• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

I dag har vi varit på köpcentrumet Alfa, det var ganska långt (och varmt) att åka dit. I går var vi på Salve restaurang, den var sådär. Okey men inte mer..

LinaEm: Vi bor på Domina Inn, okey hotell.. Den italienska som hade god mat var Leonardo som ligger på samma gata som Hotel Monica. The flying frog rekomenderas oxå. I kväll ska vi prova kinamat.

Tistel: Missade helt ditt meddelande om träff, den där lilla ettan syns ju inte om man inte tittar just där. (sitter på en liten mac) Hoppas ni hade det trevligt!  Vi tänkte åka till Jurmala på fredag. Börjar smått längta hem nu..Trots den stora dagen i morgon, vi ska vara där väldigt sent på Em...

Hoppas att alla äggen klarar sig, det skulle släppa en stor sten från axlarna. Men detta är den åttonde insättningen och jag tar inte ut nåt i förskott, vi har aldrig nånsin fått plus. Inte ens i närheten...

• MrsCecilia

Grattis SIv77. Vilken lycka! Bra start på helgen Flört

Idag är det vår tur. Äntligen! Vi ska vara där sent så vi tänkte åka och shoppa lite först..Vi har köpt ett tredagars kort på lokaltrafiken, mycket praktiskt när man far runt. Vi har åkt så mkt att maken kan alla linjer på bussar och spårvagnar nu

• MrsCecilia

Då har vi varit på ET. Det blev två perfekta embryon och 8 till frysen. GladJag fick akupunktur före och efter. Det var en väldans massa om medicinerna oxå. Vi tyckte doktorn sa att jag skulle minska progynonet, men Nadia sa att det skulle vara samma dos.  Och sen fattade jag inte om jag skulle börja med någon av medicinerna i kväll..Obestämd

Vi fick bild med oss på de små fröna oxå :)

Jag ska ta
    progynon 3 ggr/dag
    Progesteron 3ggr/dag
    dexamethasone (kortison) 1ggn/dag 
    hjertomagnyl 1ggn/dag 
    folic acid 1ggn/dag 

• MrsCecilia

Hinos och Bollan: Hm, har aldrig tagit kortison förut, det är första gången. Får se vad magen tycker om första dosen i kväll. Vad fick ni för besvär av kortisonet?

Tistel: Tack och tråkigt för dig med slemhinnan. Hoppas din mens kommer snart så det blir er tur! Jag har fått för mig att det är samma chans för FET, alltså ingen skillnad.  

• MrsCecilia

Ruvardag 4, Usch vad jag avskyr denna ovisshet! 

Jag svar från CVL att de skickar hem remisser till mig och jag ska gå till Medilabs provtagningsställen. Jag får stå för blodprovskostnaden själv (hittar ingen sådan information någonstans på medilab) vet nån vad det kostar?

Men nu till den stora frågan. Jag är på tjänsteresa tis-tors 14-16/6 och blodproverna ska tas 15 och 17/6. Nog måste det väl gå bra om jag tar dem den 13 och 17/6? Eller måste det vara exakt tre dagar emellan?

• MrsCecilia

Är på ruvardag 8, så jag uppdaterar listan. 

Tistel: Skönt att de inte verkar ha sommarstängt! Bra att ni kan dra igång redan!

På gång:
    Tistel Preliminärt ET 30/5
    Smugs ET 13/6

Ruvare:
    Leia83 FET 13/5 
    Bollan FET 17/5
    Siv77 ET 23/5
    von Hiram ET 26/5
    Pysseltomten, ET 28/5
    MrsCelan ET 2/6

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5

• MrsCecilia

Hej Melan och hjärtligt välkommen till oss! Du kommer liksom oss gilla Ava-klinken i Riga och det ska bli spännande att följa din resa. Skriv gärna in dig på listan!

Mimmi65: Vad tråkigt att det inte fungerade, usch denna besvikelse. Skönt att ni har ägg kvar i frysen! 

Svar på tråden AVA klinik i Riga