• Frazze

AVA klinik i Riga

zaq1234 skrev 2015-08-18 22:01:13 följande:

Frasse, jsg tyckte sängen var bra. wifi bra. Frukosten var det trist bröd samt ingen fil, bara socker yoghurt och sedan en massa som man inte vill ha till frukost typ sill ägghalvor med majonäs. Men jag valde ändå att bo där alla ggr pga av läget, jag tog alltid bussen från flygplatsen o då var det nära busshållplatsen samt just mitt i gamla stan, jätte mysigt på sommaren.

Ok! Ja jag som inte äter bröd längre kanske får det jobbigt då! Jag har supersvårt att veta vad jag ska äta just till frukost. Min mage gillar inte en massa frukt har jag märkt. Ej heller att skippa pastan, potatisen, och riset och byta det mot grönsaker. Har man IBS så har man tydligen det! Magen gillar keso och kvarg (med socker i) till frukost. Testade havregrynsgröt på glutenfria havregryn och kokosmjölk alltså kokt i kokosmjölk. Mums! Men då så sparkade den bakut direkt! Vi ska kolla Albert hotel igen, fick tipset från en annan här på fl. Tysligen så har olika hotellsidor olika många rum. Så vi testar när vi vet mer om exakt datum. Hur har det vart för dig? När har du kunnat boka? Har ditt preliminärdatum stämt någon gång?
  • Frazze
    zaq1234 skrev 2015-08-19 13:04:24 följande:

Mitt prel datum har alltid stämt. Jag har alltid bokat efter ul 2 mätning av slemhinna, det har då oftast blivit dyrare flygresor

Jag har bara fått order om 1 ultraljud!? Varför har ni fått göra två? Nu måste jag skriva till Jelena igen och fråga. Hon är nog rätt less på mig!

Bengalen! Jag har fått ett datum den 9 Sep för Et och den 4e ska min man lämna sitt bidrag. Det ska bli intressant att se vilka datum det blir. En kompis fick kasta sig iväg i flygande fläng. Så jag har tänkt att packa det mesta redan nästa vecka så att jag inte behöver tänka mer på det sen. Nä nu terrorisera Jelena igen!
  • Frazze

Hahaha! Jisses vilken uppläxning jag fick där. Jag skrev till Jelena att jag var med i en grupp på nätet som handlade om äd i Riga på deras klinik och att de flesta tjejer där gjort 2 ultraljud innan de kommit till Riga. Sen frågade jag om jag bara skulle ha ett ul gjort. Hon svarade att internet inte är min vän just nu och att jag inte ska söka svar där! Okidoki! Jag bara frågade så att jag inte missar nåt och får skit för det sen istället. Hahaha!

• Frazze
    zaq1234 skrev 2015-08-19 16:54:30 följande:

Frasse bättre att fråga en gång för mkt än för lite när man satsar så enormt mkt på detta. Jag minns inte exakt men tror att det var 2 första gången för att kolla att jag var redo att börja efter det, vid fet sedan var det nog bara ett.

Ja detta är min första gång EVER! Hon skrev att om min slemhinna var bra då behöver jag bara ett. Är slemhinnan inte som de vill att den ska vara så ändrar de kanske medicinering och jag får göra ett ul till. Ja jag frågar massor hela tiden! Det hon blev grinig över var att jag läste på internet. Jag skrev väl ingen utförlig beskrivning om vad vi gör i denna tråden kanske. Jaja! Mådde du pyton av procren sprutan? Jag har fått som jordens magkatarr och jordens huvudvärk nu. Vågar man ta omeprazol eller? Kan ju inte sova för att magsäcken krampar så!
  • Frazze
    Redan47 skrev 2015-08-20 06:35:42 följande:

Ja du vågar ta omeoeazol om du tror det kan hjälpa dig. Jag mådde skit av nedreglering oxå. Huvudvärk framförallt när hormonerna dalar i kroppen....ta alvedon, 2*500mg/gång.

Antalet UL är ointressant. Du undersöker dig för att få kunskap om hur slemhinna svarat på östrogen. Visst kan det bli olika antal bland oss. Du kan ju ta ett UL dag3-4 för att se att slemhinnan är tunn, och dag8 för att se hur den utvecklats ev justering av medicin och ytterligare ett dag12 ....det kan se olika ut. Jag har gjort all i från ett till 5. Mitt problem har varit slemhinnans tillväxt.

Insättningsdag i Riga har stämt m någon dag hit eller dit. Jag har alltid bokat i tid och valt vara där. Räknat på mellanskillnad flyg hotell o dagar. Har bott på två olika hotell alltid bra frukost.

