• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fimpen72 skrev 2010-10-04 11:06:50 följande:
    Jag saknar barnlängtan här i tråden, hon har ju dessutom BIM imorgon.
    Hallåå!!!
    Ja jag funderar oxå på vad som har hänt!!!??
  • Eddam

Tråkigt för er som fått mens!! Men snart kommer en ny äl så ta och förträna lite till den! hehe

Jag har ätit mina tabletter på dag 3-7, har haft ett irriterat humör hela tiden, väldigt PMShumör. Från lite innan äl till mensen.
    Nu sista cykeln åt jag ju dag 5-9 eftersom tabletterna inte hann komma innan. Vilket tydligen var bra. Men jag har en känsla av att Pergon gav mig tunnare slemhinna och därför blev jag inte gravid medans dom utlänska tabletterna inte gjorde det.. Men det är ju bara min egen teori..

Pladdermaja; Skönt att du nog har äl.. Nu är bara den lite nervösa längtan till mensen..

Fimpen: Hur tidigt har du plussat innan?
    Jag testade ju bara dagen innan men nu ångrar jag mig lite och skulle ha velat veta hur tidigt det faktiskt skulle gett utslag.. Men men, det är ju surt att bli besviken oxå...

Sancia: När skulle du på VUL?
    Jag har som du börjat må lite illa, med sonen kom det oxå v7 så det är lite för tidigt än.. Jag börjar bli lite nervös för att det ska vara flera därinne...

• Eddam
    GakkenLive skrev 2010-10-05 08:23:41 följande:
    ...jag tycker min kom tidigare, bara plus det, för jag har så fåorbannat kort lutealfas.... =(.
    Ska ta upp det den 25 då jag ska på kontroll...
    Men detta var intressant med:
    sancia skrev 2010-10-04 21:24:31 följande:

Jag frågade min gyn förra gången jag var där varför vissa tar dag 3-7 och vissa tar dag 5-9. Han sa att det finns teorier om att cd 3-7 ger fler men svagare folliklar, medan dag 5-9 ger färre och starkare folliklar.

Jag fick ju för att stärka mina små ägg, o ändå fick jag dag 3-7.Men det kanske finns en annan anledning.Hursomhelst så tror jag att jag har många fler frågor på nästa besök.....

Ang min mens jag fick nu....
    Får panik för varje månad som går, o det känns som alla andra är väldigt fertila....
    Men jag funderade på min mens nu för den är konstig...funderar på ett tidigt mf....
    Äckelvarning
    Jag blöder som en gris rent ut sagt,det är så jag kan skopa ut blod var gång jag har torkat mig det senaste dygnet..Har massor med stora, riktigt stora klumpar...
    Kan ha med pergon att göra med, jag vet inte....Kan det vara så???

PS.Fick ung så i juli på mitt mf, så det kan vara....jag vet inte.....
    Jag är inte insatt i detta men det kan nog mycket möjligt vara ett tidigt missfall.. Det låter ju tyvärr inte som en vanlig mens iallafall.. Jag vet inte om det är något man kan kolla upp efteråt?!  Prata med din gyn..

Pladdermaja: Jag fick 13 dagars lutefas trots Pergon, alltså precis samma som jag alltid har haft..

K Berg: Här kan du läsa lite om PCO. http://www.pco-s.com/
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-05 09:38:17 följande:
    MIna barn är ju födda på stenåldernd =)
    2002 och 2004... då fanns det typ bara CB och Preg på apoteket och att testa före BIM fanns inte i min hjärna.
    Nu kliar det som fasiken i fingrarna
    Haha Såå länge sen var det ju inte.. haha.. Men 5-6 dagar innan BIM kan du väl börja.. Risken är väl rätt liten innan att det ska visa något, ägget har ju knappt hunnit fästa än då..
  • Eddam
    sancia skrev 2010-10-05 10:26:18 följande:
    Jag känner likadant. Läste i Lennart Nilssons bok precis efter det att jag hade haft ägglossning. Efter att ha läst lite tänkte jag att det aldrig skulle fungera.

