• skippy79

Akupunktur & Missfall

Hej!
    Jag har flera missfall & MA i bagaget och håller precis på att avslutar en missfallsutredning på SÖS där man inte hittat något än. Nu har jag fått tips om akupuntur vid upprepade missfall och bokat in mig hos  Marietta Thunström www.akupunktur.se  som fått goda rekomendationer i frågan. Nu undrar jag om det är någon annan som har erfarenhet från akupunktur och missfall. Det finns en tråd här på Familjeliv men den är från 2007, mycket kan hända på tre år. Nångon som vill dela med sig?

• Svar på tråden Akupunktur & Missfall
  • monchichi76

Jag har tre ma´n bakom mig.. I vårast började jag med akupunktur för att förhindra missfall..
    Enligt min akupunktör (som även utför kinesiskt läkekonst) så beror missfallen på att min kropp var sur.. "i en sur sjö orkar inget växa"
        Jag har nu varit hos henne fyra gånger, femte till veckan... Är nu gravid i v7, men kan ju inte säga nåt ännu om det hjälpt..men jag känner mig mkt lugnare inombords och har även känt hur min kropp reagerat på hennes behndlingar.

Men tiden får utvisa...

• Vårflickan84

jag har ett två missfall i bagaget (v.7 och v.9), dock var det senaste missfallet mycket värre.

har kollat hemsidan för Marietta och sen även Dr. Ma. vet inte vem jag ska välja.
    vill iaf börja med akupunktur.
    har skrivit i andra trådar om akupunktur... men vet inte vilka jag ska välja att gå till! haha svårt...

• Vårflickan84

grattis förresten Monchichi!

• skippy79
    monchichi76 skrev 2010-05-22 06:18:48 följande:
    Jag har tre ma´n bakom mig.. I vårast började jag med akupunktur för att förhindra missfall.. Enligt min akupunktör (som även utför kinesiskt läkekonst) så beror missfallen på att min kropp var sur.. "i en sur sjö orkar inget växa"     Jag har nu varit hos henne fyra gånger, femte till veckan... Är nu gravid i v7, men kan ju inte säga nåt ännu om det hjälpt..men jag känner mig mkt lugnare inombords och har även känt hur min kropp reagerat på hennes behndlingar.Men tiden får utvisa...
    Åh vad spännande, berätta hur det går!
  • Piggelin72

Kan även rekommendera Sophia Lagercrantz på Söder i Sthlm.
    Efter flera misslyckade FET o ett missfall så fick jag dunder skörd på IVF'en, som dock inte lyckades... men döm till min förvåning när vi i aug förra året visades lyckats på egen hand o har nu en till underbar liten tjej.

Lycka till!!!!!

• Vårflickan84
    Piggelin72 skrev 2010-05-25 13:08:37 följande:
    Kan även rekommendera Sophia Lagercrantz på Söder i Sthlm. Efter flera misslyckade FET o ett missfall så fick jag dunder skörd på IVF'en, som dock inte lyckades... men döm till min förvåning när vi i aug förra året visades lyckats på egen hand o har nu en till underbar liten tjej.Lycka till!!!!!
    grattis!
    hur länge gick du hos henne innan ni lyckades? =)
  • Piggelin72

ca 1 gång/v mellan feb-juni å så kom plusset i augusti.
    Utöver akupunktur så drack jag kinesiska örter o la om min kost ngt - vilket hade bra effekt på både mage, hud o vikten (som jag inte har ngt problem med)

• skippy79

Det känns ju som att man i alla fall inte har något att fölora på att testa. Min sambo är helt emot och tycker att vi kastar pengarna i sjön, men jag provar nog gärna. Har bokad tid den 3:e juni så vi får se..... jag tror i alla fall {#lang_emotions_wink}

• AHöst

Jag ar helt overtygad att en bra akupunktor kan gora mycket for oss med upprepade mf. Jag ahr sjalv en 3-arig son efter bland annat akupunktur. Min lillasyster fick aven hjalp av "min" akupunktor och hon hade ingen vasterlandsk hjalp da. Han ar helt fantastisk och ofta har osterlandsk medicin arbetat med problem i arhundraden som vasterlandsk medicin inte tittar pa forran nu.

Lycka till!

• skippy79
    skippy79 skrev 2010-05-25 13:03:23 följande:
    Åh vad spännande, berätta hur det går!
    Monchichi76 Hur har det gått med din graviditet? Du skrev att du var i vecka 7 den 22:a Maj!
    Jag är nyfiken =)
Svar på tråden Akupunktur & Missfall