• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fimpen72 skrev 2010-10-14 21:32:01 följande:
    Vilken vecka ska du vara i nu?
    hmm...  5+6 tror jag?!
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-14 21:53:30 följande:
    Jag plussade i v5+2 och det var då jag fick en störtblödning, åkte in på VUL där de såg en missformad hinnsäck (inget foster), de sa att det var ett missfall.
    Hem med otroliga menssmärtor och blödningar/brunt i en vecka.
    Men 7dgr senare fanns det ett 7mm litet foster med pickande hjärta, hon är 8år nu =)

Håller verkligen tummarna för dig.
    Coolt! Men vilken bergodalbana för känslorna att först få höra att det är ett missfall och sen är det en bäbis.. Men såå härligt att det gick bra!
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-14 22:05:11 följande:
    Hade blödningar med andra grav. också fast senare, ungefär i v12.
    Gick bra då också.
    Jag blir så glad när jag läser att det gått bra för dig!

Blev du inte skraj när du blödde i v12?
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-14 22:26:39 följande:
    Jo usch. Det var en vecka efter fosterreduktionen och jag förstod att nu var det kört.
    TRor man hade 25-40% risk för missfall efter den.
    Grät och ringde mamma som kom och passade dottern.in  på gyn-akuten men där sprattlade tvillingarna runt som om inget hänt. Sen slapp jag blödningar iallafall.

Jäkla ungar och skrämmas.
    Men fy, ja då förstår jag att det var ännu värre!!
    Tur som bara den att allt gick bra! Var du tvungen att ta bort ett foster eller valde ni själva?
  • Eddam

Ni är så underbara tjejer!! Jag blir så glad när jag läser här i tråden!

Fimpen: När testade du senast?

Jag hoppas att ni har rätt och att det finns en liten en därinne.. Vi får se.. Allt fortsätter precis likadant här.. Lite ljusrosa eller blodblandade flytningar lite då och då. Men bara när jag torkar mig, inget som rinner ut eller vad man ska säga.. Ber så hemskt mycket om ursäkt för det intima.. Annars har jag mått illa nu på morgonen så det kan ju vara ett bra tecken..

Jag håller tummarna för er allihopa mina goa tjejer!!!

Syskonmaking- Jag har läst att mellan 25-30% av alla som fullföljer sin graviditet har haft blödningar under graviditeten, så allt är säkert bra där inne. Jag är orolig för att jag inte mått fullt lika illa som förra helgen/början av veckan... Min mamma brukar säga att man börjar oroa sig när man vet att man gravid, och sen har man 20 år av oro till och från framför sig. 

Skriver in mitt BF så länge så får vi se vad som händer.. 

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Rose83 : BIM 14/10
    Fimpen72: 
    - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 24/10
    sweetgirl89: BIM 26-28/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11
  • Eddam

oj, blev visst lit väl mycket kopierat ser jag.. men men.. Ni förstår nog..

• Eddam
    ellenkey skrev 2010-10-15 12:10:26 följande:
    Innan ni började med pergo, hur var er mens då? Min mens är väldigt sparsam nu sen jag misstänker att jag inte har äl.. blöder 2-3 dagar väldigt lite, när jag visste att jag hade äl så blödde jag 5-6 dagar.
    Jag hade lång och jobbig mens innan Pergo. 8 dagar var inte ovanligt.. Med Pergo fick jag en fors av blod första 2-3 dagarna sen lugnade det ner sig men höll på i 5-8 dagar..
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-15 16:17:04 följande:
    Jahopp,. kände hur det "rann till" och så var mensen här... usch & suck.
    Neeeej!!!!! Vilket skit!!

Har du så du ska äta Pergo igen eller äter du varannan månad?
  • Eddam

Det där låter ju som en bra sak! Speciellt för er som har kort lutefas..
    Håll oss uppdaterade om ni tar det..

• Eddam
    ellenkey skrev 2010-10-16 06:56:29 följande:
    Jo det låter ju som en bra sak! När jag väl har äl har jag bara 8 dagars lutealfas, tar upp det med gyn på måndag.. kanske kan få nåt på recept direkt.
    Ja prata med gyn. Din lutefas är för kort för en graviditet.. Ägget hinner inte fästa tillräckligt så att hormonerna hinner stoppa mensen.. Det finns medecin man kan få för det... Lycka till!

Pladdermaja: Har nog inget bra svar egentligen men känningarna kan komma och gå, tror inte det är något konstigt med det.. Vänta några dagar och testa igen! Nu när jag plussade hade jag mycket mera flytningar än jag vanligtvis har så kanske!! Hoppas!!

----------------------------------------

Här har dom blodiga flytningarna slutat!!! Igår kom det bara brunt "efter blod" och nu ingenting!! Nu håller jag tummarna för att det har slutat helt..
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??