• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

God morgon alla fina!

Nu är jag riktigt förvirrad... Kom ju en del blod igår kväll, bläää... Rynkar på näsan Fast inte så mkt och en del levrat, jag gjorde test imorse ändå, men bara med Testlagret, kom levrat då med, jaha tänkte jag... Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, nu var det starkare än igår??? Förvånad Jag lade upp bilden i mitt galleri, titta gärna. Imorgon måste jag testa med CB dig, ville inte "slösa" bort det när jag ändå blöder...

Kramar!! Hjärta

• SoMa72
    FruW skrev 2010-11-17 21:35:48 följande:
    Go kväll!

Själv ser jag fram mot nästa äl.. Vi åker till kanarieöarna nästa fredag, så tror jag kommer ha äl där, kanske kan bli en liten semesterbebis om vi har tur! Solig
    Skönt att provresultaten såg bra ut..

Vi gjorde ju en semesterbebis på Kanarieöarna i feb (som visserligen slutade i mf), men det är ett utmärkt ställe för att göra bebis, det garanterar jag... Glad Vilken ö ska ni till?

Kram på dig!
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-18 08:24:59 följande:

Inte färskt ännu men nu är det de här bruna flytningarna som jag alltid har timmarna före mensen kommer.
    Hade egentligen inga förhoppningar alls då vi inte alls var med på när äl var denna månad och jag satt på jobbet på morgonen när jag kände äl-värken komma. Vi sexade på kvällen men det var nog för sent.
    Alla gånger jag blivit gravid så har det varit att vi sexat 3 dagar före och inget mer innan äl. Så det verkar vara mer vår melodi än att vara ute i sista sekunden...

Hur har det gått för dig?

SoMa; hur har det gått för dig med tester och blod?

Alicia

Nej, nej... Hoppas den inte dyker upp iaf! Jag håller tummarna gumman!!
  • SoMa72
    miraclee skrev 2010-11-17 16:04:25 följande:
    Alltså ja hade ju inte en tanke på att ja kunde va gravid först, men började få riktig molvärk på BIM -5, sen testade ja på BIM -2 o fick fina streck (de varierar ju för alla beroende på mängd HCG så oroa dig inte!) och sen hade ja krafig växtvärk hela tiden tills v 8 typ, så ja jag hade ont då men de va ju pga livmodern växte. Så de kan ju va helt normalt. Jag trodde de va kört men de höll bara i sig 2 timmar, blödningen alltså, sen avtog de, o kom tillbaka igen nåra veckor senare, maaassor då också o symptomen hade avtagit, men kom tillbaka de också..

Jag har haft nidis varje gång innan men de slutade alltid i MF för mig, denna gång hade ja ingen nidis. Men de va nog mer en indikation på att ngt va fel för mig, "nidisen" alltså, och jag tror inte det är så för dig! För de allra flesta är de ju tecken på grav! ;) Håller alla tummar!!

Jag mår inge bra alls annars! Om jag ska va ärlig ;) Har gått ner 8 kg, kräks fortfarande, har näringsbrist typ för jämnan, åkt på lunginflammation nu också o kroppen är heeeelt paj! Men vilden mår bra o buffar på så de får duga! ;) Lägger till dig i adressboken så kommer du in! ;)
    Usch, lilla skruttan! Fy, vad jobbigt det låter... =/ Fast jag misstänker att det är värt allt när underverket väl är här... Solig 

Tack, vad  snällt! Då ska jag spana in din sida! =)

Jag fortsätter avvakta, blir ju inte helt klok på detta.

Kram på dig!
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-18 08:58:38 följande:
    Och vi ska dit i december/januari!! Hoppas att det tar sig då om inte förr! Måste kika i min fertility app om äl verkar komma där i krokarna!

Alicia
    Vi ska dit i feb!  Till Gran Canaria....Vilken ö ska ni till?
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-18 08:57:23 följande:
    Det är ju klart starkare än igår!
    Men jag undrar en sak, om du sparar flera dagar gamla test för att ha att jämföra med, bleknar inte strecken på de äldre då? Eller upplever du att de fortfarande är så starka som de var från början?

Konstigt med blödningar! Och jag förstår att det är oroande! Jag kan ju bara hänvisa till historien jag berättade igår, när jag var gravid första gången, så blödde jag ju egentligen precis som du.
    Jag var ung då och graviditeten var oönskad så varje morgon när det strömmade till lite drog jag en lättnadens suck, men sen hände det ju inte så mkt mer under dagen.
    Jag räknade ändå detta som mens och testade därför inte. Efter ytterligare någon vecka mådde jag dock så illa att jag inte kunde äta någonting, bara kräktes, och boobsen stod som på Pamela Andersson. Kunde inte ha några kläder alls för jag hade gått upp minst 2-3 kupstorlekar! Jag hade så ont i brösten att jag fick sova med BH.
    Herregud, det var gravsymtom man hade kunnat mörda för idag!! Med dem med mig hade jag inte varit minste orolig för mf... Jag valde dock att avsluta den graviditeten då jag var 20 år och inte längre tillsammans med killen.

