• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

stjarngata skrev 2012-06-08 22:54:05 följande:
    Tack :) Jo vi mår alla bra, men när de kom så hade Hanna lite låg vikt och Hampus PAS, andingsvårigheter, men som tur är har vi toppensjukvård i Sverige.

Vi har gjort 4 IVF på Fertilitetscentrum, 4 ÄD, 1 ET och 3 FET på AVA Åbo, 4 ÄD, 1 ET och 3 FET på AVA Riga och efter 8 år så hände det :D

Önskar alla som fått smått är gravida Grattis och håller tummarna för er som ruvar är i startgroparna. Kämpa på det är värt varenda spruta, undersökning, resa och krona att uppleva  detta underbara. Nu tar jag paus ett tag från familjeliv men inboxa mig gärna om vad som helst!

Härligt att höra! Håller med von Hiram, ska ha dig i åtanke när man kämpar på äd efter äd. 

Juli åker vi nog oxå ner om allt går väl. 
  • MrsCecilia

Jag väntar oxå på min mens, den är nu över en vecka sen. Nu blir ju allt förskjutet. Mailade Nadia och hon sa att jag skulle göra VUL för att kolla om allt är ok. Men alla Gyn har ju sem!!

Jag har samma som Ahms66 men däremot tyckte några av mina läsare tyckte mina prover på T3fritt var lite höga. Ska försöka kontakta VC för att se om de kan ta om proverna.  

• MrsCecilia
    The75 skrev 2012-06-20 16:14:28 följande:
    Har ni tänk på en sak tjejer när man inte vill att mensen ska komma kommer den och när man vill ha den kommer den aldrig ;0)
    Ja, så är det verkligen. Jag blir galen på denna väntan!
  • MrsCecilia

Inte är det min tur inte. Väntar fortfarande på min mens Skrikandes Det är som ett skämt. WTF liksom, hur  mycket otur kan man ha? Så i stället för ha FET nu i juli blir det nog i slutet av augusti..

suck. 

• MrsCecilia

Whooho! Mensen kom i dag, 12 dagar försent men den kom!! Så nu har jag fått behandligsschemat!!

Men jag blev lite sur på Nadia för jag hade sagt till att vi ville ha en ny donator för vi har bara två ägg i frysen, så vi inte står där i augusti utan någonting. Men tror ni hon hade planerat för det? Nejdå. Så om jag väljer en helt ny donator så blir inte FET förrän i slutet på september/oktober...

Så jag valde de frysta äggen så FET blir nog i 15-17 augusti . nånstans..Om kroppen vill samarbeta. 

Tack för alla tummar och tår, kul att vi är så många på G igen..

Vet ni om någon gyn har öppet att göra VUL i sthlm i 6 augusti? 

• MrsCecilia
    Zakynthos skrev 2012-06-26 19:24:11 följande:
    Tjohoo vad bra Synd att Nadia inte hade full koll, menhoppas det går bra ändå! Hur länge är dessa 2 odlade? Kvalité?
    De är blastocyter och ska vara tipptopp, men det har vi haft alla 10 gånger (utom vid ivf) så det verkar inte göra varken från eller till på oss.
  • MrsCecilia
    Zakynthos skrev 2012-06-26 19:59:15 följande:
    oj har ni gjort 10 försök? Hur många med äd? Håller verkligen tummarna för er nu då! Kram
    Ja, vi har försökt fått barn i 12 år. Jag trodde vi gjort 11 försök men efter läst min egen blogg så kom jag fram till 10 hahha Tur att man bloggar...Glad
  • MrsCecilia
    TyckOmMig skrev 2012-06-26 22:17:26 följande:
    Har ni som gjort ÄD fått göra psykiaterutlåtande då de nu först idag påstår att de fått ändrade regler direktiv så efter att ha påbörjat allt annat  kom detta från Nadia-jag tycker dom är lite märkliga och ganska slarviga vad det gäller att blanda ihop OSS med andra patienter Inte helt betryggande och sena med svar-tyvärr så de har sjunkit i bemötandet och svarar sällan på det man verkligen vill HA svar på.Tycker koordinatörerna ska vara väldigt noggranna och inte få göra missar vi har sett flera stycken på den korta tid vi haft mailkontakt med dom.
    Va? Nää. Meh! I bland känns det som de hittar på eftersom. Eller "oj, det glömde vi".

Jag har varit inne på att byta klinik ett tag. Kanske Spanien? Men man vet vad man har... 
Svar på tråden AVA klinik i Riga