Primrose skrev 2010-08-20 10:39:03 följande:
skippy79 skrev 2010-08-20 08:19:02 följande:
Stackars, gud vad tråkigt... mitt tredje misslyckande var åxå så, så sjukt tråkigt, fast vi upptäckte inte det förrän i v 12..... Kram härifrån med!
Ja, det är i så fall en "ofostrig" graviditet. Begreppet kan ju vara litet förvirrande, eftersom det låter som att det aldrig har funnits något. Men embryot har funnits och fäst i livmoderväggen och kroppen är "gravid" med hormoner och en växande hinnsäck (och ibland gulesäck) som bildas, hcg-nivåerna går upp men inte lika mycket och fort som vid en normal graviditet. Embryot återbildas dock på ett tidigt stadium och blir aldrig till ett foster. Detta har jag läst mig till - inget som gyn har berättat. Jag läste någonstans att 50% av alla missfall tros bero på "ofostriga" graviditeter. Embryot återbildas troligen för att det är skadat på något sätt.
Om jag inte hade gjort tidiga VUL hade vi inte heller upptäckt det ännu, jag tror att jag är i v. 10 nu och inget händer på MF-fronten. Jag ska till gyn på måndag igen. Men jag vill helst vänta ut missfallet, jag tror att det är bättre för kroppen. I vilket fall som helst vill jag inte skrapas utan tar då hellre en tablett. Jag har ju, tyvärr, inte så mycket tid att vänta, om vi ska göra några försök till.
Det är bara att inse att det är ett riktigt litet mirakel (på snart 2 år) som springer omkring och tjoar här hemma!
Ja tänk vilken lycka att ni i alla fall har en liten som skuttar omkring
måste vara helt underbart....
Jag hade precis som du beskriver det... förmodligen hade det tillbaksbildats någon gång i vecka sex, men min livmoder fortsatte att växa och alla symptom var på plats, men när jag gjorde vul i v 12 så sa läkaren att här fanns inget mer än en "skrumpen insekt"... själv ville jag inte vänta mer eftersom jag redan haft ett MA som jag väntade i 5 veckor på att kroppen själv skulle ta hand om, och nu hade det ju gått 6v , så jag skrapades för andra gången.... men det var skönt att få det gjort på en gång och sedan gå vidare.....
Nu hoppas jag på att jag slipper ha mer sådana erfarenheter....