Syskonmaking- Har ingen tid för VUL, funderar på att försöka gå privat om det går. Har du tid?

Hade du inte, dåå var det nog någon annan som skulle iväg..

Ja jag ska dit 20/10 för att se hur många det är, om det tickar något litet hjärta och var den/dom behagade att fastna.. Finns tydligen en ökad risk med Pergon att det kan bli utomkveds..
    Jag har ju gått privat redan nu med Perogn så det är samma som ska göra VUL.. Ska blli sååååå spännande!

• Eddam

Fimpen: Du som vill testa tidigt.. Jag fick hem lite tester idag. Bara för att dubbelkolla egentligen.. Här är resultatet:
    Idag på BIM +3 tror jag

Clearblue: Tydligt positivt

Rfsu: Svaagt men det syns att det är plus
    Billig sticka från Babytime: Lika svagt som Rfsu.

• Eddam

Bra att man skriver klart innan man skickar.. Obestämd
    Kolla skillnaden:

Så.. Skulle jag testa tidigt nästa gång så skulle jag nog köpa Clearblue även om dom är lite dyra..

• Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-05 17:22:40 följande:
    Är inte alla tre 25mIE/ml?
    Känsligheten hos Clearblue Graviditetstest och Clearblue Digitalt Graviditetstest är 25 mIE/ml i urin.
    (hittade den infon av clearblueexperten som svarade på frågor)
    Jo jag tror det.. Därför blev jag så förvånad att det blev så olika?! Skumt!

Pladdermaja: Jag håller helt med dig! Det är så härligt att både få info och kunna diskutera allt med några i samma sits plus att man får spy ur sig galla och man blir ändå bra peppad! Därför kan jag inte överge er trots att jag inte hör till er längre.. hihi

Vart ligger alla i tid nu? Är det några kvar som väntar på BIM? Eller är det ÄL väntan för alla?
  • Eddam
    GakkenLive skrev 2010-10-05 20:25:05 följande:
    Ha ha, ja vad gjorde alla innan FL! Hur fick man veta allt? Kanske är det så att ju mindre man vet desto mindre oroar man sig vilket ger större chans till graviditet... Nej, det tror jag inte på! Det här är en underbar ställe och en underbar tråd som ger stöd och hopp, ni är ALLA toppen!
    Jo jag tror det.. Därför blev jag så förvånad att det blev så olika?! Skumt!

Pladdermaja: Jag håller helt med dig! Det är så härligt att både få info och kunna diskutera allt med några i samma sits plus att man får spy ur sig galla och man blir ändå bra peppad! Därför kan jag inte överge er trots att jag inte hör till er längre.. hihi

Vart ligger alla i tid nu? Är det några kvar som väntar på BIM? Eller är det ÄL väntan för alla?
    Ja, här har den långa väntan på ÄL börjat...känns som evigheter dit.

Jag uppdaterade listan:

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking

........................

La mig på listan igen...
    Blödningen har minskat, men det kom många klumpar i dag. Har ingen direkt gyn att ringa till här, de här ett SJUKT DÅLIGT system i det här landet för hjälp anser jag, Suck.Det gör mig lite irriterad.Som sagt var.Nu när man är lite mer insatt, (som någon skrev,tack för Internet o Familje LIv, haha, skulle vara rådvill annnars.)
    så ska jag fråga mera på min kontroll som jag ska på den 25 oktober.
    Ska skriva lista =)
    Skönt att blödningen har minskat med skumt med klumparna! Har du googlat något det?

MD77: Tiden går snabbt!
  • Eddam
    flingan skrev 2010-10-05 17:16:47 följande:
    Måste vara underbart roligt att testa nu för dig, särskilt som du får plus varje gång Glad.
    Haha Jo det är ju trevligt men jag blir lite koko känner  jag för jag har börjat tolka streckens tjocklek och styrka. Koko blir man av allt.. haha
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??