Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Nä men vänta lite nu...HAHA! Jag kan ju svara på frågan själv. När jag gjorde kuben var det 2 BM som gjorde VUL. När jag gjorde VUL på barnsmorskegruppen så var det ju BM...så ja det är klart att en BM får lov att göra det * lätt värmeslag *

• Happiness
    Bev skrev 2010-07-11 11:22:18 följande:
    Semester hälsningar från 90210! Hoppas ni alla har det bra. Tänker på er ofta! Själv har jag det mycket bra, har börjat må bättre och semestern gör verkligen susen för en trött och utarbetad mamma!

Kramar om er och blåser grav bac på er alla!
    Vad härligt att höra från dig vännen! Vad skönt att du mår bra nu och att du kan njuta av din semester i fulla drag.

KRAM till dig! Vila ordentligt nu! Hjärta
  • Happiness
    Hej alla goa tjejer!

Idag är det över 30 grader här i GBG. Puh! Svetten lackar. För mig är värme=illamående och så har jag alltid haft det. Vi ska snart åka iväg och bada. Skönt! Det gäller att dricka mycket nu och jag börjar känna av att det svider lite när jag kissar. Har haft massor av UVI tidigare och jag vill inte dra på mig en sån nu. Dricker just nu vatten med massor av citron i. Hjälper lite. Ska köpa Tranbärsjuice det tycker jag hjälper allra bäst. Man kan helt enkelt kissa ut bakterierna så dom inte får fäste.

Häller massor av hCG-kiss på alla i tråden! Haha! Ha en underbar dag ALLA-goingar!  

***************************************KRAM FRÅN HAPPY*******************************************************
  • Happiness

Puttekulan: Åååååååånej.......låt detta vara falskt alarm . Hoppas blödningen försvinner direkt. Hoppas hoppas hoppas.
    *KRAMAR OM DIG MASSOR*

• Happiness

Hej flickor!

Vakande av att BM ringde idag. Hon hade snurrat till det med tiderna. Men nu ska jag dit imorgon på första besök. Härligt!
    Hon är så himla gullig. Fick tid till att göra VUL hos läkare den 19 (nästa måndag). Då är jag i vecka 6 så då går det att se hjärtljud. Känns bara så skönt! Men det är klart om läkaren får den där rynkan i pannan och tystnar ja då kommer drömmen att förvandlas till en mardröm igen. Hemska tanke!

Men som sagt det är lika bra att mentalt förbereda sig på det värsta. Om det skulle vara ett fint liten tickande hjärta där. Så vet jag en som kommer pussa läkaren på munnen.

******************************************KRAM FRÅN MIG************************************************

• Happiness

Puttekulan: Detta är ju fantastiska nyheter. Underbart! Nu kniper vi du och jag. INGET ska få passera här . Nu får du lägga in dig på listan igen.

Kajsa-lisa: Tack goa tjejen! Jag hojtar till den 13:e. Ser jag ett hjärta då hoppar jag över till din eminenta tråd . Jag är SÅ glad Kajsa...för oss bägge . A dream come true.

• Happiness

Hello ladies! Välkommen Muffe80 har kommer du att trivas som fisken i vattnet. Alla vi har gått igenom samma sak här. Några en gång och andra fler gånger. Ibland är man glad och ibland känns fasiken livet piss....målet är ju att bli gravid igen.

färnevik: Har inte hängt med så bra. Har du gått på utredning? Hur många MF har du haft? Förstår att du är jädrigt vresig just nu...med all rätt. Men du kommer snart nå ditt mål och då kommer all vresighet att försvinna. Fram tillsdess har du all rätt i världen att vara precis som du vill. Det är jävligt bittert att få missfall och jag lovar att det försvinner så fort du blir gravid igen.

Som jag alltid säger du kommer bli gravid inom ett halvt år det har alla på gravidlistan blivit och ett halvt år är ju inget på en livstid...ge inte upp nu vännen. Pippa på, håll koll på ÄL. Gör kroppen så fertil du kan under tiden. Har det gått mer än ett halvår beställ tid för utredning.

Testa olika naturprep, rosenrot, Glandin 25 tex och börja nu att äta folsyra. Snart händer det för er också.

