• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Alicia 72 skrev 2010-11-12 11:08:16 följande:
    Hur långt efter äl är du?
    När jag blev gravid senast fick jag spottings på dag 10 efter äl. Visade sig vara trolig nidis-blödning då jag plussade några dagar efter.

Alicia
    Åhhhh, hoppas, hoppas, hoppas!!! Jag fick starkt äl-utslag den 02 nov, svagt den 01 nov och svagt den 03 nov, men har man bara starkt än dag? Brukar ju inte köra med äl-test, så jag har ingen vidare koll där... Sen känns det ju verkligen som att mensen är på g, men man vet ju aldrig. Har en galen huvudvärk idag också, men det kan ju bero på tråkvädret. =)

Tusen tack, nu ger du mig lite hopp! Hjärta 
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-12 11:26:41 följande:
    Man har bara det tokstarka en dag, håller tummarna för att det är en nidis!!
    Tack gumman!!!!
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-12 11:27:39 följande:

Hade du starkt utslag den 2 så hade du förmodligen äl den 3:e. Då var det alltså dag 9 efter äl som du fick dina spottings på igår. Verkar väldans tidigt med mens som börjar då.
    Lutealfasen (äl->mens) brukar vara upp mot 14 dagar och är den väldigt mycket kortare, runt 10 och under, så kan man behöva hjälp att förlänga den då ägget inte hinner fastna ordentligt innan hinnan stöts ut.

Låter ju som att du kan ha blivit gravid igår?! *håller tummarna*

Alicia

Ja, verkligen tidigt för mens om det inte är Rosenroten som ställer till det då?

Tack igen! =)
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-12 11:28:34 följande:
    Ptja... 4 dagar före beräknad bim tycker jag är legitimt! Cool

HÄr kom kärringen i morse.. på dag 40. Det är till att ta god tid på sig. Tror jajg testar utan rosenrot denna månad då min cykel blivit läääängre och läääängre med det. Pust och stön... då börjar vänta på att mensen ska ta slut, väntan på äl och sen vänta på bim...

vänta vänta vänta....

Men hörrni!  TGIF!!
    Jo, visst är det väl legitimt med mens på bim-4 , men man blir ju lite lätt förvånad ändå... =)
    Jag tänker också skippa Rosenrot eftersom förra månaden blev längre och den här månaden "för kort" (om nu mensen kommer nu vill säga). Orkar inte med det där pendlandet mellan hopp och förtvivlan och att aldrig vet exakt när man har bim. 

Vi kämpar vidare tillsammans! Hjärta

TGIF var ordet! Cool
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-12 11:28:34 följande:
    Ptja... 4 dagar före beräknad bim tycker jag är legitimt! Cool

HÄr kom kärringen i morse.. på dag 40. Det är till att ta god tid på sig. Tror jajg testar utan rosenrot denna månad då min cykel blivit läääängre och läääängre med det. Pust och stön... då börjar vänta på att mensen ska ta slut, väntan på äl och sen vänta på bim...

vänta vänta vänta....

Men hörrni!  TGIF!!
    haha, ursäkta! jag svarade lite tokigt eftersom du syftade på att ta gravtest på bim-4 inte att det är legitimt att mensen ska komma då... sorry! Skäms
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-12 11:57:11 följande:
    Hahahh! Å jag ska lära mig att läsa alla inlägg innan jag svara!  Skäms
    Hehe, det borde ju jag också lära mig, så då är vi två! Skrattande Vi skyller på att det är fredag idag, va?! Flört
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-12 12:04:38 följande:
    Ja! TGIF! ;)

NU ska jag pyssla lite här hemma, Kram på dig!
    Lycka till med pysslandet! :)

Kram på dig med!
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-15 10:15:56 följande:
    Idag ska jag på endometrios-utredning. Det ska bli lite spännande. Ska träffa min favoritläkare, kanske kan jag övertyga henne att ge mig lite progesteron om jag nu skulle lyxa till det med ett plus snart...
    Håller tummarna för dig, gumman! {#emotions_dlg.flower}
  • SoMa72
    FruW skrev 2010-11-12 16:26:45 följande:
    SoMa - jag brukar ofta ha lite småblödningar ngra dagar innan mensen kommer, har inte kopplat samman det med rosenrot, däremot funderar jag över längden på min lutealfas. Men tänk så här - det är normalt med lite variationer, brukar du inte ha de där småblödningarna, så är det säkert inget att oroa sig över! Men visst är de trista..
    Aha, det kanske var nån normal liten blödning trots det levrade blodet, har dock aldrig haft nån sån tidigare. Än har iaf inte mensen kommit, så jag tar väl ett test imorgon om inte det händer nåt under dagen. Lika bra att ställa in sig på att den kommer, annars deppar jag ihop ordentligt.
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-15 12:11:34 följande:
    Jag brukar också ha småblödningar eller spottings någon dag före BIM. Men då är de dels ihållande fram tills mensen kommer, dels kommer de senare än den nidisblödning jag hade.
    SoMa; har du testat? Blött något mer?

Kan ju viska till dig att jag på precis samma dag som dig fick kramp i ungefär en timme och några timmar efter det kom det spottings under någon timme. Sen inget mer.
    Kanske hade vi nidis samma dag....?? Testade dock i morse men det var negativt. BIM är på onsdag så det kan ju ha varit för tidigt.

Alicia
    Ahhha, jag har ju aldrig haft spottings tidigare.

Nix, har inte testat än, siktar in mig på imorgon bitti om inte tant röd har galopperat in här.

Ojjj... =) Vad spännande! Tänk om vi har det?! Jag är ju inte helt säker på när exakt BIM är, antingen imorgon eller ons/tor. Håller tummarna för att det var för tidigt för dig!

Har du barn sen tidigare eller är det första för dig med?

Matilda
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3