• skippy79

Akupunktur & Missfall

Hej!
    Jag har flera missfall & MA i bagaget och håller precis på att avslutar en missfallsutredning på SÖS där man inte hittat något än. Nu har jag fått tips om akupuntur vid upprepade missfall och bokat in mig hos  Marietta Thunström www.akupunktur.se  som fått goda rekomendationer i frågan. Nu undrar jag om det är någon annan som har erfarenhet från akupunktur och missfall. Det finns en tråd här på Familjeliv men den är från 2007, mycket kan hända på tre år. Nångon som vill dela med sig?

• Svar på tråden Akupunktur & Missfall
  • Vårflickan84
    skippy79 skrev 2010-07-01 09:37:46 följande:
    Jag började på min första mensdag nu den 2:a juni, sen gick jag tre behandlingar fram till ägglossning och nu har jag gått tre till  så jag plussade på första försöket. Vi fick ju ett "liggchema" av henne ( haha, det var skitjobbigt, fem dagara varrannan dag, fem dagar varje dag och fem dagar varrannan igen) vi skippade flera gånger men det gick ändå. Förresten har Marietta åxå musik och en liten värmelampa som man har på magen, jätteskönt.
    Men däremot fick jag bara äta en kur på 8 dagar innan ägglossning ( kinesiska örter i tablettform) men jag har inte fått nåt mer, läser ju att ni andra dricker ört teer och grejor, vill åxå ha......
    haha vad roligt med ett liggschema!
    ja undrar vad värmelampan har för funktion... jag får en låda på magen som är varm. tror det är något i den som brinner typ... har inte kollat i den.
    sen får jag elektrictet på nålarna som sitter över äggstockarna. det känns lite läskigt... men inte ont. vibrerar lite typ.
    jag har druckit ett örtte som man får koka ihop själv och det räcker två veckor. fick två påsar som räcker hela månaden. och man ska dricka en kopp varje dag. även efter ÄL för att stärka slemhinnan tydligen...
    vill också plussa denna gång! kände du något speciellt innan du plussade?
  • skippy79
    Vårflickan84 skrev 2010-07-01 10:17:52 följande:
    haha vad roligt med ett liggschema!
    ja undrar vad värmelampan har för funktion... jag får en låda på magen som är varm. tror det är något i den som brinner typ... har inte kollat i den.
    sen får jag elektrictet på nålarna som sitter över äggstockarna. det känns lite läskigt... men inte ont. vibrerar lite typ.
    jag har druckit ett örtte som man får koka ihop själv och det räcker två veckor. fick två påsar som räcker hela månaden. och man ska dricka en kopp varje dag. även efter ÄL för att stärka slemhinnan tydligen...
    vill också plussa denna gång! kände du något speciellt innan du plussade?
    Jo alltså det är ju fjärde gången för mig så jag kände redan veckan innan mens att det var på gång. Det första jag märker på är boobiesarna, de blir tokömma, men bara bröstvårtorna och lite röda...men sen den molande värken i magen och så blev jag faktiskt illamående, men det är jag inte nu längre... En annan sak som jag märker väldigt tydligt är att när jag blir gravid så kajkar min mage ihop... jag blir hård och kan inte gå på flera dar och sen kan jag helt plötsligt bli superdålig nästa sekund.....

Oj, det känns som att du går på värsta avancerade akupunkturen... coolt, hos mig är det mer bara nålar lite här och var varm lampa, musik och så viiiiiilaaaa Flört
  • Vårflickan84
    skippy79 skrev 2010-07-01 10:44:06 följande:
    Jo alltså det är ju fjärde gången för mig så jag kände redan veckan innan mens att det var på gång. Det första jag märker på är boobiesarna, de blir tokömma, men bara bröstvårtorna och lite röda...men sen den molande värken i magen och så blev jag faktiskt illamående, men det är jag inte nu längre... En annan sak som jag märker väldigt tydligt är att när jag blir gravid så kajkar min mage ihop... jag blir hård och kan inte gå på flera dar och sen kan jag helt plötsligt bli superdålig nästa sekund.....

Oj, det känns som att du går på värsta avancerade akupunkturen... coolt, hos mig är det mer bara nålar lite här och var varm lampa, musik och så viiiiiilaaaa Flört

ja just det. jo men de där med att magen blir skum innan plus var jag med om sist faktiskt... tarmarna som blir lite knasiga. får se om jag får såna besvär nsart haha...

jo men akupunktur som akupunktur... en skön grej. hör hur folk snarkar emellanåt haha... de somnar. nu har ju jennifer aniston börjat med detta också sägs det för att blir gravid... haha, lite onödig info

• skippy79
    Vårflickan84 skrev 2010-07-01 10:53:04 följande:

ja just det. jo men de där med att magen blir skum innan plus var jag med om sist faktiskt... tarmarna som blir lite knasiga. får se om jag får såna besvär nsart haha...

