• Memaja

AVA klinik i Riga

Om allt går vägen behöver du bara göra en resa för själva ET. Och då kan du flyga hem samma dag.
    Nej, du behöver inte göra UL i Riga utan det kan du göra hos din gynekolog här i Sverige. Samma sak gäller medicinerna, om du har en bra gynekolog kan hon/han skriva om dem till svenska recept. Efter själva ET har du bara email, eller om du vill telefonkontakt, med dem.

Och som Hinos sa, ta taxi ifrån flygplatsen, som du beställer och betalar inne i terminalen, brevid utgången.
    Ni kan känna er hur säkra som helst och själva kliniken ligger nog i den finaste/exklusivaste delen av Riga (då det ligger massor med ambassader runt omkring)..

Lycka till!

• Memaja
    Hinos skrev 2011-02-27 13:52:34 följande:
    Ja, det hoppas jag också men nu har jag även molvärk och det hade jag inte förra gången... men det hade ju varit häftigt!
    Hinos, hur går det för dig?
  • Memaja
    Nidra skrev 2011-02-28 18:50:18 följande:
    Hej!

Är precis hemkommen från VUL och allt såg bra ut. Vi såg TVÅ små hjärtan som pickade! Fostren var 14 respektive 16 mm och alldeles perfekta för tiden! Vi är fortfarande i chock och har svårt att få in det i huvudet. Två stycken! Skrattande
    Nidra, grattis till tvillingarna!
    Och välkommen till klubben!
  • Memaja
    Inväntar start:

På gång:
    Ungkvinna FET troligen 23 dec
    LinaEm ET mitten av april IVFdagar prel ET 18/4
    MrsCelan prel ET 2/5
    Bollan FET mars-april

Ruvare:
    Hinos syskonförsök, ÄD 19/2 testdag 6/3

Gravid:
    IGOR: FET gravd BF 110403. Planerat snitt den 15/3-11.
    Akkie77 DET 4/10 Testa +14/10
    Tea75 FET 10/11 + 26/11
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar BF 110825
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
  • Memaja
    chockad skrev 2011-03-03 20:09:04 följande:
    Nu är jag tillbaka från Ava, dem satte in 2 blastocyster av jättebra kvalite och så fick vi fem blastisar till frysen=) Vilket Violetta tyckte var ovanligt många blastisar=) 
    känns mycket skoj! 
    Det var toppen att bo på hotell Domina Inn, endast 2 gator från Ava och så fanns det flygplats buss som kom dit, kostade bara 13 kronor. 
    Verkligen nåt att rekommendera !

Synd bara att man ska vara så sjuk, hade feber och lock för öronen när jag var där, tur att min man var med. Han fick vara mina öron=)

Men oj vad tabletter man ska ta nu i några veckor, fick köpa en del när vi var där tex trombyl. 

Nu ser jag fram emot testdag den 15 mars=) 
    Härligt att höra att allt gick bra och det riktigt kvalitet på blastisarna.
    Håller tummarna att de vill stanna kvar som inneboende hos dig!

/Memaja
  • Memaja

Hinos,
    Åh, vad glad jag blir för din skull! Grattis!

• Memaja

Det är ju fantastiska nyheter, chockad! Grattis!

• Memaja
    leia83 skrev 2011-04-08 00:15:43 följande:
    tack før svaret hinos. Blev lite førvirrad dær ett tag. Får i alla fall hjælpen av EGV om det skulle behøvas
    Leia, jag gjorde ju inte embryo donation på AVA men däremot så tog jag både donerade ägg och sperma, det alternativiet finns ju hos AVA om ni vill prova det?

Sedan kan jag berätta att jag var på RUL igår (är i vecka 19+5). Allt såg helt normalt ut på båda mina små pyren; hjärtat, njurarna, fötterna, läpparna, hjärnan - Allt! Åh, det känns så skönt! Och är så farschinerad att de kan se allt detta på ultraljudet, själv har man ibland svårt att se vad man tittat på.

