Inlägg från: barnlängtan2011 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2011

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fimpen72 skrev 2010-09-29 11:33:57 följande:
    Idag är det dag 17 och enligt ÄL stickorna ingen ÄL... har fått svaga utslag varje dag.
    Förra kuren blev det ÄL dag 19 och jag har faktiskt lite liknande känningar sen igår.
    URK att inte ha egen UL apparat hemma.

Var ligga dagar ligger ni andra på? Ngn som hoppas på ÄL till helgen förrutom jag?
    Säger ju detFlört, du får ta jobb på KK!
    MariaK7 skrev 2010-09-29 17:55:41 följande:
    Jag väntar oxå på ägglossning, är på dag 19, o börjar tro att det inte blir nåt, ska ta blodprov på månd 4e för o se om jag fått någon....hoppas!!
    Hoppas du får äl snart, själv fick jag på cd 20.
  • barnlängtan2011
    Eddam skrev 2010-09-30 08:28:40 följande:
    Nej, inte testat än.. Har fortfarande inställningen att mensen kommer komma.. Även om jag inte har några känningar för mens längre och tappen har dragit ihop sig till en hård, stängd kula. Men den har ju fortfarande dagar på sig att öppna sig..

-------------------------------------------------- ---

Jag blir lite sentimental, i morgon blir sonen 2 år. Så för 2 år sen gick jag här hemma med rejäla förvärkar och antog att jag var skengravid eftersom bäbisen inte behagade komma.. Hjärta 

Stort lycka till!!! att mensen inte kommer. Hur brukar tappen bli innan mens, mer öppen, mjuk?

Hoppas ni får ett trevligt 2- årsfirande!

sassa07 skrev 2010-09-30 08:28:05 följande:

Barnlängtan: Prog.test 50? Betyder vad? jag ska ta testet denna månaden.

Med 50, menar jag värdet, koncentrationen på S- Progesteron. enhet nmol/l.

• barnlängtan2011

Jag känner mig nog inte avundsjuk, mera att deras framgång inom området får mig att känna mig sämre(på reproduktion alltså). Påminner om det man själv allra helst vill ha men inte har fått än. Känner mig ledsen, nedstämd när jag träffat för många av dem (är ju mitt arbete)

Inget pos test än, tror inte det blir något dena månad, känner mig inte gravid, vet inte hur jag ska göra nästa vecka när jag får mens, om jag ska ta pergo igen eller inte. Dr sa att jag inte skulle, utan ska ta varannan månad och då dessutom halvera dosen(25mg) nästa gång, men jag vill inte vänta på en äl som då kanske kommer på cd 35 eller värre. Kan ju kolla själv på äb om det skulle bli För många. Kanske borde ta 25 mg denna månad och se hur det blir.
    Fick ju faktiskt inte äl förrän cd 20 och ägglossade bara från en äb denna månad.

Rekomenderar några av era dr pergo varannan månad?

• barnlängtan2011

Sancia:
      BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9 Minus
    Fjällräven: BIM 28/9 Minus
    Smurfette77: BIM 28/9 Minus
    Syskonmaking: BIM 2/10 Plus
    GakkenLive BIM ca 4/10 Minus
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10Minus
    Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    k berg: 1/11

Mensen kom idag, bläääääääääääääääää..................... Orkar inte mer nu, vill precis som någon skrev tidigare gå och gräva ner mig någonstans, helst så långt bort från mitt jobb som möjligt, har gjort aborter hela dagen, skitkul!, eller inte!

Mensne kom dessutom 1 dag för tidigt, blev bara 12 dagars lutealfas, måste vara pergons fel.

Men blir glad över att ni tänkt på migGlad. Har arbetat under helgen.
  • barnlängtan2011

Ni som tar varannan månad, varför ska ni göra det, någon särskild anledning?

Min gyn(ska byta föresten) sa att jag inte ska ta nu, utan vänta tills nästa, frågade aldrig varför. Blir precis som alla andra, helt tom i huvudet och vågar inte fråga, när jag själv går till Dr.

Mitt problem nu är att jag funderar på att åka utomlands cd 17- 21, skulle kunna åka cd 19- 23 oxå, alt cd 24-28
    Tar jag pergo borde jag få äl som denna månad cd 20 eller tidigare antar jag, tar jag inte vet jag ju inte när äl kommer. Naturligt kan jag få äl mellan cd17-38. Kan ju altid boka hemresan tidigare om jag fåt pos på äl stickorna.
    Tror det vore bra för mig att komma iväg, lite miljöombyte, värme och sol, helt gratis oxå.
    Vore ju knäppt att låta menscykeln styra livet, men om vi skulle missa en äl vet jag inte vad jag gör,

Min fundering är att ta cd3-7, borde ju då få äl tidigare än cd 20 och då kunna åka 19-23 i varje fall.

• barnlängtan2011

Och stor GRATTIS syskonmaking, fantastiskt!Glad Du måste sväva på små moln{#emotions_dlg.flower}!

• barnlängtan2011
    GakkenLive skrev 2010-10-04 20:00:58 följande:
    ....Det var jag,....o jag har tillfälligt grävt ner mig i en stor godisskål .
    Skit då, stor kram till dig...
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-04 19:40:07 följande:
    Ni som tar varannan månad, varför ska ni göra det, någon särskild anledning?

