Fler som snart ska börja med Pergotime??
Hallåå!!!
Tråkigt för er som fått mens!! Men snart kommer en ny äl så ta och förträna lite till den! hehe
Jag har ätit mina tabletter på dag 3-7, har haft ett irriterat humör hela tiden, väldigt PMShumör. Från lite innan äl till mensen.
Nu sista cykeln åt jag ju dag 5-9 eftersom tabletterna inte hann komma innan. Vilket tydligen var bra. Men jag har en känsla av att Pergon gav mig tunnare slemhinna och därför blev jag inte gravid medans dom utlänska tabletterna inte gjorde det.. Men det är ju bara min egen teori..
Pladdermaja; Skönt att du nog har äl.. Nu är bara den lite nervösa längtan till mensen..
Fimpen: Hur tidigt har du plussat innan?
Jag testade ju bara dagen innan men nu ångrar jag mig lite och skulle ha velat veta hur tidigt det faktiskt skulle gett utslag.. Men men, det är ju surt att bli besviken oxå...
Sancia: När skulle du på VUL?
Jag har som du börjat må lite illa, med sonen kom det oxå v7 så det är lite för tidigt än.. Jag börjar bli lite nervös för att det ska vara flera därinne...
Jag frågade min gyn förra gången jag var där varför vissa tar dag 3-7 och vissa tar dag 5-9. Han sa att det finns teorier om att cd 3-7 ger fler men svagare folliklar, medan dag 5-9 ger färre och starkare folliklar.
Hade du inte, dåå var det nog någon annan som skulle iväg..
Ja jag ska dit 20/10 för att se hur många det är, om det tickar något litet hjärta och var den/dom behagade att fastna.. Finns tydligen en ökad risk med Pergon att det kan bli utomkveds..
Jag har ju gått privat redan nu med Perogn så det är samma som ska göra VUL.. Ska blli sååååå spännande!
Fimpen: Du som vill testa tidigt.. Jag fick hem lite tester idag. Bara för att dubbelkolla egentligen.. Här är resultatet:
Idag på BIM +3 tror jag
Clearblue: Tydligt positivt
Rfsu: Svaagt men det syns att det är plus
Billig sticka från Babytime: Lika svagt som Rfsu.
Bra att man skriver klart innan man skickar..
Kolla skillnaden:
Så.. Skulle jag testa tidigt nästa gång så skulle jag nog köpa Clearblue även om dom är lite dyra..