Fler som snart ska börja med Pergotime??
Förra kuren blev det ÄL dag 19 och jag har faktiskt lite liknande känningar sen igår.
URK att inte ha egen UL apparat hemma.
Var ligga dagar ligger ni andra på? Ngn som hoppas på ÄL till helgen förrutom jag?
Stort lycka till!!! att mensen inte kommer. Hur brukar tappen bli innan mens, mer öppen, mjuk?
Hoppas ni får ett trevligt 2- årsfirande!
Barnlängtan: Prog.test 50? Betyder vad? jag ska ta testet denna månaden.
Med 50, menar jag värdet, koncentrationen på S- Progesteron. enhet nmol/l.
Jag känner mig nog inte avundsjuk, mera att deras framgång inom området får mig att känna mig sämre(på reproduktion alltså). Påminner om det man själv allra helst vill ha men inte har fått än. Känner mig ledsen, nedstämd när jag träffat för många av dem (är ju mitt arbete)
Inget pos test än, tror inte det blir något dena månad, känner mig inte gravid, vet inte hur jag ska göra nästa vecka när jag får mens, om jag ska ta pergo igen eller inte. Dr sa att jag inte skulle, utan ska ta varannan månad och då dessutom halvera dosen(25mg) nästa gång, men jag vill inte vänta på en äl som då kanske kommer på cd 35 eller värre. Kan ju kolla själv på äb om det skulle bli För många. Kanske borde ta 25 mg denna månad och se hur det blir.
Fick ju faktiskt inte äl förrän cd 20 och ägglossade bara från en äb denna månad.
Rekomenderar några av era dr pergo varannan månad?
Ni som tar varannan månad, varför ska ni göra det, någon särskild anledning?
Min gyn(ska byta föresten) sa att jag inte ska ta nu, utan vänta tills nästa, frågade aldrig varför. Blir precis som alla andra, helt tom i huvudet och vågar inte fråga, när jag själv går till Dr.
Mitt problem nu är att jag funderar på att åka utomlands cd 17- 21, skulle kunna åka cd 19- 23 oxå, alt cd 24-28
Tar jag pergo borde jag få äl som denna månad cd 20 eller tidigare antar jag, tar jag inte vet jag ju inte när äl kommer. Naturligt kan jag få äl mellan cd17-38. Kan ju altid boka hemresan tidigare om jag fåt pos på äl stickorna.
Tror det vore bra för mig att komma iväg, lite miljöombyte, värme och sol, helt gratis oxå.
Vore ju knäppt att låta menscykeln styra livet, men om vi skulle missa en äl vet jag inte vad jag gör,
Min fundering är att ta cd3-7, borde ju då få äl tidigare än cd 20 och då kunna åka 19-23 i varje fall.
Och stor GRATTIS syskonmaking, fantastiskt! Du måste sväva på små moln!
Mailade min gyn ang varför jag inte ska ta pergo varje månad fick bara till svar att "Därför att pergotime ofta har en kvardröjande effekt och Pergo på Pergo ger sällan bra resultat"
Dåligt svar. Har förgäves försökt hitta någon vetenskaplig dokumentation om detta. Kan förstå att man på det sättet kanske kan undvika de antiöstrogen egenskaperna( avsaknad av fertilit cx sekret, tunn slemhinna) men, ja, jag vet inte. Vill kanske inte vänta helt enkelt!
Ska se hur mensmängden påverkats, om normal= vanlig mängd, tror jag jag ska ta denna cykel ändå, annars kanske vänta. Mindre mängd kan vara tecken på att slemhinnan inte växt till sig som den borde, vilket försvårar implantationen av blastocysten(ägget).
Hur många får mindre mens av pergo?
BIM-lista
Catlover: BIM 11/10
Fimpen72: - BIM 15/10
mira69: BIM 20/10
Sassa07: BIM 22/10
sweetgirl89: BIM 24/10
MD77: BIM 31/10
k berg: 1/11
GakkenLive ca 1/11
Barnlängtan ca 7/11
Gravida