• Frazze

AVA klinik i Riga

Nu sån har jag fått min planering.

10/8 procren

19-21/8 Mens

22/8 progynon

31/8 UL

4/9 preliminär fertilisering av ägg

9/9 preliminärt ET

Shit! Jag är så glaaaaad!

• Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-07-21 17:35:17 följande:

Grattis!

Lite Avundsjuk

Ja men det ska ju ta sig oxå! Jag kan vara hur lycklig som hellst nu, men i slutet så är det ju bara om det tar sig som det är till någon nytta ändå. Det blir din tur snart igen ska du se! Hur många frozen embryo har ni kvar? Jag hoppas på att vi får ordentligt med dem så att vi slipper slänga ut 80000 till på nästa omgång om det inte tar sig. Några tips att tänka på? Är akupunktur bra att göra före och efter et eller? Är det något annat som är bra?
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-07-21 19:39:01 följande:

Vi har ingenting i frysen tyvärr så det är start från början för oss också.

Jag är ingen expert men sist hade jag akupunktur innan och efter ET, assisted hatching, embryo Glue... Allt man kan tänka sig öka chansen lite och det kommer jag köra igen även om det i slutändan såklart har mycket med kvalitén på embryot att göra.

Nu tycker jag att det är vår tur att ha tur!!

Ja man vill ju göra allt för att det ska gå vägen. De gör akupunktur där va? Ska boka in mig innan och efter jag med. Ja nu är det verkligen vår tur att ha tur! Vi kör tvillingar båda två tycker jag
  • Frazze

En fråga! Den här procrensprutan man ska ta. Är det någon särskilld tid på dagen man ska ta den eller går det bra vilket som? Och sen står det ju att hon beräknar min mens till mellan 19-21 aug och att jag ska börja med progynon den 22:a aug. Men om mensen börjar den 19:e då ska man inte börja tidigare då? El om den börjar den 21:a två dgr senare? Äh de vet väl vad de gör hoppas jag! Men procren för er som tatt den! Vilken tid?

• Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-07-22 14:17:30 följande:

Det funkar nog att ta den när som och vad gäller när mensen kommer efter det hade jag kontaktat dem när den kommer och fått datum av henne då! Kan ju vara att den ändras.

Gällande akupunktur så har iallafall AvaClinic den möjligheten.

Ja akupunktur hade jag för mig att jag såg att de hade faktiskt. Tänkte att jag kan boka det när min man är och lämnar sitt bidrag till processen Eller kanske lite innan? Kan ju i alla fall förbereda dem på att jag vill ha det innan. Jag tänkte ta procrensprutan på kvällen, precis som jag gjorde med menopur. Funkade ju för weeme så förhoppningsvis för mig med.

Man ska tydligen ha urdåligt immunförsvar när man kör både ivf och ÄD så jag måste samla en hög med döförkylda människor och låta dem andas på mig innan. Har slutat ta multivitaminer, tar bara omega3 och folsyra med b12 och b6 i.
  • Frazze

Jag är helt lyrisk idag! Nu har vi fått två st donatorer att välja mellan och den ena är precis klockren! Som jag fast samma utbildning som min man. Och hon har barn! 23 år, 179cm lång, 74kg, mörkblont hår, blågrå ögon, hobby: sport, resor. Ok jag är inte 23 år och väger 4kg mer men annars spot on! Städni gen går lätt här idag

• Frazze
    Wonderstruck skrev 2015-07-22 21:12:31 följande:

Nu är det dax för syskonförsök så jag hoppar in här igen. Nervöst och spännande men även lite rädsla. Vi ska göra FET i oktober om allt går som det ska. Verkade inte behöva nedregleras utan bara Progynon och Lutinus. Brukar man göra så?

Tänkte börja med Omega 3 nu. Hur långt innan har ni börjat med Trombyl?

Ska man ta trombyl? Får man det ifrån dem eller? Jag ska precis göra min första äd resa och jag vet ingenting. Har fått procren, progynon och Lutinus än så länge.
  • Frazze
    Wonderstruck skrev 2015-07-23 09:59:45 följande:

Trombyl är självmedicinering. Har kvar sen förra försöket. Tvillingar är fantastiskt. Det tog rätt lång tid för mig att komma över tiden på neo och förlossningen. Är fortfarande rädd att det ska bli på samma sätt vid en ny graviditet men jag vill så gärna ha fler barn. Denna gången blir det ett embryo och förhoppningsvis en bebis. Tjejerna fyller 1 år om en vecka, det absolut bästa året i mitt liv, kanske det med minst sömn också.

Grattis till nya tvillingar Tyckommig, är så imponerad av dig.

Grattis Redan, så roligt att det äntligen är er tur, hoppas de små stannar länge i magen. Tack för svaret. Kram

Ok så man får trombyl sen när man haft ET alltså. Scary att man ska behöva sånt

Grattis till Tvillingar! Det hoppas jag så innerligt på att vi ska få oxå. Kommer i så fall att bli en riktig utmaning, men två små älsklingar är vi värda efter vår förlorade dotter.

Stort Lycka till med syskonförsöket!
  • Frazze
    Wonderstruck skrev 2015-07-23 13:29:23 följande:

Frazze - det är fantastiskt med tvillingar, men det är det nog med barn överhuvudtaget när man kämpat för att det. Hoppas på tvillingar för er! Inte långt kvar till ET för dig nu. Så spännande. Håller tummarna för många ägg från donatorn till att börja med.

Åh Tack snälla för lyckönskningar. Ja vi blir lyckliga för vad det än blir, en el två! Vi skulle ju haft en liten tjej nu men hon dog ju i min mage i v 24. 1 år sen imorgon sen hon föddes och hon var vår alldeles egen på 1:a ivf försöket. Nu orkar jag ingen mer stress med ivf, även om min gyn sa att jag säkert kunde med mina egna ägg. Nu kär vi äd så att vi får barn någon gång! Har bestämt att det minsann ska gå bra! Längtar fruktansvärt kan jag lova!
  • Frazze

Är det något jag ska tänka på nu i förveredelse för äd? Något jag ska äta? Inte äta? Tänkte att det kanske är dags att ta itu med det nu i så fall.

Svar på tråden AVA klinik i Riga