• monchichi76

Akupunktur & Missfall

Jag har tre ma´n bakom mig.. I vårast började jag med akupunktur för att förhindra missfall..
    Enligt min akupunktör (som även utför kinesiskt läkekonst) så beror missfallen på att min kropp var sur.. "i en sur sjö orkar inget växa"
        Jag har nu varit hos henne fyra gånger, femte till veckan... Är nu gravid i v7, men kan ju inte säga nåt ännu om det hjälpt..men jag känner mig mkt lugnare inombords och har även känt hur min kropp reagerat på hennes behndlingar.

Men tiden får utvisa...

• monchichi76
    skippy79 skrev 2010-06-30 07:57:58 följande:
    Monchichi76 Hur har det gått med din graviditet? Du skrev att du var i vecka 7 den 22:a Maj!
    Jag är nyfiken =)
    Halloj!

Jo det har gått bra här..*peppar, peppar*

Jag är nu i v13. Så här långt har jag aldrig kommit förrut! Var inne på kontroll (har täta kontroller) för 1½ v sedan, fick då se ett underbart litet knyte på 5cm som rörde sig för fullt. Fick även höra hjärtljudet Sk in och kolla den 14/7 igen.
    Så nu är det bara att tro och hoppas att det ska fortsätta åt rätt riktning! Men det är så tråkigt att man inte riktigt vågar vara avslappnad i graviditeten..

Den där krämen ni talar om finns att skicka efter på nätet...jag funderade på det innan men det har inte blivit av.

http://www.hormoni.se/pms_och_barnloshet.php

SKIPPY...så glad jag blir!! Grattis!! Nu jädrar ska det gå vegen för sig!
  • monchichi76
    skippy79 skrev 2010-07-03 10:11:13 följande:
    Hej På dig!
    Ja du, välden är liten :) Nu har jag i alla fall beställt krämen från hemsidan som monchichi tipsade om så vi får se om den hjälper, den lär ju inte göra saken sämre i alla fall.
    Hoppas att du plussar snart.

Men hörrni.... jag fick en liten blödning i dag, eller snarare en brunaktig flytning.... med tanke på min historia och att detta är fjärde gången så är jag nu smått i panik..... ush vad jag hatar detta... Tror ni att det är normalt?
    Nej så tråkigt att du fått en blödning!  För än hur det är vill man ju få slappna av..
    Det går nog tyvärr inte att säga hur läget är..själv har jag både haft små bruna blödningar som varit starten på ma OCH de som visat sig vara helt okey (rätt vanligt med att livmodertappen blöder lite i grav.). Så det kan vara v ilket som..Hur känner du dig i övrigt?

Men tanke på din historia så kan du be om att få vul för att lindra din oro..för mig har det aldrig varit några problem..

Håller en tumme för att allt ska vara okey!!
  • monchichi76

Skippy...Grattis! Underbart!  Jag tror verkligen att akupunktur gör under! Har du fått göra extra koller?

Själv har jag fått en mage som inte går så bra att dölja längre Är snart inne i v 20 . Igår var vi in på RUL och den lilla vildingen där inne fick godkänt Så underbart nu när man även känner av så buffar där inne, längtar tills det känns på utsidan så sambon får känna oxå!

• monchichi76
    skippy79 skrev 2010-08-19 10:48:39 följande:
    Jo då, jag har redan gjort tre vul hittils och ska på ett till på måndag.... man är ju ganska nojjig av sig så det är skönt att få komma regelbundet bara för att få se att allt står rätt till......
    Åh vad härligt med buffande... själv har jag knappt mage... känns skitskumt... , i morse kom jag i mina jeans som alltid varit lite tighta... nu utan problem. Men jag har gått ner och mått himla illa hela sommaren, fast nu vill jag ändå ha lite mage snartFlört, när började din komma?
    Ja, det är så otroligt skönt att få dessa extra vul!  Och med vår erfarenhet har man all rätt att vara nojjig..tyvärr så fortsätter nojjan hela vägen verkar det som. Man kommer bara på nya saker att oroa sig för ..  Min mage började sakta märkas runt v 16...men det är nu som den dragit igång ordentligt.  Fast fortfarande känner jag  mig mer lönnfet än gravid Magen är inte så där fast och fin än som jag längtar till..

Jag är med i en tråd för de som varit med om en massa mf och nu väntar  barn...du är valkommen in om du vill! Alltid skönt att nojja sig med andra

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html
  • monchichi76
    Primrose skrev 2010-08-19 15:59:11 följande:
    Jag plussade den 15/7, men jag tror inte att det var pga akupunkturen för min del (som skedde några månader tidigare), utan snarare att kroppen hade "kommit igång" litet efter att jag slutade amma i mars/april. Jag har varit på två tidiga VUL (v. 6 och v. 7), men tyvärr syntes inget foster utan bara hinnsäck. Embryot verkar ha återbildats vid ett tidigt stadium och jag väntar nu på ett MF (alt. MA). Det blir mitt fjärde MF (jag fick tre innan sonen föddes). Eftersom jag är 45 år är ju risken för att få MF hög.

Lycka till och grattis, skippy och monchichi!
    Nää så tråkigt!  Är det en s.k ofosterlig graviditet? Det hade jag på mitt andra ma..   Usch så eländigt *kram*
  • monchichi76
    skippy79 skrev 2010-09-09 11:26:08 följande:
    Jag är i v 15 nu =) Knappt så man tror det själv..... får går på regelbundna kontroller och nu har vi börjat lyssna på hjärtat i stället för att göra vul varje gång, och det är ju nästan häftigare..... jag är så lycklig, hoppas hoppas hoppas!
    Hur går det för dig? Hur mår du?
    Härligt att höra! Jag har bara fått höra hjärtljudet en gång...vill höra mer!!  

Här går det bra, är nu i slutet av v22 Har börjat våga slappna av lite nu och har t.om fixat med lite bebisprylar!  Inne i magen boxas det för fullt..det är en sån underbar känsla! Snart får du känna av det oxå
  • monchichi76
    skippy79 skrev 2010-09-09 18:59:14 följande:
    Men åhhh längtar så jag dööör, det är ju det man vill, känna av den lilla krabaten så att man vet att den har det bra där inne... tror att jag kommer slappna av lite då, just nu har jag bara ångest för att jag har köpt lite gravidkläder fast jag egentligen inte vågar än, osv... men men, man måste ju tänka positivt.
    Gud va härligt med en liten som stökar omkring därinne *längtar* Skrattande
    Är nog ingen fara med att du köpt lite saker..men jag förstår din känsla.

Jag började känna lite i v15...så vilken dag som helst kanske du känner en lite minipuff!!
Svar på tråden Akupunktur & Missfall