Inlägg från: barnlängtan2011 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2011

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Lycka till imorgon Sassa och Sancia, håller tummarna för er, så spännande, litar på att ni skapar en positvit trend som smittar av sig på alla oss andra under resten av september/oktober. Kommer själv antagligen börja testa i helgen om jag ägglossar snart, kommer omöjligt kunna hålla mig, fast ibland ger jag min sambo alla stickorna och sen får han ransonera ut dem.

• barnlängtan2011

Åh så tråkigt sassa men så länge du inte fått mens finns det ju hopp! Sancia Så spännande! Vantar med spänning på uppdatering. Ska du ta ett nytt test senare idag? Eller vantar du till imorgon? Md svullen var då? I underlivet, eller buken? Vill inte vara tråkig men det är nog för tidigt för grav symptom. Troligen mera vanlig pms, men snart så, ägget fäster ju ca 1 v efter äl och först efter det uppträder symptom på grav. Nu har jag ägglossat i varje fall, skönt, mindre ont. Sambon blir nog glad oxå .

• barnlängtan2011

Ja, någon undrade om jag var dr. Jo, det är jag men inte färdig än, jobbar just nu på kk, spännande och vanligtvis roligt men inte så kul numera när alla patienter är gravida. Får aldrig glömma min egen ofullkomlighet.

• barnlängtan2011

Man letar ju gärna gravsymptom efter äl, gör jag själv oxå, även om jag vet att det teoretiskt bör vara omöjligt innan implantationen skett(när ägget fastnar i livmodern, tidigast dag5, vad jag har kunnat läsa mig till) Men senast jag var gravid(har bara vara det två ggr) började brösten göra ont redan 4 dagar efter äl på ett betydligt starkare sätt än de brukar göra, 8 dagar efter äl höll jag på att kräkas när jag skulle undersöka en pat med slidkatarr(luktar rutten fisk) vilket jag inte brukar känna, 10 dagar efter äl fick jag svagt pos gravtest, sen blev det succ starkare och starkare. Jag skriver själv upp alla sympton jag får efter äl och jmf från cykel till cykel så att jag ska veta när det blir annorlunda, dvs när jag bli gravid! Lite småbesatt har jag blivit av min fertilitet. Tänker nu på mitt lilla ägg som glider fram genom äggledaren, förhoppningsvis redan blivit kompis med någon spermie:). Kunde idag inte låta bli att titta på lite slidsekret i mikroskopet för att se att där fanns spermier, det fanns det, många;). Någon nytta ska man ha av att jobba där jag jobar;) Hur går det för er, Sassa och Sancia?

• barnlängtan2011

MaraK7: Åt min första pergokur nu, cd5-9. Fick pos på äl stcikorna cd 18 och nu ägglosstad cd20. Gjorde vul cd 13 och hade då tre äb på 14 mm, fick sexförbud men det struntade vi i. Gjorde vul igen några dagar senare och då hade bara en av dem fortsatt växa. Får se hur det gick. Gjorde vul idag(själv) och då var den äb som fortsatte att växa borta(=ägglossat) och de två som stannade i tillväxten var kvar. Så risken för trillingar känns ju ganska så obefintlig. Önskar dig lycka till imorgon, var det första pergokuren?

• barnlängtan2011

Fimpen: Idag och igår gjorde jag vul själv, inte så jättelätt men jag har lätthittade äggstockar. Förra veckan bad jag en kollega titta när inte min gynekolog ville ta tillbaka mig för att titta efter sexförbudet. Är ju lite pinsamt så där, alla rum går inte att låsa och vi låser aldrig dörrarna när vi tar in patienter för att vi ska kunna ringa efter hjälp, så det blir lite stressigt när man är orolig för att någon ska komma in, ni kan ju tänka er situationen... Är ju iochförsig inte den enda som gör ul på sig själv, de flesta gör det när de blir gravida, hur skulle man kunna låta bli. Vill tillägga att där jag arbetar gör vi varken infertilitetsutredningar eller ovulationsstimuleringar så jag vet inte vad jag håller på med egentligen, därför jag skaffat mig en gynekolog, men det var ju kanske onödigt egentligen.

• barnlängtan2011

Fimpen: Arbetar ju inte själv i v-äs som du kanske förstår, annars kunde du ju kommit förbi. Du får väl ta ett extrajobb där, de behöver säkert något vårdbiträde eller undersköterska på timmar. Jobbar man kväll eller natt står ju de flesta maskinerna oanvända och samlar damm ;) Man skulle ha en maskin hemma att leka med, tycker ul är fantastiskt, att man kan se live hur det ser ut inne i kroppen, man ser hur saker rör sig mm. Arbetade på kk första mån när jag var gravid med dottern, vad kan jag säga, jag har ett album med hennes tidiga utvecklig, från hinnsäck till flickfoster.

• barnlängtan2011

Förstår inte, Vadå äl tester? Undra vad, om äl? Tänkte du inte testa för LH, bara köra på och sen gravtester? Som jag tid skrivit kör jag själv både med temp och äl- stickor, då vet jag att jag ägglossat, när tempen stiger, kan nog inte tala mig nog så varm om detta helt fenomenala sätt för oss kvinnor att se när vi haft äl. Vill man göra tidigt vul kan man ju alltid söka på gynakuten och säga att man har ont eller haft en liten blödning om man inte kan få till ett bokat besök. Seg väntan. Förstår inte hur jag ska klara en cykel till om det inte tar sig nu, men tiden går väl på.

• barnlängtan2011

Åh, då vågar man väl ändå säga grattis Sancia, då måste du väl ändå vara gravid, eller hur! Har du någon bild?

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??