• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Bette
    Akkie77 skrev 2010-10-25 19:43:45 följande:
    Tack Nidra ;)
    Jag mailade Jelena på AVA, och fick sluta med Trombyl/Hjertomagnyl på stubben. Det har oxå visat sig att jag har låga Progesteronevärden så jag fick öka den dosen för 5 dagar sedan. Det kan oxå göra att jag är mer lättblödande sa hon.
    Jag känner mig yr, illamående och inte i form alls. Ska göra VUL 11/11, så det är drygt två veckor dit. Men om det fortsätter med den "bruna blödningen" så ska jag göra ett nytt blodprov i denna veckan.
    Det är verkligen toppen att det blir så snabba svar därifrån, det känns tryggt.
    Ja så länge det bara är brunt så är jag ganska lugn i alla fall. Men jag vilar mycket och tänker positivit hela tiden!!

Det blev nitton ägg vid ÄP, tio av dem bra befruktade och fem kvar till blastocyster alltså, helt ok ;)

Hoppas att du får plussa oxå!
    Hej Akkie77,

Först och främst grattis till graviditeten. Jag kommer nu ge dig lite lugnande ord, jag hade mycket molvärk och mycket bruna spottings, faktiskt flera veckor under början av min graviditet. Det som du kan göra som du säkert redan gör är att ta extra progesteron, jag tog extra progesteron och så slutade jag också med trombyl.

Hoppas allt kommer gå toppenbra för er.

Min lilla söt är snart ett år, idag har han fått en gåvagn och en annan leksak.

Kramar

Bette
    Min underbara son är snart elva månader, så otroligt lycklig är jag.
  • The75

Grattis Akkie77 så kul du ska se att det går bra :O)

Man kan få bruna flytningar och blöda lite av vaggisarna oxå :O)

FET 10 nov
  • Akkie77

Tack all för uppmuntrande ord.

Jag vet ju så väl att det kan vara mellanblödningar eller bruna spottings under en graviditet (jobbar på en gynavdelning som nattsyrra).
    Men med alla hormoner i kroppen så spelas hjärnan ett spratt och all oro fördubblas ett par gånger. Nu är det oxå stark fullmåne vilket i alla fall påverkar mig, oavsett vad folk säger ;)

Idag är det lugnt, hittills, förutom molvärk och bråkande tarmar.

Bette: jag fick ökat Progesteron till 3x 400 mg från den 20:e för att det visade på blodprov att jag hade lite låga halter. Har du tagit mer än det?

Nu ska jag gå ut  i solskenet för att få lite härlig energi i min för tillfället sargade själ.

KRAM

• The75

;O) kul att höra att det är flera som påverkas av fullmånen :O)

Vad sägs om att göra en liten lista hur vi ligger till

Inväntar start:

På G:
    Tea75  2:a försöket  FET 10 nov

Ruvare:

Gravid:

Födda:

Blev det bra?

FET 10 nov
  • Hinos

Inväntar start:

På G:
    Hinos syskonförsök FET troligen 23 nov

Ruvare:

Gravid:

Födda:

Blev det bra?

• hösttjej

Hej tjejer!
    Grattis Akkie till plusset!
    Då skriver jag också in mig på listan, Ska göra ET den 29 november AVA Riga. Hoppas det går vägen denna gång. Vi har ju som sagt bara fått 3 befruktade ägg vid båda tillfällena, så detta blir tredje färskförsöket...

• Irma1
    hösttjej skrev 2010-10-26 17:20:35 följande:
    Hej tjejer!
    Grattis Akkie till plusset!
    Då skriver jag också in mig på listan, Ska göra ET den 29 november AVA Riga. Hoppas det går vägen denna gång. Vi har ju som sagt bara fått 3 befruktade ägg vid båda tillfällena, så detta blir tredje färskförsöket...

Hej hösttjej.. Hoppas att det går vägen för dig då Vad hände med dom andra äggen eftersom ni nu gör ett 3dje färskförsök?? Hur mycket har ni lagt ut på detta när ni gjort 3 behandlingar?? Har lite funderingar på att höra av mig till Riga men min pojkvän tror inte på att det kommer att lyckas o tycker att det är så mycket pengar vi får låna om det inte kommer att lyckas.. Har gjort 3 insättningar på Sahlgrenska 2 minus o ett missfall i vecka 8 med ÄD.. Men jag vill inte ge upp än.. Min pojkvän har väldigt svårt att få ledigt inom kort varsel också så det kan bli lite jobbigt.. Är det någon från Göteborg här i denna tråden??

Irma

• The75

Hej
    Irma1 visst är det mycket pengar det rör sig om och det är ju alltid ett övervägande vad man tycker att man har råd med och det är just därför mycket viktigt att diskutera igenom allt ordentligt.
    Vi har lagt ut ca 70.000kr och kommer behöva lägga lite till på resor och mer medicin mm men då har vi 13st ägg i frysen så på de hoppas jag vi hinner bli gravida (blev gravid på första försöket med det sluta i MF v 8) 
    Din man behöver inte oroa sig över att ta ledigt på kort varsel man får en behandlingsplan och vet därför ett tag innan när det kommer ske så han kan ta semester innan.  
    Kan tillägga att Ava Riga är en jätte bra klinik tycker jag dom har trevliga,duktiga och svarar snabbt om man mailar dom,det har fått mej att känna mej trygg med dom.                 

FET 10 nov
  • The75
    Inväntar start:

På G:
    Hinos syskonförsök FET troligen 23 nov
    Hösttjej ET 29 nov

Ruvare:

Gravid:

Födda:

Blev det bra?
  • Memaja

Hej, hej,

Jag är alldeles ny här på Familjeliv och hittade er tråd här när jag googlade på äggdonation och AVA Riga. Jag är nyss hemkommen från Riga där jag har varit på informations och undersökningsmöte. Och jag håller med er, AVA kliniken känns så proffsiga och omtänksamma. Jag är kanske i en lite annorlunda situition än er då jag skaffar barn själv, men hoppas att jag får vara med här ändå. Jag älskar verkligen barn men pga olika situationer i mitt liv har gjort att jag inte har träffat mannen i mitt liv som vill skapa en familj med mig. Och nu börjar klockan ticka och därför gör jag nu detta själv. Jag har en stor omtänksam familj och flera nära kära vänner som har lovat och som jag vet kommer att stötta och hjälpa mig.

Men det känns härligt att hitta denna tråd där det finns fler som håller på med nedregleringar, mediciner, sprutor, ultraljud, ÄD, ET och känner denna väntan och längtan.

Jag har en inbokad ET i Riga den 6 december och anmäler mig nu till er "lista".

Kram från,
    Maja

Svar på tråden AVA klinik i Riga