• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

MD77: Du skrev i ett inlägg att du kände dig uppsvullen! Menar du från topp till tå eller bara magpartiet???
    För ibland känner jag mig som en ballong och ibland känns det bara som om magen blir en ballong!

Syskonmaking: Någon mer blodstrimma???

--------------------------

Dum tanke kanske, men ibland vid sex så känns det som om allt bara rinner ut när man är färdig! och ibland känns det som det kan komma ut flera timmar senare! Beror det på spermiemängden?? Och dom som kommer ut är väl de sämre spermierna!
    Igår så kändes magen stenhård när vi hade sex, och det gjorde ont när han va i mig! Nån som känt så??? Jag har känt det några gånger innan???

• sassa07
    GakkenLive skrev 2010-10-08 08:20:39 följande:

...har nog haft tidernas kortaste mens, knappt två dagar.Brukar ha 4 i alla fall.Kan ju iofs bero på pergon, kanske.
    Btw, någon som har fått superutbrott med finnar då ni har ätit pergo???
    Fick massor just då mensen kom...

Hur går det för er andra då?
    Jag smådeppar lite över att det inte funkade med pergon nu...:
    ... men är glad att den håller i sig en äl till...
    ....Att det är äl omkring nästa helg...
    ....Att jag har fått min läkartid den 25e =)......
    ....o ja...just det att det är FREDAG!!!!
    Ha en fin fredag alla =)

Jag tycker oxå att jag fick en massa massa finnar någon dag innan mensen skulle komma!
    Jag tror att vi alla har våra depp dagar så du är inte ensam!!! man måste få ha det ibland! Det är ingen dans på rosor vad vi får gå igenom.
    Idag kom IVF papprena på posten! Usch! känns la sådär kul...
  • sassa07

MD77&Sweetgirl: Härligt att höra att ni har fina äb och slemhinnor! Håller tummarna

• sassa07

Syskonmaking: Nja, det är väl bara det att man kanske inte trodde eller hade hoppats på att det skulle gå så långt att man skulle får göra IVF!!
    Men vi ska dit iaf och prata så får vi se sen...
    Jag/vi har funderat lite på om vi inte ska köra klart pergokurerna som e kvar och sen köra IVF isf, det kan ju finnas under att man kan bli gravid. Jag har enl. läkaren 2ggr kvar att äta pergo (varann månad).

• sassa07

Sweetgirl89 (å ni alla andra): Jag håller med, känns som alla blir gravida! Och sen blir dom som inte vill gravida, gravda iaf! och vi får kämpa!
    Lång historia kort... Jag har en gammal vän som gick ner i knarkträsket när hennes mamma dog för 5 års sen (Jag e absolut INTE i dom kretsarna) men hon fick barn i dec förra året, i vecka 24 föddes barnet! Men tråkigt nog så överlevde inte barnet, han dog för 3v sedan och jag var på begravning i fredags, usch säger jag vad hemskt.
    Hon är gravid igen och ska ha i feb. Hon storröker! Hemmet ser ut som f-n, soc/mvc skulle se det alltså!  
    Så nä det är inte rättvist här i livet! Själv försöker man, har två fasta inkomster, nyköpt hus men gravid det kan jag inte bli!!! Baka bröd,kakor e jag bra på men jag skulle avstå från att baka bröd och kakor om jag bara fick vara/bli gravid!!  
    Nä idag söndag känns livet unfair!!!
    -----------------
    Fimpen72: hur går det med "8an"  
    --------------------------- 

• sassa07
    flingan skrev 2010-10-10 19:09:28 följande:
    Svårt att säga, är ju så olika. Har hört att man kan ha en stegring, som sedan försvinner för att sedan komma åter och först då är det äl på gång. Men det är ju bra att kombinera olika "signaler" för att lokalisera äl, tycker jag iaf. Håll koll på flytningarna, när de blir klara och elastiska är det äl på gång. Sedan känner en del av molvärk som tecken på äl. Så om du enbart hade utslag på ältestet och inga andra känningar så kanske äl ännu inte har skett. Men det är ju bara min teori så att säga.
    jag e här
    Än har jag inte haft sådana flytningar och är på dag 19 idag! Men vi alla har ju olika flytningar!
    Vi har sex varann dag (då jag inte äl testar). Men jag har haft lite molande värk till å från i helgen...
    Varje gång mensen har kommit så "ångrar" jag att man kanske inte hade sex lite oftare eller om man slutade förtidigt att sexa i cykeln, vem vet!!!
    men denna månaden ska det bli ett plus!
    --------------------
    Syskonmaking: Ja tack o lov att det finns! Men vi kör nog klart med pergo.... Hoppas ju att det är äl på g nu eller varit

Jag har BIM 22e
  • sassa07

ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL!!!
    till er alla testoholics

Just nu har jag flytningar som är "äl flytningar", tror jag! Genomskinliga, trådiga! Äggvita känsla som nån beskrev!
    Betyder det att jag har ÄL, haft ÄL, eller att ÄL e på G????
    -----------------------
    Pladdermaja: Hoppas att du får ett pos. svar

• sassa07
    flingan skrev 2010-10-11 10:14:33 följande:
    Älflytningar låter lovande.Glad  Vissa får flytningar redan en vecka innan äl, andra i samband med äl. Jag får mina någon dag före. Kolla med ältest för att vara på den säkra sidan. Men en sak är säker, mys mycket nu! Flytningarna hjälper ju simmarna på vägen och gör att de kan leva i upp till flera dygn i väntan på ägget. Så hoppa då din karl!!!
    jag äl testar inte!! för jobbigt och stressigt! Jag är på dag 20 av ca33 dagar så hoppas att det är äl! Vi myste i lördags... yes han ska bli påhoppad!
  • sassa07
    {#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 24/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking

-------------
    Hoppar fram till 24e ist!!! Räknade fel....
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-10-11 19:01:16 följande:
    Härligt!Glad Jag brukar ha Äl-flytningar ca 3 dagar innan. Hoppas att det blir fin fina guldägg nu!
    Det har inte kommit någon mer... ursäkta mig för ingående info,  men jag e inte snustorr heller!!!
    1v innan ÄL har några fått detta(tidigare inlägg) men jag har ju ca 13-14 dagar kvar till BIM så för mig känns det som äl kanske är här! Tror du man kan ha missat äl???
    -----------------
    k berg: jag svettades oxå en hel del!!!
    --------------------
    Sweetgirl89: Lycka till imon!!!
    ---------------
     Barnlängtan: Du som är så duktigt påläst, jag undrar?? Om man har ÄL flytningar, har man missat äl, ska man ha äl eller har man äl??? Tack
    -----------
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??