Jag får så ont i huvudet, men det kommer nog från att magen är så dålig. Alvedon hjälpte inte!!! Min man köpte omeprazol till mig igår och magsäcken känns redan lugnare. Min tunga är helt vit och det sa hon jag var på akupunktur hos att det inte bar bra. Ingen aning?! Börjar med progynon på lördag och hoppas att det går bra med slemhinna etc! Hoppas på att få lite ordning på magen innan vi åker. Ca 14 dagar kvar tills min man ska lämna bidrag Hoppas hon producetar många ägg till oss. Vi har nog bestämt oss för att ta embryoscope nu. 74% chans att bli gravid är bra mycket bättre än de 20-25% man har på ivf. På ivf blev jag ju gravid 1a ggn.

Valde ni embryoscope?
  • Frazze
    Amberiah skrev 2015-08-21 22:21:15 följande:

Ja, då är man inne på ruvardag 4.. Tyvärr med en tråkig känsla i kroppen. Tror inte det tagit sig. Ruvarnojan??

En fråga...

Är det någon som vet hur mycket donatorerna får i ersättning?

Grattis till ruvarstatus! Hoppas verkligen att det tar sig!
  • Frazze

Nu har jag börjat med progynon. Riga närmar sig med stormsteg och jag har hamnat i en deppsvacka. Har bara negativa tankar och tror inte det kommer ta sig etc. Hur ska jag få upp dessa tankar till mågot positivt? När jag blev gravid första ggn (och enda) så hade jag varje månad såna fruktansvärda menssmärtor och mina bröst gjorde så förbaskat ont. Nu när jag har mens så känner jag ingenting! Det har inte funkat på ivf även med 2 fina 4celliga embryon. Det enda som ingiver lite hopp nu är embryoglue och assisted hatching och de mediciner man får (el vad man kallar det för) Vi kommer nog ta embryoscope oxå, men i sista hand så är det ju ändå min kropp som ska ta åt sig embryot. Jag hoppas i o m att det är 5 dagars nu att det ska gå.

Magen har rasat ihop helt efter procrensprutan. Det enda sättet att få bukt med den är med keso som min mage verkar älska. Nä nu ska jag försöka pigga upp mig lite.

• Frazze
    Amberiah skrev 2015-08-23 08:53:32 följande:

Frazze, lycka till nu. :)

Själv är jag då så jädrans nedstämd eftersom jag vet att det inte tagit sig. Har en sån stark känsla. Dessutom så blev sonen supersjuk dagen efter insättningen. Man får ju restriktioner att inte lyfta mer än 10 kg (sonen väger 15 och har varit väldigt famnig nu när han varit sjuk, han är 1 år), att inte utsätta sig för förkylda personer och inte bli stressad.

Alla dessa har jag ju "brutit" mot. Så därför är jag så extra nojig att det inte tagit sig.

Bara vet det. Så jäkla trist. Sen är det så himla omständigt att resa till Riga härifrån Pajala. För omförsök alltså. Bara resa dit tar en hel dag.

Vill bara få veta nu... Hoja...

Ja Pajala är ju inte nästgårds till Riga direkt.

Jag har 2 timmar till Landvetter och 4 till Sthlm så vi flyger nog från götet.

Jag håller tummarna för dig ändå att det har tagit sig. Jag hade samma känsla som du efter mina två sista ivfer och tyvärr var det ju så att det inte tatt sig. Jag hoppas att du har fel! Hur lång tid tar det annars innan du får komma på ny insättning?

Jag tror fortfarande på att vara förkyld är bra mär man gör insättning. Då kämpar immunförsvaret mot förkyldningen och embryona får vara ifred! Så dålig som min mage har blivit efter procren så har jag nog stor chans ändå.

När har du testdag? Håller tummar och tår för dig!
  • Frazze
    Amberiah skrev 2015-08-24 13:11:29 följande:

Idag har jag dock plussat! Helt otroligt. Bara en vecka efter insättning. :) Så nu hålls tummarna att det fortsätter och går bra hela vägen! ???? Plussat på min födelsedag och allt.

Men Grattis!!!!! Håller tummarna för att det förblir plus hela vägen nu! Lycka till!!!
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-08-24 18:34:01 följande:

Försök bara att hålla den positiva känslan över den negativa! Jag tror på dig denna gången!!!

Ja jag orkar inte fler motgångar nu! Jag vill bli gravid!!!!! Tack för dina uppiggande ord! Kram
Svar på tråden AVA klinik i Riga