Och nu nu vet jag vilka det är som ligger där inne och växer och mår bra. Det är en pojke och en flicka!!! Jag är så lycklig! Tänk att få en av varje - vilken lycka! Och jag känner också att då kommer det också bli lättare för alla att inte bara "klumpa ihop" dem som "Tvillingarna" utan de blir mycket mer två egna individer.

• Memaja
    Hinos skrev 2011-04-17 21:12:16 följande:
    Är det någon som har en nedtrappningsplan som jag kan få?? Jag har försökt få en sen i onsdag men får ingen. Jag som alltid får svar direkt från Riga. Nadia skrev att jag skulle få en men har inte fått någon ännu...
    Hinos, You've got mail!

Hoppas att ni mår bra och att ni känner att ni väljer rätt beslut!
  • Memaja

Uppdaterar även jag listan lite....

På gång: 
    LinaEm prel ET 29 april 
    IVFdagar prel ET 20/4 
    Pysseltomten, ET 2/5
    MrsCelan ET 30/5 
    Bollan FET 19/5 
    Tistel Preliminärt ET 30/5

Ruvare: 

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke 
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka  BF 110825
    Hinos ET 19/2 BF 111112
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17

• Memaja

Leia, har du provat akupunktur? Det satte fart på mina slemhinnor.

• Memaja

Hinos, jag har tänkt på dig och jag tycker du är så stark som går igenom detta nu! You go girl!

Kram

• Memaja
    Tistel skrev 2011-05-25 16:36:57 följande:
    Mrs Celan, önskar att min slemhinna var så tjock... har ätit Progynon sedan 10/5 och min slemhinna stannade tyvärr på 6 mm (varit så sedan 19/5).
    Fick besked från AVA idag att börja med Trombyl.... någon annan som har upplevt liknande och fått den att växa till sig?

MrsCelan vi går väldigt i samma fotspår, *ler* började med Progynon på samma dag och är planerade på samma dag. Tanken på att vi skulle dela donator hade inte slagit mig.  Bara det blir ett litet knyte till oss, så kan resterande för hoppningsvis göra ett annat par lyckliga. OM det blir embryon som klarar sig efter att vi lyckats få ett litet mirakel, så kommer dessa att skänkas till ett annat par som kan göra dem lika lyckliga.

Solskenskramar till alla som vandrar på samma väg!
    jag tog även akupunktur för att hjälpa slemhinnorna på traven!
  • Memaja

Mela, välkommen hit!. Jag fick massor med stöd genom denna tråd. Speciellt när man är singel är extra skönt att ha nångon att "prata" med som är lika insatta. Jag kommer att hålla extra mycket tummarna för dig och hoppas att du lyckas snabbt som jag gjorde, dvs på första försöket. Nu sitter jag här med magen i vädret och kan fortfarande inte riktigt förstå att jag ska bli tvåbarnsmamma om ca 2 månader. Helt fantastiskt!

Kram!

• Memaja
    På gång:
    Tistel - FET september/oktober
    Bollan -ET prel 7/11
    MrsCelan, 38 år, 5 IVF, 2 ÄD, 2 FET , FET 3 ??
    Smugs - ET prel 24/11
    Sissan - första besöket på AVA  23/11 

Ruvare:
    Skrutten04 (ET 24/10) -testdag 7/11 + 9/11
    Hej på er allihop,

Nu var det väldigt länge sedan jag var på den här sidan men för ett drygt år sedan så hängde jag här nästan dagligen. Men nu kan jag meddela att i mitten av augusti blev jag stolt mamma till en flicka och en pojke och självklart är de de finaste bebisarna i hela världen.

Så kämpa på alla tjejer!

Gravid:

Ahavamaria - ET 26/8
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)
    Ynklan - ET 19/10 2011. BF 120708

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228
    Akkie77 - Theo, född 20110622
    Tea75 -Pojke 20110720
    Memaja - Flicka och pojke 110812
    Hinos - Irma & Elvira 110929

Svar på tråden AVA klinik i Riga