• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

MD77 skrev 2010-10-29 13:19:29 följande:
    Ja, det tycker jag! Starta en sån tråd Sassa Glad Vad ska vi döpa den till?
    ja det hade vart riktigt roligt att följas åt nu när vi har kämpat så tillsammans
    Ge mig ett namnförslag
    "Vi som kämpade" eller nåt liknande...

jag hänger fort. med här för att kolla hur det går...
  • sassa07
    sweetgirl89 skrev 2010-10-29 13:32:38 följande:
    kanske nåt i stil med: vi som kämpade och fick + med pergotime?
    så blir det
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-10-29 13:32:42 följande:
    "Gravida Pergokämpar" kanske Glad
    den va bra... ole dole doff hihihi
  • sassa07
    www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-113/m55318106.html

Hit ska vi ALLA här i tråden...

(kanske la den i "fel" kategori, men BF gruppen går ju inte då vi alla har/kommer att ha olika BF månader, jaja strunt samma bara vi kan följas åt )

PUST!
    Jag sitter i en krånglig situation idag/ikväll!! Vi har 2ggr om året (planerat) partaj med jobbet!! Och just idag är det fest!
    Vad ska jag göra?? ingen vet å ingen ska få veta heller tycker det är lite väl tidigt ännu!
    Jag funderar starkt på att ta mig en öl me dom andra och  smutta på den, hälla ut lite då å då kanske
    jag brukar ju inte säga nej så denna gången blir väl misstänksam om jag absolut inte tar något...
    Ju fullare dom blir så märker dom ju inte att jag kanske inte dricker hehehe

Vad hade ni gjort??? skulle ni vågat ta lite öl???
  • sassa07
    {#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Fjällräven: 3/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Fimpen72: - BIM 16/11
    Catlover: BIM?
    mira69: BIM 19/11
    Kaakis: 24/11 antar jag 
    Rose83??
    ellenkey: 30/10

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11 4e pergokuren (första dubbelkuren)
    sweetgirl89 BF 11-07-03 1a enkelkuren
    Sassa07: BF 11-07-03  3e Pergokuren
    LillaMy3  BF 11-07-09 6e pergokuren
    MD77: BF 11-07-09 3:e pergokuren
  • sassa07
    ellenkey skrev 2010-10-29 14:09:43 följande:
    Kan nån lägga till mig på listan, vet inte hur man gör så fina blommor BIM 30/10, alltså imorgon. Men jag tror inte att mensen kommer då jag äter progesteron.. väntar till ons för att testa om inte mensen kommit innan.

sassa: Det är ju så tidigt i graviditeten så det är egentligen ingen fara att du dricker en öl, många som är gravida vet ju inte ens om det förrän de gått flera veckor över tiden (antar att de inte hänger på fl haha). Men det kan ju kännas olustigt att dricka, hade nog sagt nåt om att jag åt pencillin eller så.
    Du e med

Jag har ju läst någonstans att innan v6 är det "ok" men jag har absolut INTE tänkt att bli full eller dricka mängder med öl.
    Men som du skriver det känns olustigt att dricka... Vi har kämpat i 1,5 år för detta lilla liv i magen, jag vill inte förstöra något!!

ha en underbar fredags kväll tjejer
  • sassa07

ellenkey: Jag förstår oxå hur du känner nä sånt är inte kul att höra! Men snart är det din tur att ha magen i vädret! Och glöm inte att du kan ALDRIG dra ner stämningen i denna tråd! Vi kämpar,pushar och finns här för varandra.... Snart plussar du

------------
    syskonmaking: Jag e oxå med här tills alla har plussat Kul att följas åt
    ----------
    k berg: Du ska oxå skriva i den tråden snart
    -----------

Jag klarade mig bra på festen igår Smuttade på min 0,5 l öl på jobbet och fick väl i mig 1/4 del av det!  Sen när vi kom till festen så tog jag en drink (alkofri) men ölen ramlade in en efter en till alla och där satt jag med min drink å 3 öl hehe...

• sassa07
    ellenkey skrev 2010-10-31 06:41:36 följande:
    syskon: Haha ja jag skulle sagt nåt sånt, men jag fick istället bita ihop för att kunna säga grattis typ.. men idag känns det lite bättre.. dock testade jag negativt i morse, bim+1 så nu har jag svart på vitt att det inte blev nåt, men jag ska ringa gyn som sagt så att jag hinner börja med pergo denna månad.

sassa: Skönt att du klarade dig på festen, vilken vecka är du i nu förresten?
    Skönt att du känner dig bättre idag Men skiiit att det visade neg. Kämpa vidare, snart har du ditt plus! En stor kram till dig från mig!
    Enl. FL's grav. uträkning är jag i v 4+6 men jag ska till MVC imon så vi får väl se vad hon säger
  • sassa07

k berg & gakkenlive: Testar ni er imon??? Håller tummarna

pladdermaja: Du e inte med på listan

• sassa07
    FannyB skrev 2010-11-01 08:37:26 följande:
    god måndag tjejer!

i lördags hade vi fest här hemma. när alla hade kommit gick jag runt och delade ut välkomstdrinkar. "är det alkohol i den?" frågade en av de kvinnliga gästerna. när jag svarade Ja så tackade hon väldigt bestämt Nej och drack istället päronsoda. jag fattade ju direkt vad som stod på. och mycket riktigt, en stund senare kom hon fram och log sådär hemlighetsfullt så jag behövde inte ens fråga nåt mer utan jag sa bara "grattis!!". men sen fick jag KÄMPA för att inte börja lipa. jag drog undan min sambo och viskade att det paret ska ha barn. "VA ROLIGT!" säger han, och verkligen menar det.. vilket pucko han är iblandFlört!! så ellenkey - du är inte ensam om att känna så...Skäms

japp, idag är det bim. usch va läskigt. jag har inga test hemma, men jag funderar på att köpa nu innan jobbet. ingen mens ännu alltså. inga direkta tecken på varken mens eller graviditet. jag brukar aldrig känna mig öm i brösten inför mens, men nu är jag väldigt öm, fast bara i den ena tutten.. är inte det lite konstigt?!

Gakken - ska du testa idag?

ni andra får tok-hålla era tummar nu.... tack på förhand!!
    Usch fy vilken jobbig situation! det där låter precis som min sambo hehe... manligt syndrom kanske!
    jag kände mig oxå lipfärdig veckan innan BIM!!
    Stick å köp ett test!!! Jag håller tummarna...
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??