och ältat.stött och blött hur många gånger som helst i denna tråd och säkert på hela FL också...den stora frågan är ju om dessa "prep" är effektiva? KRAM
  • Happiness
    färnik skrev 2010-07-17 11:21:21 följande:
    Jo då, jag är nästa kvinna på listan. Dock är jag tämligen säker på att jag inte är gravid trots intensivt sexande vid äl.. =( Jag har under mina 5 tidigare graviditeter alltid kännt av ömma bröst minst 1 vecka innan BIM, och det gör jag inte nu. Av ekonomiska skäl har jag slutat okynnestesta, förut började jag ett par dagar innan BIM med ett test om dagen, men nu testar jag först när mensen faktiskt gått över tiden, dvs tidigast tisdag. (men jag tror som sagt inte jag behöver testa den här månaden. =()

Ang medecinering, så albyl, prednisolon och dubbel dos folsyra, enbart det sistnämnda enligt klinikens ordination. Eller ja, prednisolonet är förstås också utskrivet av läkare, men dem äter jag för min inflammatoriska sjukdom egentligen.
    Jag hoppas ändå att det tagit sig trots att du inte har några tuttspänningar Håller med dig. tester är svindyrt och jag litar egentligen bara på CB och det är ju just dom som kostar en slant.

Låter ju som du har allt du behöver i prep väg. Man kan ju heller inte knö (göteborska) i sig hur mycket som helst. Etersom jag är lite äldre hänger jag mycket i 40 tråden. Där är en kvinna som är 46 år hon har nyss plussat. Det hon använde sig av var Rosenrot så även om jag är skeptisk till hälsoprep måste jag nog vika mig denna gången. Det finns något i det som på något sätt ökar fertiliteten. Googlade på RR och hittade faktiskt någon studie (hur vetenskaplig vet jag ej) där dom bekräftade att den gruppen (djur) som tog det blev lättare/snabbare gravida. Hel lustigt!

Vet att jag tjatar om förhöga TSH men har du kollat det? För högt TSH leder till MF. KRAM
  • Happiness
    färnik skrev 2010-07-17 11:37:10 följande:
    TSH, sköldkörteln väl? De vädena är kollade, och jag var då inom normalspannet. Dock har infertilitetskliniken gjort ännu ett test, för de är tydligen petigare än vad reumatologen, som tagit testet tidigare är, (nöjer sig inte med normalvärden, det ska vara optimalvärden) men jag har inte fått svar på det ännu. Dröjer till efter semestrarna.
    Det låter ju riktigt bra. Här duger inga "normal-värden" som sjukvården kallar det. Ja TSH är sköldkörteln. Det är två värden som du ska hålla koll på. fritt T4 och TSH. TSH ska helst inte vara över 1 om du vill bli gravid och T4 ska inte vara lägre än 11 typ. Kanon att du får svar då. Finns ju en upprepade MF tråd...har du kollat i den? Där kan säkert få lite mer tipps om varför man faktiskt får MF. Jag vet "bara" TSH (som jag själv har) blodproppar. Den sjukdommen du har vet jag inget om, men säger läkarna att svaret lugger där eller letar dom vidare och misstänker att det kan vara något annat?
  • Happiness
    LillaMy3: GRATTIS till Äl. Alltid skönt att få det bekräftat att kroppen funkar Inboxar.

sugarush: Shit vad spännande! Ja lägg in en bild så vi får se...är det CB du testat med? Vilken rysare Ber t o m våran ödla hålla klorna för dig.

färnevik: Håller tummarna för dig nu....du är först ut. Även om inte tuttarna spränger. VAd är det dom säger nu igen? Ingen graviditet är den andra lik

Muffe80: Detta låter ju riktigt lovande.. Du känner dig gravid. Spännande! När hade du MF/MA? Var det ditt första? 30 år är INTE gammalt i detta sammanhanget. Haha! För då innebäår det att jag är värsta tanten och det vägrar jag bara . Dom säger att 35 är någon magisk gräns där fertiliteten börjar gå ner. Så du har ju massor av år kvar. Ser inte dig på BIM-listan.

Havsklippan och mimmi80: Ni ligger ju också nära i tid häller massor av hCG-kiss och baskilusker på er.

Vilken hög det är som har BIM nu...jag känner på mig att det kommer ett FETT pluss. Snart!
    *******************************************KRAM****************************************************************
  • Happiness

BEV: Skickar massor av sommar och semester hälsningar till dig. Hoppas du har det bra och vilar upp dig ordentligt nu! PUSS FRÅN HAPPYHjärta

• Happiness
    MCT79 skrev 2010-07-17 23:19:42 följande:
    Alltså.. allt det där vet jag.. jag har jobbat som sjuksköterska i 10 år så jag vet mycket väl hur doseringen är med trombyl och så.
    Min poäng var bara...  ;  1 tablett Trombyl är om jag inte minns helt galet på 75 mg. OM man skulle ta 75 mg säg albyl minor varje dag så kommer den ju fortfarande inte ha någon trombolytisk effekt. Det måste ju vara något mer som skiljer dem åt?

Antar att huvudsaken är att det fungerar!! :))
    Hej vännen! Jo då 1/3 dels Albyl Minor har en trombolytisk effekt . Jag tar det varje dag nu och har gjort det sen ÄL. Kommer nog hålla på med det under större delen av graviditeten.

Jag har som har lätt att få magkatarr måste ta det lite försiktigt men man brukar ju känna när ett magsår är i antågande och hitills har det gått bra. Skulle jag ha känningar får jag väl ta 1/4 del i stället.

Istället för Albyl kan man ju ta TREO tex. Det är ju ASA:n man vill åt KRAM!
  • Happiness
    {#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}

19 juli-färnevik (2:a försöket efter MA i april,samt MF jan-10, MF maj-09...) 
    22 juli - LittleJunia(fjärde försöket efter MF)
    23 juli - Havsklippan (1:a försöket efter MF i juni-10)
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    25 juli- Muffe80 (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    1 augusti- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta

Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Atti (Ma juni -10)

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

Gravid GRAVIDA Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010