************************************************KRAM PÅ ER**********************************************

• Happiness

Var på första besöket hos BM igår. Gulliga Lotta en lite äldre dam som jag gick till som ung (19 år). Vi gjorde inte så mycket. Började fylla i journalen. Jag fick göra någon drick-vane-uppskattnings-test som tydligen visar svenska kvinnorsdryckes vanor. Suck jaja det är lite gestapo fasoner hos BM...menmen jag försöker bita ihop och hålla god min. Men ibland börjar jag nästan skratta. Känner mig lite för gammal för vissa saker

Hon tog urinprov för att kolla nitriter (eventuell UVI) det var helt rent och fint. Helst skulle jag vilja skicka det på odlilng för att kolla bakterier men det får jag ta upp om det blir tydlilga besvär. Det jag känt av i veckan har jag tydligen hävt med citron-saft. Hon tog ett grav.test för att jag ville.HAHA! Snacka om att jag inte tror på detta. Hon sa att jag var väldigt gravid. Bra!

Jag bad henne skjuta fram tiden för VUL ytterligare en vecka för att jag garanterat ska få se ett hjärta. Det gick bra. Så den nya tiden för VUL blir den 28 juli. Då ska dom även passa på att ta ett TSH prov också. Ska till BM den 13 augusti igen. Vecka 10 ska jag lämna blodprov för KUB och i vecka 12 gör man mätningen av barnet. Får jag dåliga siffror  ( som jag fick förra året) kommer jag gå vidare med FVP, men jag tror jag hoppar MKP denna gången. Dom säger att MF-risken är lika hög på bägge, men jag är tveksam. Sen är det lite krångligare att ta MKP sen säger dom att det gör en aningens ondare. Fördelen är ju att man kan göra det i vecka 11 och FVP måste man vänta till vecla 15. Suck jag får se den dagen den sorgen. Får jag lysande resultat på KUBEN kommer jag inte gå vidare med något det är ju ändå 1 på 100 som får MF av det. Vill inte riska. 

Haha...det var mycket info i detta inlägget. Har en lugn stund hemma. Mannen och dottern är och handlar. -03:an och -00:an bygger koja i stora rummet....av ALLA MÖBLER! Haha!  

Fram till den 28 julli får ni dras med mig tjejer...men ser jag ett litet pickande hjärta och ett fint litet embryo. Då lovar jag att hoppa vidare  . Fram till den 28 får jag hitta på saker för att inte förgås av oro. Vara med mannen och barnen....allt för att skingra tankarna. Men om det blir positivt svar har jag lovat mig själv att glädjas till 100 procent av denna graviditet och inte ägna en tanke på missfall.
    Får läkaren rynkan mellan ögonen kommer jag bryta ihop fullständigt och kasta mig från en bro eller nått...
    *****************************************PUSS PÅ ER BLIVANDE MAMMOR*******************

• Happiness
    LillaMy3: Åh vad trevligt att ha en apotekare här...Du kommer säkert bli överöst med alla handa frågot härinne. Själv älskar jag preparat...vet inte varför är vl lite knäpp där. Sen är jag inte det minsta intresserad av kemin bakom eller sammansättningen.

Har jobbat som medicinsk intervjuare och jag bara älskade jobbet . Att prata med läkare hela dagarna var rikigt roligt. Hoppas det är OK att jag kastar ut en fråga till dig. Eller kanske två. Here we go..

Varför är Armour Thyroid ett licens preparat? Fråga nr 2...Vet du vad Porcine innehåller och varför det är klassat som ett hälsopreparat? Ok jag vågar mig på en till....Hälsopreparatet Adrenal, känner du till det?

Kram från Happi
  • Happiness
    LittleJunia skrev 2010-07-16 23:04:11 följande:

Var har vi BIM-listan?  Vore kul att se vem som är näst på tur! Själv tänker jag ta mitt första test på söndag. Då är jag ÄL+10. För tre år sedan plussade jag just då, den 18/7 med min lille kille. Tänk om man kunde göra det igen. Min pappas födelsedag är det också!

Håller alla tummar för dig vännen! Tänk om det blir två grattisar den dagen . KRAM!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3