• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Alicia 72 skrev 2010-11-19 13:58:31 följande:
    Näää, det är ju därför man tar proggisarna, för att UNDVIKA mf.
    Det har med produktion av gulkroppshormonet att göra. Många mf som sker i v 8-9 sker pga att gulkroppshormonet slutar tillverkas innan livmodern har tagit över näringstillförseln. De missfallen kan man ofta hindra med proggisar (som är just gulkroppshormon).

Alicia
    Ahaaaaa, då är jag med! Tack för informationen... Glad
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-19 13:58:01 följande:
    Det är en smärtstillande recepfri tablett där 1/3 tablett motsvarar 1 st trombyl (trombyl är blodförtunnande acetylsalicylsyra som motverkar blodproppar i moderkakan).

Många som haft missfall och som genomgått utredningar som inte visat något har fått trombyl utskrivet och det har hjälpt dem att bära ett friskt foster. Man får inte ta en hel tablett för det kan skada fostret. Jag tar bara 1/4, det skadar inte, men kanske kan det hjälpa en aning, jag vet inte.
    Det finns ett antal trådar om det här på FL.
    Ok, det var bra att veta! Tackar Glad
  • SoMa72
    miraclee skrev 2010-11-19 15:12:16 följande:
    Behöver inte vara någe fel om det kommer blod heller :) Jag har blödit massor denna grav! Med klumpar, i brunt, rött, färskt, mörkt.. :)

V 18 nu :)
    Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kommer att plussa starkare nästa gång jag testar, trots en hel del blödande nu...
  • SoMa72
    miraclee skrev 2010-11-19 16:13:02 följande:
    Hoppas för din skull också!!

Blir bara lite lätt irriterad när folk (överallt här på FL) skriver att sålänge man inte blöder är de ok, och om de är färskt blod så äre inge bra alls. Självklart finns de fall där de inte är bra, men också måååånga fall där de inte är ngn fara. Som för mig och många andra som haft MF innan som blödit nu under våra graviditeter, o där allt ändå är helt ok :)

Håller alla tummar jag har för dig! Har du ont också?
    Tack gumman! Kyss Hjärta Nej, inte mer ont än vid vanlig mens, vid mf:et hade jag ju skitont, fast då var jag visserligen i v 10+6... Har du haft vanlig menssmärta eller bara blödit under din grav nu?
  • SoMa72
    miraclee skrev 2010-11-19 16:26:05 följande:
    Hjärta

Jag hade galen växtvärk (mensvärk) från BIM -2 till v 7-8 nånting, sen kom de mer sällan. Så när ja blödde hade jag ju ont samtidigt, men de va ju för livmodern växte o inte någe annat :) Även om jag trodde de va kört då. Men näe. Blödde 4+4, 4+6, 7+2.. o de va inte några droppar blod, de va MASSA blod, all over. Men ingen fara på taket :) Kroppen som va trögfattad bara antagligen, eller känslig livmodertapp, eller ja.. man vet inte varför ja blödde men de gjorde jag :)
    Nu känns det lite mer hoppfullt igen, tusen tack! Hjärta 
  • SoMa72

Tack söta du! Ska försöka hoppet vid liv tills jag, i värsta fall, blir motbevisad.

• SoMa72

Sugar, gråt inte... Tänk om allt är som det ska ändå? Lillgumman!!! Tänker på dig!!
    KRAM

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-20 09:16:50 följande:
    Slut på plusset o nojjet. Testade så negativt det bara kan bli. Och fick riktig, klumpig mens inatt.
    Lycka till ni andra!
    Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!! Gråter Fy, vad ledsamt!!

Tusen styrkekramar på dig, gumman!! Hjärta Men nästa månad, då är det din tur! En tidig julklapp hoppas jag på.
  • SoMa72
    FruW skrev 2010-11-20 09:34:28 följande:
    Sugar, nej!!! Gråter Vännen, såååå ledsen för din skull! Vet inte vad jag ska säga.. Miljoner kramar till dig!

Konstigt, hur gärna jag än vill plussa, mer än allt annat, när jag läser om din o SoMas noja, så är jag lite lättad över att jag inte behöver sitta här o fundera över ett plus kombinerat med (som alltid för mig!) bruna flytningar.. Jag vet vilken ångest o panik det där innebär, så kortsiktigt är det skönt att slippa, om ni förstår mig rätt.. Men - det är ju plus jag vill ha, så får väl ta det där..

SoMa,  hur går det för dig?

Tycker mig ha äl-flytningar, redan, borde inte stämma tidsmässigt... jaja, vi får väl se, ovissheten är min följeslagare nu när jag inte får testa mig..

Extrakram till Sugar o SoMA från mig Hjärta
    Jag testade imorse igen, titta gärna i galleriet.... Vet fortf inte vilket ben jag ska stå på? Förvånad 

Stor kram till dig med! Hjärta
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-20 15:31:12 följande:
    SoMa, det ser lovande ut att testet snabbt visade "gravid".
    Håller tummarna för att det håller i sig!
    Tack gumman! Jag tänker mest bara på dig Gråter Hjärta

Är ju inställd på att det ändå har skitit sig för mig trots starkare test...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3