• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fimpen72 skrev 2010-10-10 21:54:39 följande:
    Nä, känner inget spec. Lite lite mensvärk men mycket mindre symtom än förra månaden. Då mådde jag smått illa, hungrig osv. Men då var jag ju inte gravid.

Trots att jag varit gravid två ggn kommer jag inte ihåg hur det var.. hönshjärna Foten i munnen
    Med första barnet så hade jag ingen aning att jag var gravid så så himla mkt symtom kan jag ju inte haft.
    Nu när jag räknar ut det så plussade jag i v5+2 med henne och illamåendet och tröttheten kom strax efter.
    Kan ju säga att ja inte hade speciellt mycket symtom nu när jag plussade, samma med sonen. Men när det har varit mens på G så har PMSen gett mig mycket fler "symtom". Så det kan ju vara något på  gång för dig!!

Klart du ska testa!! Har man test  så ska man testa.. hehe.. Bara man inte blir för besviken när det visar  neg utan fortsätter att hoppas..
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-10-11 10:10:34 följande:
    ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL!!!
    till er alla testoholics

Just nu har jag flytningar som är "äl flytningar", tror jag! Genomskinliga, trådiga! Äggvita känsla som nån beskrev!
    Betyder det att jag har ÄL, haft ÄL, eller att ÄL e på G????
    -----------------------
    Pladdermaja: Hoppas att du får ett pos. svar
    Hejja!!!

Jag har mina älflytningar en hel vecka innan ÄL kom.. Så mys på ni!!
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-11 18:28:16 följande:
    har en jobbarkompis som äter pergo för första ggn.
    Hon har inte alls några känningar men hade redan idag på dag 16 3 stora äggblåsor så hon fick sexförbud (de var ca 20mm).
    Himla tur att hon får VUL.
    Oj! Vilken tur som sagt att hon får VUL!

Testat något mer?
  • Eddam
    sweetgirl89 skrev 2010-10-11 18:34:06 följande:
    vilken otur :( eller dom kanske redan myst senaste dagarna så det är för sent??

ska själv på VUL imorn igen då är det på dag 16 å min stora Äb som va 16 mm dag 12,, borde va ca 24 mm och den lilla som va 13mm (som jag hoppas inte växt) kan va ca 21 mm. Hoppas verkligen att inga fler ägg än dom 2 växt till sig,, annars blir jag väldigt ledsen :(
    Hoppas den ena har växt till sig nu!!
  • Eddam

sassa: Japp, jag var jättehungrig och konstant godissugen den sista kuren!

Fimpen: Håll ut.. Snart är det BIM!

-----------------------------------------------------------

Här känns det sådär.. Jag har en känsla av att det är något fel därinne i magen så nu vill jag att det blir den 20e så jag får se på VUL om det finns något tickande därinne eller inte.. Känns så seegt med en hel vecka till.. Suck!

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-10-13 11:05:33 följande:
    EN KAFFE och CIGGFRÅGA!!!
    Hur mycket kaffe dricker ni/dag?
    Cigaretter???
    har ju läst att kaffe kan försämra infert. men om det är bevisat vet jag inte?!

Jag dricker iaf 3-4 koppar/dag
    och aja baja mig men ibland kan jag ta en cigg, ibland ingen och tar jag en är det en/dag...
    Jag varken dricker kaffe eller röker i vanliga fall så det är inget problem för mig.. Men annars skulle jag nog försöka minska på det så mycket som möjligt, för när du väl plussar så blir det nog inte lättare att tvärt sluta..
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-10-13 11:42:01 följande:
    vad är det för känsla du har???
    Kan du inte be om att få komma tidigare??? usch jag hade oroat ihjäl mig!
    Säg till dom att det är emergency
    ------------------
    cigg kan jag gå flera dagar utan så det är inga problem när jag plussar! Skulle aldrig dra ett bloss omjag visste att jag var gravid! Kaffe, jo då det ska jag allt försöka! Även om det var längesedan jag var gravid så kommer jag ihåg att jag minskade med kaffet drastiskt
    -------------------
    Jag kan inte riktigt förklara det men det bara känns fel.. Tomt liksom.. En jobbig känsla... Jo jag kan nog få komma direkt om jag vill men jag känner att det är lika bra att vänta så länge som möjligt så den lille har en chans att få ett hjärta innan vi ska dit OM den nu lever. Jag hade en härlig ångestattack i natt när jag kom på att ALLT i mitt liv är skit.. Men nu känns det bättre igen. Tur att man har en karl som kan ta ner en på jorden igen..

Hur farligt är det med kaffe under graviditeten? Inte säger väl Bm att man iten får dricka alls va?
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-10-14 15:47:41 följande:
    Fick veta idag att jag har ett mindre myom i livmodern....kan det kanske påverka möjligheterna att bli gravid? När jag läst runt lite snabbt så verkar det inte som att man gör något åt dem om man inte har besvär. Någon som vet något mer?
    Jag vet ingenting om det men NEEEJJJJJ!!! Hoppas inte det minskar dina chanser!!! Håller tummarna!!
    Hur fick du veta det?

---------------------------------------

Någon som vet hur länge man brukar ha blodiga flytningar innan man börjar störtblöda vid missfall?
    Jag har haft ljusrosa eller små små blodblandade flytningar några gånger om dagen i flera dagar nu så jag antar att jag håller på att få missfall men det drar aldrig igång..
    Gravtesterna blir bara starkare och starkare oxå.. Så jag fattar ingenting.. har lite mensvärk till o från.. Men på onsdag sak jag till gyn antar jag. Ska ringa och prata med honom på tisdag när han jobbar igen..

Någon som vet eller har erfarenhet??
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-14 20:39:33 följande:
    Det behöver inte alls vara missfall. Slemhinnan är känslig och man kan ha blödningar/bruna flytningar utan att få missfall.
    Molvärk/mensvärk är också jättevanligt, jag låg och grät av smärta vid första graviditeten plus hade både störtblödning och sedan en veckan med bruna flytningar.
    Det var i v5 och i v6 lugnade det ner sig och jag fick se ett pickande hjärta =)

Håller tummarna för att det är samma för mig!!

Med sonen var allt HEEEELT normalt som det heter förutom illamåendet men annars hade jag inga känningar av något annat så nu känns det ju helt hopplöst! Fast ditt inlägg gav mig lite hopp igen! Tack!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??