Lellebror skrev 2011-02-17 23:43:50 följande:
hehe jag hade problem med mitt ADSL för längesen.
Satt och pratade med deras support flera gånger och idiotförklarade dom, dom åtgärder dom tyckte att jag skulle göra hade inget med felet att göra.
tillslut så startade dom logg på bredbandet och upptäckte att jag kopplades ner från nätet med väldigt konstiga mellanrum. tillslut skickade dom ut en tekniker, det visade sig att det var glapp i en kabel i deras telestation :)
dom försökte bland annat hävda att jag bodde för långt frånstationen och jag därför även hade så låg hastighet.
jag låg på 0,8mbit och grannen med exakt lika långt låg strax över 4mbit. plinten som delade mellan husen stog exakt mitt mellan oss, så vi hade lika långt, berodde oxå på deras station visade det sig
jag har stadsnät.. o inget mer än ett uttag på väggen så jag kan inte starta om nåt modem eller liknande.. jag har ingen router som det skulle kunna vara fel på... jag bytte ut kabeln mellan datorn o uttaget igår (visserligen till en annan gammal men ändå).. så det som finns kvar är väl att byta dator eller be dom kolla upp deras uttag.....