• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

Äntligen har vi fått datum för våra två sista embryon. Vi åker den 21/8!!

Måtte de överleva, tyckte för övrigt biljetterna var dyra denna gången..Attans..

Fru xx: Samma för oss, vi måste oxå börja om igen om detta inte går vägen (och jag har helt slutat hoppas)  

• MrsCecilia
    Kvickan skrev 2012-08-08 14:34:58 följande:

Hej på er alla tjejer!

Ser tyvärr att det är flera som har misslyckats och kämpar vidare. Stora kramar till er. Ni som har flera försök bakom er, har ni kollat upp er immunologi? Följer en mycket intressant tråd här på FL där det finns många tjejer med många misslyckade IVF:er och missfall bakom sig. Många/flertalet har nu blivit hjälpta av Dr D som gör immunologiska utredningar och efter det så har äggen fäst. Bara ett litet tips. Läs denna tråden.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m63072249.html

Stort lycka till allihop och grattis till er som har lyckets. Här har vi gått in i v 25 och allt känns bara finfint.

Jag har läst på tråden och det verkar hoppfullt med sinnesjukt avancerat. Och dyrt..
  • MrsCecilia
    pärlan09 skrev 2012-08-14 19:28:01 följande:

Hej alla
     jag hoppar in här i trådenGlad. Jag har följt er ett tag och läst om era glada och tråkiga besked.  Jag håller också på med äggdonation (dubbelinsemination) på Ava Riga och åker dit på torsdag för att göra mitt första FET försök. Mitt första försök med färska gjorde jag i slutet av maj  och fick ett tidigt missfall, så nu håller jag tummarna att det finns ngt lite toppembryo kvar av de sju jag har i frysen.  Musten gick ur mig lite efter det första misslyckade försöket men när jag läser om alla här som kämpar ( och som lyckas Glad) så hittar jag hopp.
    Tjobabi: När jag var på ava i maj fick jag ett papper med alla information om embryona och hur de utvecklats samt kvaliteten på spermierna och där står det vilka spermabank de kommer ifrån och ett donatornummer. 
    Cissi 1801 dina två val låter exakt som de två donatorna jag fick välja mellan.
    kram

Hjärtligt välkommen

Jag åker om en vecka för våra sista eskimåer, sen måste vi börja från början igen

Jag äter ju prednisolon redan, men får så otroligt svårt att sova, känner ni andra oxå av dem tabletterna? 
  • MrsCecilia

Minns ni den där listan vi hade? Jag gör helt enkelt en ny så får ni fylla i. Lite lättare att hålla koll på oss alla då..

På gång
    MrsCecilia, 39 år, 5 IVF- 1 Fet, 2 ÄD- 3 FET. FET nr 4 21/8.

Ruvar

Gravid

• MrsCecilia

Smillisor: Välkommen hit! Det är lite olika hur alla här väljer att göra med hotell. Jag tycker det är skönt att bo nära kliniken och ha utflykter utifrån det medans andra vill bo i stan. När hotell är hotell Monica och domino. Inne i stan finns hur mkt som helst.

När man är där måste man se hangarerna med marknaderna, stan, shoppingscetrum, åka flodbåten, kärleksbron. Det är billigt att åka kommunalt och dessutom väldigt enkelt.  

• MrsCecilia

Jag lider av de här förbaskade prednisolonet, jag mailade Nadia om det fanns alternativ. Hon tipsade om att ta dem på kvällen i stället. Men det verkar inte spela nån roll  när jag tar dem, jag kan inte sova ändå. Elände Obestämd

På tisdag åker jag. Måtte våra sista eskimåer överleva!

• MrsCecilia
    RigaMaria skrev 2012-08-19 10:39:21 följande:
    Alla dessa mediciner vi proppar i oss ställer till det med både sömn och humör. 
    Både i kropp och plånbok görs stora "ingrepp". Därför:
    Hoppas nu verkligen Att Det Går Vägen!
    Själv kommer jag att vara där 27/8. 
    Tack! Detsamma till dig!
Svar på tråden AVA klinik i Riga