Inlägg från: barnlängtan2011 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2011

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Betty9 skrev 2010-09-24 17:50:24 följande:
    Hej!
    Jag har en fråga...är det ngn som har fått värk,ont i svanken några dgr efter att ha tagit ovitrelle??
    Jag åt en dubbelkur pergo 11/9-15/9..sen tog jag ovitrelle sprutan den 19/9 och igår fick jag så ont i svanken, kändes som mensvärk..kan det ha varit äl? ngn som har känt nåt liknande?
    Inte tagit ovitrelle, men det kanska kan ha varit äl?!
  • barnlängtan2011

Precis. ÄB mäts mha UL
    Kan ta mig själv som exempel som gjorde ngr vul innan älFlört
    CD 6: flertal, små äb, max 8 mm stora
    CD 9: flertal 8-10 mm äb, ingen dominerande
    CD13: 3 st 14 mm äb
    CD15: 1 st 18mm, 2 st 15
    CD 19: 1 st 30 mm äb, 2 st 15 mm
    CD 20 : 2 st 15 mm äb, dvs äl hade skett!

ÄB märker du förhoppnigsvis inte av bli de stora kan det kännas, på äggstocken finns alltid äb, små sådana som väntar på att växa till, vraje månad efter mens börjar några st växa till. En av dem blir med tiden mer dominerande och fortsätter växa medans de andra tillbakabildas.

Vid pergo fungerar ibland inte den effekten, att bara en fortsätter växa, utan man kan då få äl från flera äb.

• barnlängtan2011
    MD77 skrev 2010-09-27 19:33:11 följande:
    Jag hittade ett halmstrå!Glad Tydligen så kan man få brunaktig mens trots att man är gravid så jag hoppas fortfarande liiite...känner mig lite galen men jag vill ju så gärna!Glad 
    Är inte helt ovanligt med blödningar i tidig grav, väntrummen på gynakuten är fulla av dem!

Kanske är nidationsblödning? Du är ju bara lite över 1 v efter äl.
  • barnlängtan2011

Får erkänna att jag oxå börjat testa, neg än så länge. Men jag är bara 6 dagar efter äl än.

Har ont i brösten och stickningar över livmodern. Hoppas det betyder något. Brukar få ont i brösten innan mens, men det är starkar nu än vanligt, men kan ju kanske bero på pergon. Vågar inte hoppas något än.

Blir lite sugen att testa progesteron, vad har det visat ni som tagit det?

• barnlängtan2011
    Fimpen72 skrev 2010-09-29 10:05:55 följande:

Undrar varför de aldrig rekommenderar halva tabletter....
    Tex 1½ dag 5-9

Jag ska ta halva tabletter nästa cykel! Dr tyckte ju att jag svarat lit för bra och gav mig ju sex-förbud. Men vi får väl se, tror inte riktigt på det, kollade ju själv med ul och såg att jag bara fick äl från en äb.

Finns verkligen fullt med oseriösa dr som bara verkar kasta ut pergo! Kräv ul av dr under minst första cykeln för att se hur ni svarar på medicinen. 

• barnlängtan2011

Har haft datastrul så jag har inte kunnat kolla tråden så ofta.

Så tråkigt att det inte ville sig dennna månad för er MD och SmurfetteRynkar på näsan!

MD: Hur lång lutealfas blev det denna gång? Tycker du kan fråga din dr om längden på den.

Själv, fortf inte pos, är på 8 dagar efter äl nu, så än finns det hopp, brösten är super ömma, gör ont när sambon kramar mig och när jag hoppar nedför trapor.

Kollade progesteron igår, var 50, vad har ni andra fått för värden?

• barnlängtan2011

9 dagar blir det då.

Har du kollat progesteron mellan äl och mens någon gång?

Ska du börja med pergo nu igen direkt?

• barnlängtan2011
    Fimpen72 skrev 2010-09-29 22:06:48 följande:
    Ja det är fasiken skrämmande. Man får hem ett brev med recept på dubbeldos... lycka till....
    thats it.
    Inga VUL, osv

Ja, vi ser ibland resultatet av det, långt värre än trillingar ibland! Är ju trots allt mycket, mycket ovanligt, men man vet inte vem eller när utan ul.

Snart äl för dig då?!

• barnlängtan2011
    Eddam skrev 2010-09-29 22:23:19 följande:
    Jag kan bara hitta att ett normalt värde en vecka efter äl är mellan 20-90 så det låter ju bra för dig!

Ska du göra fler prov på dig själv eller?
    Ja, > ca 17-20  ca 1 v innan mens bekräftar att äl har skett. Under det kan tyda på LPD(lutealfassvikt)

Nä. nu har jag nog kollat alltFlört

Tänkte bara det kunde vara intressant att se hur stor variationen är mellan olika kvinnor och om det finns något samband med de av oss som blir gravida. Är säkert studerat men orkar inte leta reda på "rätt" studie.

Är det ingen annan än Sancia som plussat än? 
    Syskonmaking, har du testat något änGlad? Är ju snart dax! Vi behöver fler plus här nu tror jag!
  • barnlängtan2011
    Rose83 skrev 2010-09-29 15:33:22 följande:
    hej alla tjejer

vet ni när man kan börja testa graviditetstest??
    jag är på dag 16 och igår hade jag äl, allså jag e på min andra äl dag...
    sista mens fick jag den 11 sep?+
    när ska ja testa??Kyss
    Tidigast ca 8-9 dagar efter äl, men bara ca 15% av alla gravtest blir pos så tidigt hos personer som är gravida. *Om man inte har obegärnsad tillgång till gravtest skulle jag nog vänta till ca 12 dagar efter äl. De är ju rätt dyra på Apoteket.
    Ska man testa tidigare, eller ofta, blir det mer ekonomiskt att köpa tester på nätet.
    Elea skrev 2010-09-29 16:34:32 följande:
    Fy sjutton vad jag mår dåligt!
    Har så j-a ont i rygg och mage, mår illa dessutom.

Hoppas att det är en rejäl ägglossning på gång, eller äntligen en mens så jag kan börja med Pergotime....

Men blä, jag mår nästan lika illa som när jag varit gravid. (Vilket jag inte är)

På tal om det; hur många här missbrukar grav-test? När jag varit som värst så har det blivit några/dag, men nu är jag väl nere på ett par-tre-fyra i veckan:)
    Hoppas du mår bättre idag!
    Vare sig det är äl eller mens så är det ju braFlört, så man kommer framåt åtminstonde!

Ja, jag erkänner, jag är testmissbrukare, Är ju bara på 9 dagar efter äl och testar sedan söndags  3-4 ggr/ dag. Går bara inte att låta blir, hur kom du ur ditt missbruk?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??