Min gyn(ska byta föresten) sa att jag inte ska ta nu, utan vänta tills nästa, frågade aldrig varför. Blir precis som alla andra, helt tom i huvudet och vågar inte fråga, när jag själv går till Dr.

Mitt problem nu är att jag funderar på att åka utomlands cd 17- 21, skulle kunna åka cd 19- 23 oxå, alt cd 24-28
    Tar jag pergo borde jag få äl som denna månad cd 20 eller tidigare antar jag, tar jag inte vet jag ju inte när äl kommer. Naturligt kan jag få äl mellan cd17-38. Kan ju altid boka hemresan tidigare om jag fåt pos på äl stickorna.
    Tror det vore bra för mig att komma iväg, lite miljöombyte, värme och sol, helt gratis oxå.
    Vore ju knäppt att låta menscykeln styra livet, men om vi skulle missa en äl vet jag inte vad jag gör,

Min fundering är att ta cd3-7, borde ju då få äl tidigare än cd 20 och då kunna åka 19-23 i varje fall.
    Tar pergo varannan månad menar du?
    Jo,vad jag förstår så ska den dosen man får räcka över två stycken ägglossningsperioder...
    Därav varannan månad, ialla fall en info jag har fått.
    Ja, har själv grävt ner mig i en stor glasskål snart!Glad

Ja, pergo finns kvar i ca 40 dagar i kroppen. Men hur stor påverkan har det som finns kvar egentligen på menscykeln, ni som tar varannan månad, när får ni äl i pergofri cykel, som när ni tar pergo? eller lite senare/ tidigare? Senare/tidigare i förhållande till vanlig menscykel?

Är det någon som tar cd3-7?
  • barnlängtan2011
    Eddam skrev 2010-10-05 20:48:45 följande:
    Haha Jo det är ju trevligt men jag blir lite koko känner  jag för jag har börjat tolka streckens tjocklek och styrka. Koko blir man av allt.. haha
    Helt normaltGlad
    Gjorde jag oxå när jag var gravid i våras. Man kan ju se hur halten ökar(mer färgade och bredare streck), till en viss gräns i varje fall.
  • barnlängtan2011

Mailade min gyn ang varför jag inte ska ta pergo varje månad fick bara till svar att "Därför att pergotime ofta har en kvardröjande effekt och Pergo på Pergo ger sällan bra resultat"
    Dåligt svar. Har förgäves försökt hitta någon vetenskaplig dokumentation om detta. Kan förstå att man på det sättet kanske kan undvika de antiöstrogen egenskaperna( avsaknad av fertilit cx sekret, tunn slemhinna) men, ja, jag vet inte. Vill kanske inte vänta helt enkelt!
    Ska se hur mensmängden påverkats, om normal= vanlig mängd, tror jag jag ska ta denna cykel ändå, annars kanske vänta. Mindre mängd kan vara tecken på att slemhinnan inte växt till sig som den borde, vilket försvårar implantationen av blastocysten(ägget).

Hur många får mindre mens av pergo?

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking

• barnlängtan2011
    Fimpen72 skrev 2010-10-11 18:47:25 följande:
    Har faktiskt hållit mig idag =)
    Inga känningar alls.

kompisen hade inte myst och nu skulle hon inte få äta pergo förrän i december...
    Men hörde att pergo vad slut igen?
    Ja har oxå hört någotom att pergo skulle vara på väg att ta slut, någon som hämtat senaste tiden?

Tog pergo igen trots allt, tog cd3-6, hoppade sista tabletten.
    Hoppar över nästa månad om det nu ska tas varannan månad. Kan inte förstå detta att man på samma indikation rekomenderar olika, är det bara kanske Dr rädsla för flerbörd? Kan inte hitta någon studie som tittat på efter hur länge man får äl i första pergofri cykel efter pergocykel. Hittat att man fortätter ägglossa och blir gravid, men inte alls i samma utsträckning som i pergocykel.

Skippade rådet med halverad dos oxå, hihi.

Ska kolla med vul i slutet av veckan.

Hittat stúdier som visat på bättre chans för grav om man tar pergo cd1-5 jmf med cd5-9 och att cd 1-5 ger färre äb mn bättre slemhinna.
    Fimpen72 skrev 2010-10-11 18:28:16 följande:
    har en jobbarkompis som äter pergo för första ggn.
    Hon har inte alls några känningar men hade redan idag på dag 16 3 stora äggblåsor så hon fick sexförbud (de var ca 20mm).
    Himla tur att hon får VUL.
    Ja, jag hade ju oxå 3 st, inte blev jag gravid för det, trots ohörsamhet för sexförbudet. I sverige har vi ju generellt en gräns på inte mer än 2 stora äb, i de flesta andra länder är det 3 st. Fins dessutom inga bevis för att det är de stora äb man ska räkna, tvärtom finns många studier som visat på andra fatorer man ska undersöka eller räkna som har bättre samband med risken för flerbörd.
    sweetgirl89 skrev 2010-10-11 18:34:06 följande:
    vilken otur :( eller dom kanske redan myst senaste dagarna så det är för sent??

ska själv på VUL imorn igen då är det på dag 16 å min stora Äb som va 16 mm dag 12,, borde va ca 24 mm och den lilla som va 13mm (som jag hoppas inte växt) kan va ca 21 mm. Hoppas verkligen att inga fler ägg än dom 2 växt till sig,, annars blir jag väldigt ledsen :(
    Lycka till, ser säkert superbra utGlad
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??