jo men akupunktur som akupunktur... en skön grej. hör hur folk snarkar emellanåt haha... de somnar. nu har ju jennifer aniston börjat med detta också sägs det för att blir gravid... haha, lite onödig info

A men det är bra med onödig info.... får en att inse att man inte är ensam liksom....
    Ja precis, tarmarna blir helknasiga.... ganska jobbigt.
    Håller tummarna för ditt plus, håll oss uppdaterade då Flört
  • elliotsmom

Hej Alla på tråden=)

Skippy, vad lustigt, jag var också hos Marietta, och hörde ert samtal när hon inte hade fått in den där cremen från USA. Kände igen det du skrev här.
    Jag har gått 5 ggr hos henne nu, direkt efter mitt första missfall. Det blev inget plus direkt, men jag fick tillbaka min mens för två dagar sedan i alla fall, så snart ska vi köra så det ryker!
    Det där liggchemat ska jag ta efter, helt klart!
    Stackars man=)

Hoppas det går bra för alla nu. mvh, anna

• skippy79
    elliotsmom skrev 2010-07-02 17:20:06 följande:
    Hej Alla på tråden=)

Skippy, vad lustigt, jag var också hos Marietta, och hörde ert samtal när hon inte hade fått in den där cremen från USA. Kände igen det du skrev här.
    Jag har gått 5 ggr hos henne nu, direkt efter mitt första missfall. Det blev inget plus direkt, men jag fick tillbaka min mens för två dagar sedan i alla fall, så snart ska vi köra så det ryker!
    Det där liggchemat ska jag ta efter, helt klart!
    Stackars man=)

Hoppas det går bra för alla nu. mvh, anna
    Hej På dig!
    Ja du, välden är liten :) Nu har jag i alla fall beställt krämen från hemsidan som monchichi tipsade om så vi får se om den hjälper, den lär ju inte göra saken sämre i alla fall.
    Hoppas att du plussar snart.

Men hörrni.... jag fick en liten blödning i dag, eller snarare en brunaktig flytning.... med tanke på min historia och att detta är fjärde gången så är jag nu smått i panik..... ush vad jag hatar detta... Tror ni att det är normalt?
  • monchichi76
    skippy79 skrev 2010-07-03 10:11:13 följande:
    Hej På dig!
    Ja du, välden är liten :) Nu har jag i alla fall beställt krämen från hemsidan som monchichi tipsade om så vi får se om den hjälper, den lär ju inte göra saken sämre i alla fall.
    Hoppas att du plussar snart.

Men hörrni.... jag fick en liten blödning i dag, eller snarare en brunaktig flytning.... med tanke på min historia och att detta är fjärde gången så är jag nu smått i panik..... ush vad jag hatar detta... Tror ni att det är normalt?
    Nej så tråkigt att du fått en blödning!  För än hur det är vill man ju få slappna av..
    Det går nog tyvärr inte att säga hur läget är..själv har jag både haft små bruna blödningar som varit starten på ma OCH de som visat sig vara helt okey (rätt vanligt med att livmodertappen blöder lite i grav.). Så det kan vara v ilket som..Hur känner du dig i övrigt?

Men tanke på din historia så kan du be om att få vul för att lindra din oro..för mig har det aldrig varit några problem..

Håller en tumme för att allt ska vara okey!!
  • Primrose

Jag har också gått hos Marietta, vid två IVF-behandlingar under hösten/vintern 2007. Jag hade haft tre missfall i tät följd innan (inte IVF). Jag plussade inte vid IVF:erna. Men jag plussade i första normala cykeln efter dessa (i början av mars 2008) och då blev det vår lilla pojke (jag tog progesteron och Trombyl de första tolv veckorna). Nu har vi försökt att få till ett litet syskon (c:a 8 "seriösa" försök med ÄL-test etc.). Jag var hos Marietta runt ÄL för några månader sedan, men inget hände.

Jag tycker att behandlingen är väldigt behaglig och skön, men jag är inte säker på att den är så verkningsfull. Men jag hoppas att jag har fel och att du plussar snart.

• skippy79

Hur går det för alla? Vårflickan, har du plussat än? monchichi hur går det för dig, jag hoppas verkligen att du är stor i magen nu ;) Skriv en rad och berätta!

PS... vågar knappt säga det men jag har gått in i v. 12 nu......Skrattande

• monchichi76

Skippy...Grattis! Underbart!  Jag tror verkligen att akupunktur gör under! Har du fått göra extra koller?

Själv har jag fått en mage som inte går så bra att dölja längre Är snart inne i v 20 . Igår var vi in på RUL och den lilla vildingen där inne fick godkänt Så underbart nu när man även känner av så buffar där inne, längtar tills det känns på utsidan så sambon får känna oxå!

Svar på tråden Akupunktur & Missfall