• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

ellenkey skrev 2010-10-20 09:08:44 följande:
    Oj vad ni har skrivit!

Jag förstod inte om äl-sekret var viktigt eller ej? Har iaf inget sekret nu men har haft innan jag fick problem med mina cykler... då blev jag gravid snabbt. Nu har jag äl iaf. stickan visade positivt idag så det stämmer det läkaren sagt att jag skulle ha äl tors-fre.. troligtvis har jag äl imorgon, stickan brukar visa pos dagen innan.. så nu gäller det att få till det också..
    Vad jag förstår så är det inte alla som får det där speciella äl-sekret! Jag hade det 1 dag denna cykeln...
    så det är nog olika på oss alla! Men kör hårt nu och se till att fixa ett +
  • sassa07

Syskonmaking: ÅÅååå så härligt att höra att allt e bra Jag e oxå lite avis men sååå glad för din skull!!!
    ----------
    Sitter här å läser min journal jag har fått hem....

Så här står det från VUL på dag 10:
    "Synlig endometrieslemhinna trippelutseende på 6,5 mm. Hö ovarium förstorat, största synliga follikeln på
    13 mm i övrigt smått. Hö ovarium även det lätt förstorat"

Dom har skrivit HÖ 2 ggr, borde inte en vara VÄ???
    I vilket fall, låter detta positivt???
    Jag ska ringa imon å se om dom fått mina provsvar från Progesteron testet som jag gjorde i förra veckan!!

Jag kommer inte att vara hemma på min BIM dag! Så jag känner mig lite nojig.. Ska iväg på en trip till Barcelona med goda vänner (barnfritt ) Så tidigast tisdag kan jag testa mig! Men jag tänker njuta av denna resan så får jag ta smällen om det börjar forsa i utlandet!
    Men jag går hela tiden å funderar gravid, inte-gravid, gravid osv... Knäpp man blir!!

• sassa07

Lillamy3: Så som du beskriver i ditt inlägg ovan så känner jag exakt!!! Jag har oxå vart tok hungrig och sugen hela denna cykeln!
    "nu måste det tatt sig" så går jag runt hela tiden just nu och tänker!! JAg e inne på 3e kuren pergo...
    Man måste få gnälla av sig lite så gnäll på.  Det är jobbigt och frustrerande det vi alla går igenom! men vi ska banne mig ha ett plus snart!!! Heja oss...
    Jag kanske har frågat innan men: hur länge har ni försökt???

• sassa07

Tack iaf ellenkey Kanske Barnlängtan kikar in här idag
    ---------
    Jag har fått svar på mitt progesterontest, hade 35,1! Har googlat lite och det verkar som om jag har haft ÄL! Sköterskan jag pratade med "trodde" oxå så, tycker väl att hon borde kunna lite mer, eller jag kanske har fel!

• sassa07

Tack tjejer, ja det ska bli skönt att lämna hjärnverkstaden hemma!

Barnlängtan: Tack för svaret

kaakis: Jag har BIM den 24e och jag känner heller inget! Jo jag har ätit mycket och gråtfärdig för minsta lilla men vem vet vad kroppen kan ställa till med... Jag litar inte på min kropp förrän jag ser ett +

MD77: Lycka till på dejten

Trevlig helg alla ni underbara här i tråden

• sassa07

Sweetgirl: GRATTIS!!! JIIIPPIIIIIIIII

Ska ta å läsa alla inlägg strax...

Shit jag vet inte om jag ska tolka ett + på stickan :-/
    Testade mig nu på kvällen efter att vi kom hem, det visar ett svagt svagt streck... Jag har typ ta't 58 kort för att ladda upp här, men det blir inga bra kort!
    Jag har ett "billigt" test kvar och ett CB från apoteket!
    Jag är så rädd att mensen skall dyka upp att jag mår illa...

Jag sa till min sambo nu gå jag in å testar,ska du verkligen sa han, då han vet hur besviken jag blir  innan jag gick in blev jag helt skakig och hjärtat slog attans fort, och gör fortfarande :-/
    Hur 17 ska jag tolka detta....

• sassa07
    MD77 skrev 2010-10-25 19:43:27 följande:
    Åh vad spännande Sassa! Glad
    Om du ser ett svagt streck så måste du ju vara gravid. Helt underbart i så fall! Testa med morgonurin imorgon så kommer det nog att vara starkare.

GRATTIS!!!
    Jo jag hade ju egentligen tänkt att vänta tills imon med morgonurin. men jag kunde inte hålla mig när vi kom hem! Jag e rädd!!!

Tråkigt med din dejt, ja man ska väl ha en man med lite stake i sig!!!  men din prins kommer att stå där den dan du minst anar det.
    Hur mår du annars??? Känner du något annorlunda???
  • sassa07

Sancia: Va inte ditt streck oxå svagt???

• sassa07
    Eddam skrev 2010-10-25 21:13:19 följande:
    Jag vågar oxå skriva GRATTIS!!!!!!!!!!!
    Jag fick oxå svagt svagt på dom billiga stickorna men ett stort fett plus på CB.. Testa imorgon igen och blir det ett streck igen spelar ingen roll om det är svagt så tolka det som Gravid!!!!

Har du fått svaga plus förut fast du inte varit gravid?
    Det har aldrig vart ett streck innan! Jag går här hemma speedad

Lätt att säga nu kanske men jag har inte haft jättemycket mensvärk denna gången som jag har haft innan, plus att jag har ätit som en häst och vart gråtfärdig! men vem vet???
    Usch va orolig jag känner mig! Skönt att höra att ni är fler som haft svaga streck!
    Jag var tvungen att ringa mamma och säga att jag "kanske" är gravid!
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-10-25 20:04:35 följande:
    Ja, jag klarar inte av en mes, måste ha någon med lite stake som sagtGlad

Med alla hormoner i kroppen så är det nog bara dem som spökar. Jag ser ut att vara gravid i 3:e månaden eftersom att jag är uppsvullen av progesteronet och sen är det pergon som ger värk i magen till och från. Kul att få känna på hur det känns att vara gravid...ser inte klok ut!Glad
    Det kommer att leda till något fint om 9 månader Då kommer du att ha glömt av hur du mådde å såg ut
    Håller tummar å tår för dig
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??