• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Thi 08
    Hinos skrev 2010-10-12 11:41:55 följande:
    Trist Leia!
    Det är ju faktiskt många här som blivit gravida på försök nr två. Har du dessutom varit gravid nu så känner kroppen igen de signalerna!
    Jag hoppas på er, men jag tror att tanken styr mycket... man måste verkligen tro att det ska gå och inte vänta på minus!
    Detdär med tankens kraft är ju omdiskuterad, dock tror jag ju att tanken iaf kan styra så att man mår bättre rent kroppsligt och ger en bättre miljö för embryot.   
    leia83 skrev 2010-10-12 10:59:35 följande:
    ja jag vet precis känslan. Fattar inte heller varför jag ska få vara gravid i några dagar bara för att bli besviken igen Min man säger att han snart inte vill försöka mer, att han inte orkar.... Jag har bara panik och känner mig misslyckad
    Leia, jag förstår dig, varit i precis samma sits.

Ang ingenting egentligen så fick jag ett litet tips inför fet av en barnmorska att göra banandrinkar varje dag med mjöl, banan och rått ägg. tydligen är det en ren näringsbooster som ger kroppen rätt mineraler och vitaminer. Så det kör jag på nu. Har ont i magen nu när jag börjat med progynon, dag 5. Hoppas det betyder att det växer till ett bra endometrium.  
  • Hinos

Banandrinken lät ju bra, när ska man äta den? i vilket skede? och hur mycket av vad?

• Thi 08

Jag dricker en drink om dagen Tar en banan ett ägg och mixar tillsammans med ett par dl mjöl. Banan är ju tydligen supernyttigt och bra inför graviditet. Hade jag aldrig hört förr, men värt att testa igen eftersom jag blev gravid förra gången. Det är bra för alla oss att verkligen äta nyttigt nu, jag tror att näringsämnen även kan ävgöra om det blir grav eller ej. Ex saker med mkt zink är bra för slemhinnan, även c-vitaminer.

• Hinos

B-vitaminer då? Är det bra?
    Jag blev ju gravid på första ÄD utan något men nu blir man nojigare... trodde det skulle gå bra förra gången! Jag kommer att bestämma mig för att det ska gå denna gången också men lite banandrinkar kan ju inte skada!

• leia83

Nu är det deffenitivt. Har börjat blöda kraftigt och grav testet visar minus. Mannen min vill inte fortsätta att försöka mer. Säger att han inte orkar mer och kan leva barnlös. Jag orkar inte mer!!! Jag kan inte leva utan barn men vill heller inte förlora min man Gråter

• Hinos

Det låter jättetrist Leia, det kan lägga sig... tror det är ganska vanligt att man ger upp. Vi har haft en kurator vi pratat med och det har varit bra för oss iaf!

Det är flera här som det gått vägen för på andra försöket!

• Thi 08
    Hinos skrev 2010-10-13 15:00:14 följande:
    B-vitaminer då? Är det bra?
    Jag blev ju gravid på första ÄD utan något men nu blir man nojigare... trodde det skulle gå bra förra gången! Jag kommer att bestämma mig för att det ska gå denna gången också men lite banandrinkar kan ju inte skada!
    Ja B-vitaminer är viktigt inför en graviditet. Ibland ingår det väl tom i tester när man är ofrivilligt barnlös? E-vitamin är också fördelaktigt att äta.
  • Thi 08
    leia83 skrev 2010-10-13 15:06:30 följande:
    Nu är det deffenitivt. Har börjat blöda kraftigt och grav testet visar minus. Mannen min vill inte fortsätta att försöka mer. Säger att han inte orkar mer och kan leva barnlös. Jag orkar inte mer!!! Jag kan inte leva utan barn men vill heller inte förlora min man Gråter
    Jag tror det är vanligt att först tänka "nu skiter jag i detta" (både för män och kvinnor). Sedan kommer tanken på barn ifatt. Ge lite tid och prata mycket med varandra och gärna ngn utomstående, tillsammans eller i par.
  • ungkvinna81

Jag tycker att ni ska prata med varadra, din man ska inte ge upp ... Det finns par som har kämpat i 5-7 år innan de fick din bebis... Det är du som tar hormonerna, sputor, tiden med läkaren för UL, ingreppet mm så du gör mycket av jobbet det klart han ska ge dig stöd :) va klagar han på? Vi är alla i samma situation ....

Svar på tråden AVA klinik i Riga