• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

ahms 66: Låter jättesmart! Hur fick du tag i progynova? och penicillin? Lät som en bra grej. Har du över så säg till. Eller tips?

Wannabe: f-låt..Jag var nog lite oklar Skäms 
    Ja, man måste ha  en privat gyn här som mäter slemhinnan 1-2 ggr innan man åker. Och skriver ut mediciner och i bästa fall tar blodprover. Första gången måste man ta mkt blodprover som är ganska dyra i Sverige. Har man en bra gyn hjälper de till med det oxå. Men inte alla gör det. 

• MrsCecilia

Tack Ahm66, då ska jag försöka jaga min gyn och kanske få det utskrivet, just nu lyckas jag ju inte ens få blodprovsremisserna vilket gör att jag måste vara i Riga i 2 dar för att ta blodprover.Skrikandes

Om någon av er kan lyckas få tag i det (doxyclin)så hör gärna av er!

• MrsCecilia

Mybebe: Jag förstår så väl hur du har det. Vi har gjort 12 återföringar med ivf och äd men aldrig lycktas. Jag tror många av oss har provat allt, akupunktur, zonterapi, öreter, babyklister. 

Men vad vet man vad i slutändan som gjorde plusset?

Jag håller med om att jag inte tycker Riga är särskilt framåt i nytänkande, ser man på många andra kliniker så använder de  andra och mer nya mediciner. 

Jag ska fråga iga om antibiotika denna gång, om de tror på det, men svaret blir nog nej. Jag har dessutom ingen bra gyn som skriver ut sånt.

• MrsCecilia

Nu är maken och lämnar sitt bidrag i Riga. På måndag är det tanken att det är min tur.

Men nu har jag varit sjuk i 3 dar, väldigt otrevlig diarré och den verkar inte ge sig. Har provat allt men inget funkar.

Nu börjar jag få panik, tänk om jag inte kommer iväg?!

Jag tror fasiken vi är otursförföljda  

• MrsCecilia

Dustypuppy, jag ringde men de hade inga tider kvar. Trots jag ringde redan vid 8.30. Skrikandes

Sissan: Hahah, det hoppas jag verkligen!

Mybebe: Vi förstår dig väl här, vi sitter alla i samma sits! Vi får inte heller adoptera pga makens ålder. Vi var inne på surrogat ett tag men så mkt pengar har vi tyvärr inte heller.

Ingen som ska till Riga nästa vecka och vill träffas? 

• MrsCecilia

Henrietta: De två senaste gångerna har jag haft p-piller men alla de andra gångerna har jag inte haft p-piller. Jag tror det är nåt nytt de börjat med. 

Ska ni börja om med ny donator eller finns det ägg i frysen? 

• MrsCecilia

Nu är jag i Riga, har varit och lämnat blodprover men fick springa tillbaka då jag hade glömt alla progynon hemma Skäms

Vi fick totalt 14 ägg och förhoppningsvis 2 till mig i morgon. Blastocyter såklart Kommer hem med sista flyget 23.00, kommer vara helt död på jobbet på onsdag. 

Denna gång bor jag på hotell Monika. Trodde det skulle vara finare än det var, luktar rök från trapphuset och i korridorerna där de får röka Skrikandes Gratis Wifi i alla fall!

Det var ett svenskt par i väntrummet, men jag kom inte för mig att säga hej. Attans. Vi måste hålla i hop som är i Riga. Egentligen borde vi ha en hemlig facebookgrupp Skrattande 

Svar på tråden AVA klinik i Riga