Men hur som, eftersom hcg fortfarande ökar så finns det ju en stor chans att det är liknande blödning du har.
    Tråkigast av tråkigast är väl att det så här tidigt inte finns något annat att göra än att vänta. BLÄ!!!

Alicia
    Jag kan ha slängt om testet överst med det i mitten, för det som ser "gulast" ut är det från i tisdags och jag har aldrig sett dagens streck så tydligt, de andra kunde man knappt ana vid testtillfällena, var tvungen att ropa in mannen också... Men om man jämför de två testen fr igår med de tre testen fr idag, så syns det väl att dagens är starkare än vad gårdagens var igår? 

Jag hoppas på det bästa, men vågar ändå inte tro nåt, däremot hade jag förväntat mig ett snövitt test imorse, inte nåt som var starkare,... Så länge testen blir starkare väntar jag gärna!

Matilda
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-18 09:15:06 följande:
    Absolut, visst är dagens starkast av de alla! Klart och tydligt! inget snack!
    Jag menade bara att jag tror att de gamla testen tappar färg efter ett tag varför de kanske inte blir så relevanta att jämföra dagsaktuella tester med.
    Tittar man på mina bilder så känns det som att dina streck växer till sig i samma takt som mina gjorde.
    Så allt verkar ju gå i rätt riktning!

Alicia
    Jag fortsätter att avvakta och hålla tummarna! Förstod vad du menade med testerna... Men imorgon får jag nog slå till med det digitala. Usch, det är ju jättejobbigt att blöda samtidigt. =/

Vi ska till Playa del Inglés, var där vi träffades för 3 år sen (i feb), så vi försöker åka dit varje årsdag. Glad
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-18 09:49:00 följande:
    SoMa, ditt test idag är ju klart starkare!
    Jag tror på en ofarlig blödning! Kram!
    Tack, hoppas du har rätt!
    Kram!
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-18 09:57:33 följande:
    Nice!
    Har du barn sen tidigare? Några gemensamma?
    Vi har en dotter, född -07. Som enligt plan skulle fått ett syskon -10. Tiden börjar rinna ut....

A
    Nej, jag har inga, han har en dotter sen tidigare, tyvärr har de ingen kontakt och har inte haft det på hela tiden pga hans ex..Rynkar på näsan Sorgligt! Hoppas det löser sig i framtiden! 
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-18 10:36:30 följande:
    Då får vi hoppas att ni snart få en alldeles egen bebis!

Hörni, jag har inte haft någon speciell gyn att vända mig till så när jag äntligen sökte upp en i juni för att, vad jag trodde, göra en enkel undersökning om varför det inte händer något, blev det kalla handen. Alltså jag fick tiden men väl där blev jag bara nonchalerad. Det var inget de kunde göra, vi har ju redan ett barn, sånt bekostar inte samhället, osv.
    Men ett litet blodprov kanske??? Nej, varför det? Du har ju ägglossning enligt testerna, det finns ingen anledning till det. Osv, osv... (Att man kan ha äl-utslag utan faktisk äl var inget hon brydde sig om). Hon viftade runt en VUL-stav i MAX 10 sekunder. Höger äggstock. Vänster äggstock. Livmodern. Slut. Alltså jag trodde ju inte att jag hade tappat äggstockarna, det var inte därför jag gick dit...

Nu har vi efter missfallet i somras bestämt att ha attityden "händer det så händer det". Att ha stenkoll på äl och därmed tvångssex passade verkligen inte oss och vi mådde skit båda två innan sommaren. Det låste sig helt för sambon att prestera på kommando och jag fick verklig PANIK om vi inte fick till det. Varje mens var lika med jordens undergång och jag glömde helt bort att vara tacksam för det barn vi redan har. Väldigt osunt beteende.

Nu tog jag i alla fall mod till mig och ringde Octavia kliniken som jag fått rekommenderat och de var väldigt trevliga och tillmötesgående. De hade lååånga väntetider på verkliga fertilitetsutredningar men jag fick en tid 10 december för blodprover, VUL och sånt (precis som jag ville med första gynbesöket innan sommaren). Kanske behövde jag lite hormonstimulering menade hon och sånt är ju lätt ordnat. Skillnad på attityd, va?

Jag tänkte nog inte ens berätta detta för sambon då jag är livrädd att allt går överstyr igen. Jag vill fortsätta med sker det så sker det-attityden. Men lite hjälp på traven kan ju inte skada???

Fasen jag har äl-värk NU, vid MENS???
    Skumt!
    Alicia
    Bra att du fått tid till 10 dec, tur att vissa människor verkar ha lite vett och är som folk BORDE vara, synd bara att inte tillräckligt många är det.

Lite hjälp är aldrig fel och man måste inte berätta allt jämt heller, jag hade t.ex inte sagt ett knyst till mannen nu om svaga plus osv, vill inte stressa upp honom i onödan.

Men din mens har väl inte kommit igång ordentligt eller har den det nu?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3