HäxanSurtant skrev 2012-01-07 16:14:58 följande:
Ja dom är ju det. Själv har jag typ ångest, gjorde allergi test i höst, trodde de var pollen, men de är katter och jag har tre. Vem fan vill ha tre katter om man vill omplacera dom? Typ ingen.. Samtidigt får jag ångest av tanken på att omplacera dom, då de är katter jag typ räddat från döden och jag anser att dom är mitt ansvar. Men dom gör mig ju tydligen sjuk och jag kan inte låta bli att undra om det är allergin som dragit ner mitt immunförsvar så jävligt, om det ens är möjligt, om det är allergin som gör mig trött eller om jag hade varit det ändå.
Läkaren menar att jag nog haft tur hela livet med katter innan och lyckats få katter som inte har så mkt hormon som jag reagerat på. De kom nu med sista katten som är drygt ett år, när han var runt 6 mån i våras så började jag bli dålig, så kanske var det för att han blev könsmogen då och laddades med hormoner eller nått.
Det äter upp mig, för han är dotterns katt, kan ju inte ge bort honom och inte de andra två. Men samtidigt så kanske ett liv utan katter gör mig friskare. Jag vet ju inte ens vad allergi gör med folk, men kroppen osv så icke insatt är jag. Att omplacera de 2 äldre är nog lättare, då de är ganska vackra bägge två, den yngre är svart och vanlig, dock med lite fräckt spräckel av vitt i pälsen, som om någon skvätt med en pensel på honom, men det är svårt att fota så det syns.
Tugg tugg, jag maler och stöter detta hela tiden känns det som. Hundar tålde jag dock, får väl vara glad för det. Men de blir ju knepigt eftersom jag faktiskt var inne på att göra mig av med henne (omplacera) så hon får komma till någon som vill och orkar jobba mer med henne. Inte för att hon verkar må minsta dåligt av hur hon har det nu, för hon är lugn som en filbunke och glad.
Nej fyyy vad jobbigt..!
Men, ja, beror ju på hur pass illa allergin är, men en del klarar sig bra om de äter mediciner samtidigt (har en arbetskamrat som är allergisk mot sina katter, upptäckte det för något år sedan, men äter medicin när hon är hemma med dem o då går det bra.
Är säkerligen allergin som gör resten, imunförsvaret sätts ju ner ordentligt då, vilket gör att man så mycket lättare drar på sig annat, tröttheten även den antagligen pga detta.